Crypto - Nieuws en algemene discussie

Ik denk persoonlijk dat het nog slim zal zijn dat je het niet hebt gedaan. Om uw positie niet kwijt te zijn.
Mijne staat al efkes op 51K. Als hij écht onder die 52k duikt, dan zijn we pas bearish. Nu zijn we op weg naar de 0.5 fib ratio. Stond al efkes op de charts = begin van de wave begin oktober. Daaronder, no good!
Ja, ik vind dat altijd risky, kan dan net zijn dat de whales dumpen om een dikke scam wick naar beneden te krijgen. 't Is nu ook einde van de maand, futures expiration, dat geeft altijd veel volatileit

Ja, ik vind dat altijd risky, kan dan net zijn dat de whales dumpen om een dikke scam wick naar beneden te krijgen. 't Is nu ook einde van de maand, futures expiration, dat geeft altijd veel volatileit
Zolang je niet onder de start van de wave duikt, zit je positief.
Kmerk ook dat er veel volatiliteit is tegenwoordig. Veel van "ik wil snel geld verdienen ik koop iets dat omhoog gaat. OW SHIT HET ZAKT. VERKOOP!!!" En dan hebben we het over 5%...Maar da zijn die gasten die de domino in gang duwen -> stoplosses worden uitgehaald -> nog dieper zakken -> nog meer van SHIT! -> en dan moet je hopen dat je op een buywall vlamt. Wat nu hopelijk op 52k zal liggen.

Zolang je niet onder de start van de wave duikt, zit je positief.
Kmerk ook dat er veel volatiliteit is tegenwoordig. Veel van "ik wil snel geld verdienen ik koop iets dat omhoog gaat. OW SHIT HET ZAKT. VERKOOP!!!" En dan hebben we het over 5%...Maar da zijn die gasten die de domino in gang duwen -> stoplosses worden uitgehaald -> nog dieper zakken -> nog meer van SHIT! -> en dan moet je hopen dat je op een buywall vlamt. Wat nu hopelijk op 52k zal liggen.
Ik zou niet exiten met heel mijn positie, maar met 15-20% ofzo. Gewoon een beetje van de winst veilig stellen als er dan toch een diepere crash of bearmarket volgt. Alles boven 52K is nog altijd bull market.

Ik vraag mij nu af wat de reden is van de huidige dump: komt het door de corona scare met die nieuwe Zuid-Afrikaanse variant, of komt het door black Friday of is het gewoon de gebruikelijke futures expiration dump

Ik zou niet exiten met heel mijn positie, maar met 15-20% ofzo. Gewoon een beetje van de winst veilig stellen als er dan toch een diepere crash of bearmarket volgt. Alles boven 52K is nog altijd bull market.

Ik vraag mij nu af wat de reden is van de huidige dump: komt het door de corona scare met die nieuwe Zuid-Afrikaanse variant, of komt het door black Friday of is het gewoon de gebruikelijke futures expiration dump

Ik heb gisteren wat winst versjast van het een naar het ander. Ik wacht me echt nog aan't afvragen toen ik dat deed of ik niet beter het allemaal eventjes liet staan...Had dat misschien beter wél gedaan. Lesson learned.

Geen idee wat de reden kan zijn. De beurs krijgt ook flinke tikken. Vermoed dat er iets van verband zal zijn...But still

Als 't nog eens pumpt trek ik alles eruit. Ook al draai ik dan break even.

Ben bezig sinds februari. Had ik alles laten staan had ik nu al dikke winst. Maar ik heb de typische noob fouten gemaakt. Ik dacht natuurlijk dat ik wel de markt kon timen.

Gameplan: alles eruit. In bear 4 coins kopen (BTC, ETH, ADA en QNT) en alles op de ledger. Gedaan met op café terwijl ik 10 man sterker sta na enkele pinten te beginnen traden. Kalf.

Ben bezig sinds februari. Had ik alles laten staan had ik nu al dikke winst. Maar ik heb de typische noob fouten gemaakt. Ik dacht natuurlijk dat ik wel de markt kon timen.

Gameplan: alles eruit. In bear 4 coins kopen (BTC, ETH, ADA en QNT) en alles op de ledger. Gedaan met op café terwijl ik 10 man sterker sta na enkele pinten te beginnen traden. Kalf.

't zal zowiezo gedaan zijn met op café gaan binnenkort :sarcastic:

Ja kleine beurscrash vandaag, mijnen IWDA -2,5% op 1 dag, niet goed. Lijkt me dat er wel een verband is met de beurs. Natuurlijk op termijn kan dit weer goed zijn voor BTC, als ze nog meer dollars en euro's gaan bijprinten.

Ja kleine beurscrash vandaag, mijnen IWDA -2,5% op 1 dag, niet goed. Lijkt me dat er wel een verband is met de beurs. Natuurlijk op termijn kan dit weer goed zijn voor BTC, als ze nog meer dollars en euro's gaan bijprinten.
Even wat paniek omtrent de nieuwe variant.

De Brusselse beurs is vrijdag, zoals verwacht, fors lager van start gegaan, vanwege de toenemende zorgen over een nieuwe coronavariant.

Ik wed maandag alweer vergeten.

ja tdoet op alle vlak pijn he!

Ik ga mijn portfolio niet te veel meer bekijken vandaag, een mens zou willen profiteren van de kortingen. Maar deze keer hou ik het toch in de gaten want het wordt me nu wel wat kritisch...

Ja, je hoort altijd positieve verhalen met crypto, maar volgens mij moet je 1 geluk hebben dat je voor de pump hebt ingekocht en 2 er continu mee bezig zijn (mss is dat laatste ook niet goed, en kan je dit beter niet doen). Zelfs met dat laatste sta je nergens. Je kan niet op 1 dag miljonair worden en dat is waar vele de fout maken. Het is en blijft een gok spel, want jij kan de koers nu eenmaal niet bepalen. De strategie die sommige mensen hier toepassen is ook soms wonderbaarlijk om te zien. Sommige zijn hier gewoon goed in of hebben geluk.

Hier was nog iemand overlaatst die zei x150, ja dat kan allemaal goed zijn. Maar dat is ook puur geluk hebben, het had ook anders kunnen lopen en ging die bepaalde munt niet gepumpt worden en had hij veel minder of als de munt niet van de grond kwam gelijk een cumrocket dan hadden zoals vele hier nog steeds niks. Maar de mensen die verlies maken gaan niet roepen ik heb verlies gemaakt. Bovendien zal hij nu met die Coin 150x gegaan zijn, maar gegarandeerd zal hij met een andere Coin de boot zijn ingegaan.

Dat wat jij nu wilt doen moet je zelf weten, maar als je het beu bent, begrijp ik je keuze, maar dat is wat de whales eigenlijk willen. Ik heb me ook al vaak laten vangen hoor. Het gaat misschien nog wat dieper door zakken hoor, en geloof me ik zelf sta momenteel negatief ook door stommiteiten.

Dat is wat velen na een tijd wel concluderen, en met 5-10% van het geld dan wat 'spelen' terwijl de rest lange termijn vast zit. En als ge geluk hebt zit daar een een trade tussen van x20, maar dat zal maar zijn op een zeer klein percentage van u volledige portfolio. Thans dat zijn dan uiteraard de verhalen die je hoort alsof iedereen zijn hele portfolio x20 kan traden op korte termijn.
De werkelijkheid is dat je de juiste coins moet vinden en er heel vlug bij zijn, want als ze al 20X gedaan hebben is het dikwijls al te laat. En dan ben je fucked.

Met een ledger is er idd niet het risico dat ge in een zatte bui begint te traden. Ge moet uw ledger al bij de hand hebben eerst, en dan moet ge uw coins er nog afhalen, wat soms ook even duurt (toch bij BTC)

Allez, tijdje niet meer gekeken en ADA staat op $1,52.
Laat nog maar wat zakken, ik heb alles verkocht op $2,4

Dat wat jij nu wilt doen moet je zelf weten, maar als je het beu bent, begrijp ik je keuze, maar dat is wat de whales eigenlijk willen. Ik heb me ook al vaak laten vangen hoor. Het gaat misschien nog wat dieper door zakken hoor, en geloof me ik zelf sta momenteel negatief ook door stommiteiten.
Neen, ik ben het absoluut niet beu! Eerlijk gezegd jaag ik mij er niet meer in op. In het begin wel, maar met de adviezen hier (die ik in de wind sloeg) ben ik al snel beginnen beseffen dat het mijn eigen dikke schuld is.

Had ik alles laten staan wat ik in februari ingekocht had, ging ik alles waarschijnlijk gewoon meepakken in de bear. Nu vrees ik dat het slimmer is om het eruit te halen en opnieuw in te steken in de bear? Of denk ik weer te simpel?

Ja, je hoort altijd positieve verhalen met crypto, maar volgens mij moet je 1 geluk hebben dat je voor de pump hebt ingekocht en 2 er continu mee bezig zijn (mss is dat laatste ook niet goed, en kan je dit beter niet doen). Zelfs met dat laatste sta je nergens. Je kan niet op 1 dag miljonair worden en dat is waar vele de fout maken. Het is en blijft een gok spel, want jij kan de koers nu eenmaal niet bepalen. De strategie die sommige mensen hier toepassen is ook soms wonderbaarlijk om te zien. Sommige zijn hier gewoon goed in of hebben geluk.

Hier was nog iemand overlaatst die zei x150, ja dat kan allemaal goed zijn. Maar dat is ook puur geluk hebben, het had ook anders kunnen lopen en ging die bepaalde munt niet gepumpt worden en had hij veel minder of als de munt niet van de grond kwam gelijk een cumrocket dan hadden zoals vele hier nog steeds niks. Maar de mensen die verlies maken gaan niet roepen ik heb verlies gemaakt. Bovendien zal hij nu met die Coin 150x gegaan zijn, maar gegarandeerd zal hij met een andere Coin de boot zijn ingegaan.

Hier wil ik wel even op reageren.

Jij mag dat puur geluk vinden, uw goed recht.
Mijn inziens is dat gewoon het resultaat van diversifiëren en holden.
En inderdaad een shitload aan tijd erin steken. Lezen en bijleren.

Jijzelf en Mr. Anderson geven het zelf toe. "Had ik maar gehold. Had ik maar geen domme dingen gedaan".
Waarom is het dan nodig is om iemand die het holden toepast een gelukzak te noemen? En de gains puur en alleen op geluk te steken?
Zo gemakkelijk is het toch niet hoor. Ik wil gerust toegeven dat ik dit jaar waarschijnlijk 10 jaar ouder geworden ben.
Hoe langer je hold en hoe meer je portfolio waard wordt, hoe moeilijker het wordt.

Tuurlijk zijn niet alle coins succesverhalen, dat zeg ik ook nergens, maar het punt is dat bij een voldoende gediversifieerd portfolio dat niet zou mogen uitmaken. 1 x100 = 100 anderen die -100% mogen gaan.

@Mr.Anderson: ik vind het oprecht jammer voor u. Het is goed dat ge ziet waar het fout gegaan is, daar kunt ge enkel maar uit leren.
Ik kan u enkel aanraden om meer te diversifiëren. Dat maakt het holden ook een stuk makkelijker.

Ook nog even mezelf quoten. Beide posts zijn van februari. Vrij trots op mijn gameplan en de uitwerking ervan.

Je moet geluk hebben... Ja, je moet risico's nemen en de ballen hebben om te holden.
Je moet er al jaren inzitten... Hier zit waarheid in, je wordt inderdaad niet 'rijk' op een paar maanden.

Maar zoals Nahrtent al zei, dat zeiden ze jaren geleden ook al.

Ik ben er zeker van dat de mensen die er sinds 2016/2017 inzitten (niet zo heel lang geleden, toch?), die gehold hebben tot nu, die niet bij de pakken zijn blijven zitten en in 2018/2019/2020 hebben bijgestoken (al dan niet in nieuwere coins), dat die er nu zéér warmpjes bijzitten. Daarvoor moet je heus geen 10 jaar in crypto zitten.

Mijn tips:
Doe onderzoek en leg een bedrag vast waar je je comfortabel bij voelt. Schrijf dit bedrag in je hoofd volledig af, het is niet meer liquide. Diversifieer je portfolio. Koop niet 4-5 munten, maar koop er 40-50.
Stap in met de gedachte dat je minstens 5 jaar niet verkoopt. In moeilijke periodes, ga niet doemdenken, maar koop bij. Je stapt dus best niet meteen in met het volledige bedrag. Verwacht je aan een extreem hobbelig parkour.
Blijf onderzoek doen. Projecten komen en gaan, dit moet je aanvaarden. Sommigen zullen uitdoven of zelfs scams blijken.
Als je niet bereid bent om veel tijd erin te investeren, zou ik aanraden om enkel BTC te kopen.

Dan maak je imo kans om er 'grof' geld mee te verdienen.

Maar eerlijk: als je je al niet comfortabel voelt om ooit 20.000 euro in uw balance te hebben, hoe ga je dan van pakweg 1.000 euro naar 50.000 euro willen gaan?

Awel ja, ik volg u daarin. Ik ben voorzichtig met altcoins.
Ik heb mijn BTC, ik heb mijn platform coins, en ik heb mijn privacy coins die ik zie als longterm hold.

En dan heb ik een groot deel verschillende altcoins die mij wel interessant leken (een 50-tal).
Maar ik weet ook dat als je belachelijk rijk wilt worden, dat je niet op de eerste de beste x2, x3 of x4 verkoopt (zoals ik hier al zo vaak zie passeren).
Dan moet je bereid zijn wat risico's te nemen. En ja, dan zie je ook geregeld winsten verdampen.
Ik heb gezien hoe coins x100 kunnen gaan in de eind 2017, begin 2018 frenzy. Ik verwacht dat dat nu niet anders gaat zijn. Die x100's kwamen er niet op een paar maanden tijd, wel op een gans jaar.

En dat waren dan echt ab-so-lu-te shitcoins à la XVG. Zelfs een hack en een dramatisch optreden van één van hun leaddevs konden die opmars niet stoppen toen. Ik denk dat we deze fase nog niet bereikt hebben. Zolang BTC in een bulltrend blijft, is er geen reden voor mij om te verkopen.

Terug
Bovenaan