Crypto - Nieuws en algemene discussie

Als je uitgaat van 30 - 40% correcties zoals in de vorige cycli, kan bitcoin nog zakken van 40k $ naar 25-28k $. Lager als dat gaat het echt niet zakken.
Als je spreekt over 'correcties' van 50 - 60%, dan spreek je eigenlijk over het vroegtijdig afbreken van de cyclus.

Je doet precies alsof het over een perfect voorspelbare astronomische kalender gaat, dat vind ik een beetje een gevaarlijke boodschap om met zo veel zekerheid te verkondigen. Uiteindelijk geldt bij investeringen nog steeds dat resultaten uit het verleden geen enkele garantie bieden voor de toekomst.

Zelfs al klopt wat jij zegt en is BTC even volatiel als in 2017, we hebben in een bull markt nog nooit een correctie gezien die zo groot is als wat je nu inschat.
Als je uitgaat van 30 - 40% correcties zoals in de vorige cycli, kan bitcoin nog zakken van 40k $ naar 25-28k $. Lager als dat gaat het echt niet zakken.

Als je spreekt over 'correcties' van 50 - 60%, dan spreek je eigenlijk over het vroegtijdig afbreken van de cyclus.

Ongelooflijk toch dat mensen nu 25k als een "referentie" kunnen zien terwijl de markt juist een maand boven de 20k staat. Er is nog niets van degelijke consolidatie gebeurd sinds de rush naar de ATHs. De winsten kunnen even snel weer verdampen als ze zijn gekomen. Wat doet je denken dat mensen er gerust op zijn dat BTC stand houdt op 25k als hij volgende week op pakweg 27k staat? Waarom niet naar 23k, 20k, 18k? Er is totaal geen reden om te vermoeden dat 25k enige basis kan bieden als de markt terug omlaag gaat.

Zoiets blijf ik een gevaarlijke raad vinden. 200 euro is nu een klein bedrag, maar hou er rekening mee dat de kans groter is dat je je geld kwijt speelt op een exchange (door hacking, maar natuurlijk ook omdat je sneller emotioneel zal kunnen handelen). Een wallet is veel veiliger in die optiek. Hangt er natuurlijk ook af wat je wil doen. Geloof je in bitcoin of een andere crypto? Dan moet je kopen voor langere termijn. Als je puur wat geld wil (proberen) verdienen met daytraden op korte termijn, dan moet je het natuurlijk wel op een exchange laten staan.

Maar blijf a.u.b. van uw HODL portfolio af als je gelooft in crypto en wil investeren op langere termijn. De kans dat je je handen verbrandt is veel groter dan dat je er iets mee verdient.

20k naar 3k was in de bear market. Nu zitten we aan het begin van een bull market. 3k was ook 3x de high van de vorige bull market. Dit is appelen met peren vergelijken imo. We zitten in een totaal andere fase dan waar jij naar refereert.
Tuurlijk is er meer FUD, aangezien er hiervoor geen enkele FUD was. :p

Appelen met peren vergelijken? Wat is een bullmarket waard in crypto? Om even de vergelijking te maken; in 2017 was het begin van de bullmarket laat ons zeggen 15 september toen BTC op 3000$ stond. De ATH werd bijna exact 3 maanden later bereikt toen BTC op 17 december op +- 20.000$ stond. Begin April stond BTC terug op 6000$ en we weten wat het vervolg was voor de komende drie jaar.

Deze bullrun begon ongeveer 20 Oktober, toen BTC op 11.000$ stond. Anderhalve maand later, op 8/01 bereiken we de ATH van 42.000$. Misschien dat we nog een maandje verder kunnen stijgen, maar gezien de prijsactie van de laatste 2 weken lijkt mij dat weinig waarschijnlijk. Ik zou het helemaal niet vreemd vinden als we de ATH voor de komende maanden hebben gezien en dat BTC gaat consolideren rond de vorige ATH. Naar mijn mening zou het kortzichtig zijn om geen rekening te houden met zo'n scenario. Ik zet er mijn geld alleszins niet op in dat we vanaf nu vertrokken zijn voor een jaar van constante groei en weelde.

Ik zie het eerlijk gezegd ook als Woodster, maar natuurlijk is het altijd speculeren en hier moet iedereen zijn eigen rekening maken :p

Je doet precies alsof het over een perfect voorspelbare astronomische kalender gaat, dat vind ik een beetje een gevaarlijke boodschap om met zo veel zekerheid te verkondigen. Uiteindelijk geldt bij investeringen nog steeds dat resultaten uit het verleden geen enkele garantie bieden voor de toekomst.
Veel zekerheid? Gebrek aan overtuiging, dat is het probleem ja.

We zitten in de eerste dip sinds de start van deze bull markt. We wisten op voorhand dat deze dips zouden komen. We weten dat dergelijke dips normaal zijn en deel uitmaken van de weg naar de top.

Dat mensen desondanks toch nog panikeren over het vroegtijdig einde van de bull markt is onlogisch en exact de reden waarom zo weinig mensen erin slagen om er een substantiële winst aan over te houden. In plaats van te hodlen of bij te kopen in de dip, verkopen ze hun spot positie, uit angst (of hebzucht) dat het nog lager gaat zakken, om later terug hoger in te kopen.

Uiteraard zijn er geen garanties. Maar wie op dit moment zijn investering in twijfel trekt, heeft weak hands en nooit echt in zijn investering geloofd, en laat zich veel te makkelijk afleiden van de vooropgestelde 100k target door mee te gaan in negatieve ruis.

Ongelooflijk toch dat mensen nu 25k als een "referentie" kunnen zien terwijl de markt juist een maand boven de 20k staat. Er is nog niets van degelijke consolidatie gebeurd sinds de rush naar de ATHs. De winsten kunnen even snel weer verdampen als ze zijn gekomen. Wat doet je denken dat mensen er gerust op zijn dat BTC stand houdt op 25k als hij volgende week op pakweg 27k staat? Waarom niet naar 23k, 20k, 18k? Er is totaal geen reden om te vermoeden dat 25k enige basis kan bieden als de markt terug omlaag gaat.
Nergens stel ik dat dit de laagst mogelijke basis is. Maar er zijn weldegelijk redenen om te vermoeden dat het de laagst waarschijnlijke zal zijn.
Tijdens de 2017 bull run is bitcoin van 700 $ naar 19k $ gestormd. Toen hebben we een 6-tal 30% dips gezien.

De koerswaarde van BTC in december is irrelevant. Als het volgende week op 27k staat, is ook dat irrelevant. De enige relevante referentie zijn 30-40% dips.
Maak mij over 3 weken gerust wakker als het dan nog altijd aan het zakken is en -50% gegaan is. Tot die tijd is er geen reden tot paniek om de target in twijfel te trekken.

Maar blijf a.u.b. van uw HODL portfolio af als je gelooft in crypto en wil investeren op langere termijn. De kans dat je je handen verbrandt is veel groter dan dat je er iets mee verdient.

Dat, daarmee dat ik een groot deel van mijn coins op een hardware wallet heb gezet, dan is de barrière ook veel groter om impulsief te gaan traden. Ik ga gewoon de dips opkopen zoveel mogelijk.

Is er hier toevallig iemand die DOT staked via zijn ledger (nano)? Heb de app geïnstalleerd via Ledger Live maar telkens ik hem open sluit hij zich gewoon vanzelf terug af.

Voor ADA is het mij perfect gelukt maar Polkadot blijft vreemd doen.

Waar kan je je dingen goed staken? NEO levert GAS op (overblijfsel uit mijn portefeuille uit 2018, grootste verliespost die ik gehad heb) maar beiden zijn naargelang niets meer waard. Van €400 naar €60.
Ik heb nog accounts op kraken, kucoin, binance en coinbase.

Waar kan je je dingen goed staken? NEO levert GAS op (overblijfsel uit mijn portefeuille uit 2018, grootste verliespost die ik gehad heb) maar beiden zijn naargelang niets meer waard. Van €400 naar €60.
Ik heb nog accounts op kraken, kucoin, binance en coinbase.
Ada kan je op je wallet zelf staken.
Dot heeft kraken wel goeie stake

Kan iemand “staking” simpel uitleggen? Heb nu al 2 sites gelezen en begrijp er nog niets van. Veel vage termen...

Staking wil zeggen: ge krijgt intrest wanneer ge uw coins vastzet.
Je hebt flexible staking, dit wil zeggen dat je je coins ten alle tijde er kan uithalen, en je hebt locked staking, dan zet je je coins bijvoorbeeld voor een maand vast en dan kan je tot na de afloop van die termijn niet aan je coins (dus niet traden of withdrawen). Je wordt dan op vaste intervallen een intrest uitbetaald (in de vorm van extra coins).

Terug
Bovenaan