Crypto - Nieuws en algemene discussie

Wat is de snelste manier om DUSK aan te kopen?
@Faun 1000 euro paypal'en.

Serieus antwoord:
DUSK trade op:
  • Binance
  • Gate.io
  • Bittrex

Snelste zou dus zijn een Binance accountje aanmaken, tenzij je al een account hebt op bovenstaande.

Gate.io is ook wel een leuk platformpje met veel combos. Maar hier wel wat minder gekend.

DUSK neemt een dipje, ga hiervan gebruik maken om nog wat goedkoop bij te tanken.
"goedkoop".. staat nog altijd een pak hoger dan een maand geleden hé. ik heb gekocht op 1 USD, wel zuur nu om te zien dat we nu op 0,84 USD staan.. hopelijk een snelle recovery en dan moon :)

Zo te zien heeft een whale verkocht, in totaal 20 miljoen DUSk verkocht op een kwartier tijd. Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om 8500 stuks bij te kopen op 0.81

In Australie hebben ze ook af en toe een maan.
u04kjyvifc451.png

Neenee, serieus. Wanneer ze nieuwe evoluties deliveren op hun netwerk zal dat wel terug stijgen. Nu zit dat netwerk in een constante bear market. De waarde zit bij Cardano op dit moment zwaar gelocked achter de innovatie perikelen gezien de hype zowat over is.

En het is feitelijk ook niet makkelijk voor Cardano, constant vertraging en de concurrenten die het gat maar aan het toerijden zijn. Ze moeten echt wel een tandje bijsteken.

Laatst bewerkt:
Ik ondertussen nog altijd op ADA maan aan het hopen :sleep:

Tech Lead met zijn predictions voor 2022 denkt het volgende over Cardano:

Enkele quotes:
"Cardano is not going to make it because they have no strong developer ecosystem."
"They use a strange programming language (Haskell) that not a lot of developers are familiar with."
"They are not compatible with Ethereum Virtual machine, so you can not use your Metamask wallet."
"Despite the launch of their smart contracts platform a few months ago, they still failed to deliver on their decentralized exchange (SundaeSwap), which has serious scalability issues and is full of bugs."
"It's arguable that Cardano is a bigger scam than Tether itself, simply because they're riding so much on marketing hype."

Om even wat extra nuance te geven. Niet bedoeld op jouw maar op de auteur van dit filmpje.
Het klopt grotendeels dat ze serieus gaan moeten zijn en er serieus wat effort in steken.

"Cardano is not going to make it because they have no strong developer ecosystem."

Dit is echt wel het meest belangrijke aspect. Feitelijk metcalfe's law is hier de drijfveer van. Prachtige platformen zonder actieve gebruikers blijven maar prachtige (theoretische) platformen. Maar zo is elk platform.

"They use a strange programming language (Haskell) that not a lot of developers are familiar with."
Moesten we een taal kiezen waarmee de meeste developers familiar mee zijn dat zou het in Java geprogrammeerd worden. We weten allemaal dat dat geen goed idee is. Ethereum support ook meerdere talen, op zijn EVM: Solidity en Vyper, dewelke nog minder gekend zijn dan Haskell.

Het probleem is natuurlijk schaalbaarheid. Zij die ooit al eens een solidity contractje gemaakt hebben beseffen dit maar al te goed. Elk gefoeter met variables of een programming shortcut kost verdomme bakken aan gas. Een functie maken is makkelijk dagen tijd om het zo simpel mogelijk te krijgen. Aan een simpel contractje dat in the end slechts 40 lijntjes telt kan je gerust een hele week op staan sikken. Als je ziet hoe ik iets in een taal zou programmeren versus Solidity. Mijn god; fuck readability, least gas wins.

Als Haskell hier een oplossing aan kan bieden is dat natuurlijk een gigantische win. Schaalbaarheid is één van de grootste problemen waar Ethereum en zijn competitie tegen aan het botsen zijn. Los dit probleem geniaal op en je wordt in één klap enorm relevant. Vergeet niet dat Haskell met GHC best wel verdorie snel is voor een high level taal.

Zijn andere argument van cross compatible EVMs met bijvoorbeeld een Cronos netwerk is wel waar. Als de competitie hun EVM lichter kunnen laten draaien dan Ethereum is dit een zeer groot probleem voor Cardano.

"They are not compatible with Ethereum Virtual machine, so you can not use your Metamask wallet."
Ik herinner mij nog de tijd dat er quasi geen coins compatibel waren met Metamask. Zulke zaken volgen de technologie en nemen een minder actievere rol in de sturing ervan. Hetzelfde zie je ook bij zaken zoals een Ledger, af en toe popt er een nieuwe coin app/extensie op, maar het is niet zo dat Ledger bepaalt wat de markt koopt.

"Despite the launch of their smart contracts platform a few months ago, they still failed to deliver on their decentralized exchange (SundaeSwap), which has serious scalability issues and is full of bugs."
Valid point, als ze voorbij gestoken worden door de concurrenten dan gaat Cardano zijn toekomst er een pak minder goed uit zien. Over zulke zaken mag je gerust stevig bashen.

"It's arguable that Cardano is a bigger scam than Tether itself, simply because they're riding so much on marketing hype."
Zo slijk gooien toon je natuurlijk meer bias dan mening.

Maar denk dat het duidelijk is dat mensen met een zeer groot aandeel in Cardano ietsje aandachtiger 2022 gaan moeten volgen. Cardano overleeft geen bear market zonder effectief iets op te leveren.

@Faun 1000 euro paypal'en.

Serieus antwoord:
DUSK trade op:
  • Binance
  • Gate.io
  • Bittrex

Snelste zou dus zijn een Binance accountje aanmaken, tenzij je al een account hebt op bovenstaande.

Gate.io is ook wel een leuk platformpje met veel combos. Maar hier wel wat minder gekend.
Heb de mijne op Litebit.

Zou de Crypto.com coin nog een goede investering zijn? Die beginnen echt wel alomtegenwoordig te zijn ...
Als je het platform zelf maximaal gebruikt is er geen enkel probleem. Als investering zelf gebruikt minstens een DCA, want hij staat al relatief hoog.

Bijvoorbeeld: Jade Green moet je 3600 euro staken voor een half jaar, daar krijg je dan 10% APR op. Met Jade Green krijg je ook nog eens 3% cashback in CRO tokens, en Netflix en Spotify ook nog eens in terug in CRO.

Basically het gebruik van dat platform is één gigantische DCA oefening. (Buiten de stake, die is met momenten vrij stevig)

Dit gezegd zijnde, met alle financiële services die dit platform aan het aanbieden en uitbouwen is, is deze crypto in mijn ogen wel ondergewaardeerd. Enkel moest hunne support nu eens wat professioneler aangepakt worden.

Laatst bewerkt:
Ik spring ook op de Dusk trein
400 euro aan 0,72 gekocht.

Tot op heden 2 maal met een BG hype meegegaan
Cumrocket: quasi op de piek gekocht
In het beurs topic meegesprongen met de FREQ trein van @Racing_Genk, quasi alle inzet kwijt toen de prijs kelderde door slechte resultaten

Hopelijk beter deze keer.

Kan je hem ooit vergeven?

Niemand is verantwoordelijk voor andermans beslissingen he, iedereen beslist zelf moment van kopen en verkopen met alle info op dat moment. Weet ik 100% zeker dat DUSK een succes wordt? Uiteraard niet, maar heb in ieder gevoel genoeg skin in the game.

Tijdje geleden had ik bij vrienden en hier oa wex aangeraden, daarna is dat gigantisch gepumped en daarna keihard gedumpt. Op een gegeven moment had ik 150k (unrealized) winst en ben er uiteindelijk uitgestapt met 80k profits, ik had het veel te lang bijgehouden. Een kennis heeft zijn 2k naar +- 65k zien gaan en het daarna naar 300 euro zien dumpen.

Ik heb in ieder geval geleerd van op tijd profits te nemen en op elk moment te evalueren of de tokens die ik heb nog steeds degene zijn met meeste upside. Grootste fout die veel beginners maken is te wachten tot ze terug break-even zijn om te verkopen, terwijl dat ofwel nooit gebeurd of ze ofwel een gigantische opportunity cost hebben door niet in iets anders te stappen.

Ik heb net op tijd mijn WEX verkocht, ik had voor 3600 euro in de Wex / BNB pool steken. Als je APY’s ziet van miljoenen %, dan is dat meestal te mooi om waar te zijn.

En tja 80k profit, is toch allesbehalve slecht :) Je weet nooit waar de piek is. In hindsight had ik ook wat BTC moeten verkopen op 65K, of in maart op 60K+. Mijn ADA heb ik gedeeltelijk verkocht, dus echt verlies kan ik daar niet meer op hebben, maar ik ben nu ook niet geneigd om bij te kopen, want het staat al hoog gevalueerd,dus ik hodl maar voort, ook al stel ik mij de vraag of ik dat niet beter verkoop en in een andere coin steek met meer mogelijke upside.

Terug
Bovenaan