Crypto - Nieuws en algemene discussie

Maar dat zou onder de ATH van 2017 zijn, de bull market voor de huidige cyclus, dat zou ook de eerste keer zijn. Als in een nieuwe cyclus de ATH van de vorige bullrun wordt verbroken dan gaat BTC niet meer onder de ATH van de vorige bullrun.
Zo'n harde statements zijn gedoemd om snel te sneuvelen.
Mensen zijn vergeten dat in deze cyclus de langverwachte blow-off top maar liefst 2x! verworpen werd in de 60k range, telkens gevolgd door een -50%. Ook dat was de eerste keer. 😛

Er zijn heel veel modellen die in BTC's groeicurve 'diminishing returns' in rekening brengen, waardoor een bear market onder de vorige cyclus ATH niet ondenkbaar is. En eerlijk gezegd, ik zou dat niet eens erg vinden.

Ik vind deze modellen in ieder geval realistischer dan het idee we dit jaar vanuit het niets nog naar 100k zouden kunnen stormen. Na 2x rejecties? Dat is toch extreem optimistisch.

Zelfs het kleurtje op S2F model geeft aan dat het tijd is om te verkopen.

Eigenlijk is de discussie triviaal. Ofwel duiken we worst case scenario naar de 10-20k range, en hebben we de opportuniteit om aan die prijzen bij te tanken. Ofwel blijft bitcoin jarenlang tussen 30-50k bengelen.

Alleen wie nu nog zwaar geïnvesteerd is in altcoins zoals alternatieve L1's etc .... moet dik opletten en overwegen om veiligheidshalve toch maar wat terug te roteren naar BTC/ETH of stablecoins want veel van die shit gaat uitsterven of -90% zakken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn zonnepanelen hebben meer dan 100K gekost als ik erover nadenk, want toen was dat 2 BTC, op de piek was dat meer dan 100000 euro. Heeft niet veel zin eigenlijk om er zo over te denken. Als ge gelooft dat BTC naar 1 miljoen euro gaat gaan moogt ge eigenlijk niks verkopen en nog niks verkocht hebben.
Klopt, ik heb nog steeds niets verkocht. Ik heb enkel bijgekocht en zal dat ook blijven doen de komende jaren. Wij hebben ook zonnepanelen geïnstalleerd en andere grotere kosten aan ons huis gedaan, maar daarvoor hoef ik niets te verkopen want dat zou dan willen zeggen dat ik meer geïnvesteerd heb dan wat gezond is.

Voor mij zijn dat twee aparte zaken.
Je moet je leven kunnen leiden zonder iets van je investeringen te hoeven verkopen. Zelfs als er onverwachte dingen gebeuren, zou je idealiter niet aan je investeringen hoeven komen. Je moet dat geld beschouwen als verdwenen/niet-bestaande en dat is volgens mij de enige manier waarop je emotieloos kan blijven bij grote prijsbewegingen. En natuurlijk geloven in de dingen waar je in investeert en niet draaien met de wind. Warren Buffet's woorden: "If you don't feel comfortable owning a stock for 10 years, you shouldn't own it for 10 minutes." En dat geldt ook voor crypto.

Zo'n harde statements zijn gedoemd om snel te sneuvelen.
Mensen zijn vergeten dat in deze cyclus de langverwachte blow-off top maar liefst 2x! verworpen werd in de 60k range, telkens gevolgd door een -50%. Ook dat was de eerste keer. 😛

Er zijn heel veel modellen die in BTC's groeicurve 'diminishing returns' in rekening brengen, waardoor een bear market onder de vorige cyclus ATH niet ondenkbaar is. En eerlijk gezegd, ik zou dat niet eens erg vinden.

Ik vind deze modellen in ieder geval realistischer dan het idee we dit jaar vanuit het niets nog naar 100k zouden kunnen stormen. Na 2x rejecties? Dat is toch extreem optimistisch.

Zelfs het kleurtje op S2F model geeft aan dat het tijd is om te verkopen.

Eigenlijk is de discussie triviaal. Ofwel duiken we worst case scenario naar de 10-20k range, en hebben we de opportuniteit om aan die prijzen bij te tanken. Ofwel blijft bitcoin jarenlang tussen 30-50k bengelen.

Alleen wie nu nog zwaar geïnvesteerd is in altcoins zoals alternatieve L1's etc .... moet dik opletten en overwegen om veiligheidshalve toch maar wat terug te roteren naar BTC/ETH of stablecoins want veel van die shit gaat uitsterven of -90% zakken.
Bij een pump naar 50k zie ik me toch ook nog wat verkopen (op 45-48k) want ik geloof ook niet dat we zomaar ineens naar 100k zullen gaan zonder lange consolidatie. Ik houd wel rekening met dat scenario maar acht het niet waarschijnlijk, vind het dan waarschijnlijker dat we nog een hele tijd in de 30-50k range gaan blijven bouncen.
Heel zwaar in alts zit ik gelukkig niet.

80% is eth en de rest is alt.
verkopen doe ik sowieso niet. ik heb de vorige crash ook overleefd en zal deze ook overleven.
Paniek nee!
Alleen 1 ding spijt. Dat ik mijn miner hebt verkocht.

Ik vind het eigenlijk een simpele, doorzichtige reclamepoging. Als ik nu zeg: ik ga 3 maanden lang heel mijn salaris in Visa aandelen steken, omdat Visa als aandeel niet genoeg aandacht krijgt, wat voor statement maak ik daar nu mee?

ja, probeer het dan maar eens naar je ledger te plaatsen, terug te zetten om te verkopen en naar je euro rekening zetten.
afhalen is 2,5 % (naar ledger, idem naar euro rekening)

je zal veel meer kwijt zijn dan 5%

;-)

Wat is eigenlijk de meest voordelige / beste exchange om Bitcoin te dca'en? Hoeft niet automatisch te zijn maar wel zo laag mogelijke fee.

Wat is eigenlijk de meest voordelige / beste exchange om Bitcoin te dca'en? Hoeft niet automatisch te zijn maar wel zo laag mogelijke fee.
Hang er vanaf hoe groot uw DCA is.

Persoonlijk ben ik zeer tevreden van FTX en Coinbase Pro. Ik zou Binance er nu terug bij nemen nudat SEPA terug werkt. Coinbase Pro is aan de hogere kant met zijn 0.50%. Binance is echt cheap te noemen qua fees.

FTX was een potentiële voor een van mijn zotte experimenten maar ik mocht die niet spammen of ik kreeg een fee (75 euro) op mijn bord. Ik had het idee om gewoon voor de zottigheid 1 euro per dag in een coin over een heel jaar te sturen. Bij Coinbase Pro mag ik het wel. :laugh: (enfin nog steeds....)

(Mijn voornemen voor 2022, twee blikken cola per dag minder drinken en in crypto steken)

Laatst bewerkt:
Ik zou Binance er nu terug bij nemen nudat SEPA terug werkt
Op Binance kan je dit overigens volledig automatisch laten gebeuren: auto-invest.

"Create your own Auto-Invest Plan:
Regularly invest in cryptocurrency with a pre-determined amount and accumulate your crypto holdings"

Ik doe het zelf niet. Ik steek geen nieuw geld in crypto. Maar het lijkt me wel interessant als je op regelmatige basis wil bijkopen.

En exchanges die het niet hebben kan je ook een DCA doen mits automatische SEPA en een free account op 3commas. Results may vary.

Hang er vanaf hoe groot uw DCA is.

Persoonlijk ben ik zeer tevreden van FTX en Coinbase Pro. Ik zou Binance er nu terug bij nemen nudat SEPA terug werkt. Coinbase Pro is aan de hogere kant met zijn 0.50%. Binance is echt cheap te noemen qua fees.

FTX was een potentiële voor een van mijn zotte experimenten maar ik mocht die niet spammen of ik kreeg een fee (75 euro) op mijn bord. Ik had het idee om gewoon voor de zottigheid 1 euro per dag in een coin over een heel jaar te sturen. Bij Coinbase Pro mag ik het wel. :laugh: (enfin nog steeds....)

(Mijn voornemen voor 2022, twee blikken cola per dag minder drinken en in crypto steken)
Vraag mij af of je kan een rule zetten om te DCAen. Als je dan toch denkt dat we voor een jaar in een bear market gaan zitten, alle dagen 10$ DCA wanneer de prijs <35k staat ofzo. Of je zou kunnen automatisch een limit buy zetten op 35k.

Wat is het plan voor het investeringsbudget van de wedde van deze maand? In crypto steken of niet? Ik heb deze maand een iets groter loontje dan normaal, dus ik pomp er €465 in verdeeld over BTC (240), ETH (185) en SOL (40) om de balans weer goed te krijgen.

Laatst bewerkt:
aangezien de videokaart die ik een jaar geleden bestelde en reeds betaalde niet gaat geleverd worden en mijn geld terug betaald wordt was ik ook van plan om nog eens 500€ in crypto te steken

50% in Dusk en 50% in Luna

Terug
Bovenaan