Crypto - Nieuws en algemene discussie

Een test van de 30K support is zeer waarschijnlijk
Ik zie dit ook nog verder dumpen naar 30k, vervolgens een bounce richting 40k, om daarna naar een bear market af te glijden met de bodem op 20k.

Als BTC op 20k staat, begin ik terug in te kopen en te staken.

Maar als BTC dan onverhoopt toch door de 40k vliegt, dan sta je wel langs de zijlijn :)
Alles buitenshotten op 40k zou ik persoonlijk niet doen. Wel 1/2 tot 1/3 van mijn crypto holdings.

Nu lijkt er ook een kleine bounce aan de gang te zijn.

61eee6abb1c56-512590C4-64B1-4D01-9C80-B67472BD6A06.jpeg

;)

Dat nieuwsitem over crypto was toch ook heel cringy. Ze laten enerzijds de hoofdeconoom van een bank aan het woord en dan een random dude die eens 200 euro DOGE heeft gekocht op een top.

Kunnen ze nooit eens iemand interviewen die toch een beetje weer waarover het gaat, bv Quinten François ofzo.

Dat nieuwsitem over crypto was toch ook heel cringy. Ze laten enerzijds de hoofdeconoom van een bank aan het woord
Lokale winkels haten Amazon,
Taxi's haten Uber,
Hotels haten Airbnb,
Cinema's haten Netflix
Banken ....

Guess what. Een hoofdeconoom gaat ook alleen maar spreken in functie van zijn broodheren. Dat er genoeg mensen zijn die deze nuance niet snappen. :wallbash: Een bankrekening of fonds is slechts een financieel product van een bank, da's gelijk aan Apple vragen of Android een goed besturingssysteem is.

On a side note
62il67.jpg

Laatst bewerkt:
Wat ik raar vind aan deze cyclus is dat BTC in april 2021 eerder aanvoelde als een bull market top dan november, de early 2021 bull run was veel meer retail driven (mede de wallstreetbets hype die op crypto was overgeslegen), terwijl de oktober/november rally qua prijs hoger ging en het sentiment minder bullish aanvoelde.

Ofwel: is deze cyclus anders dan de vorige cycli, ofwel (lengthening cycles) is de echte piek nog niet bereikt (ik wil hier geen valse hoop geven maar die mogelijkheid bestaat wel)

De COVID pandemie heeft er wel toe geleid dat veel volk thuis zat en om de economie te ondersteunen werd er extra geld in de economie gepompt, dat dan uiteindelijk zijn weg in de crypto markets heeft gevonden. En al dat volk dat thuis zat had natuurlijk tijd en geld om zich met crypto bezig te houden. Dus dat gaat de gebruikelijke gang van zaken (4 jaars cycli met fomo aan het einde) verstoord hebben.

De cycli worden altijd verstrooid, vanaf dat iedereen denkt hem te zien dan draait de markt de andere kant op juist omdat.

Ik ben aan het verdenken dat de NFT gekte het alt season was van de vorige bull run. De vorige bull run was veel retail geld in alts, budget dat de NFT markt in deze bull run volledig opgeslokt heeft.

VS beurs ook toch nog groen geëindigd.

Daarstraks vettig rood. Het ene trekt het andere wat op zekers.

(Vanaf het moment Poetin iets in zijn hoofd haalt, zullen het dagen aan een stuk vuurrood zijn.)

Hey Crypto Bro's: VISA is hiring.

(Als je de qualificaties haalt, anders is de Mc Do er ook nog :tongue: )

Gevonden vandaag:

VS beurs ook toch nog groen geëindigd.

Daarstraks vettig rood. Het ene trekt het andere wat op zekers.

(Vanaf het moment Poetin iets in zijn hoofd haalt, zullen het dagen aan een stuk vuurrood zijn.)
Heel deze crypto crash is index driven. In dat opzicht is deze situatie vergelijkbaar met maart 2020. De vraag is of crypto binnen 2 maanden opnieuw uit dat dal gekropen zal zijn of dat we een verdoken bear markt tegemoet gaan.

In feite toch zot, de markt crasht al in anticipatie op iets dat nog verre van zeker is. Soms meer door de onzekerheid dan door het negatieve nieuws zelf.

Als complete leek in crypto: zijn er voor crypto ook indicatoren vanaf wanneer men spreekt van een correctie/dip/crash - aangezien deze markt meer volatiel is dan een klassieke aandelenmarkt zou ik denken dat ook deze richtwaarden anders zijn.

In de aandelenmarkten spreken ze van een bear market wanneer de prijs in een downtrend zit en 20% of meer zakt t.o.v. de vorige high. Dat lijkt mij niet van toepassing op crypto, want een dip van 20% op enkele dagen (of zelfs binnen dezelfde dag) is niet zo ongewoon. Niet iedereen hanteert dezelfde definitie. Als op de gewone aandelenmarkten er een crash van de NASDAQ of S&P500 plaatsvindt van 10% op 1 dag, dan springen er mensen door het raam.

Laat ons zeggen dat een daling van 50% van BTC toch al meer is dan een standaard correctie. Correcties van 20-40% zijn heel normaal in crypto.

Terug
Bovenaan