Crypto - Nieuws en algemene discussie

Hoe stel ik een auto verkooporder in op Binance en welke parameters moet ik invullen? Had enkele SOL´s gekocht en wil het zo instellen dat ik auto verkoop als ze terug naar 100 euro gaan.
Simpel, gewoon een limit sell order op 100 euro zetten (aan deze prijs is het direct weg dan). Of bedoel je een stop loss als het terug onder de 100 euro gaat?

De mijne zitten vast op Binance tot 7 september, 100 euro was anders een schone prijs om te verkopen inderdaad. Dus hopelijk geen crash voor 7 september :)

Wat bedoel je met "zit vast". Nog niet helemaal mee met crypto's(enkel gewone buy/sell) tot nu toe.
Locked staking. Wil zeggen dat je intrest krijgt door je coins een bepaalde termijn (gewoonlijk 1 of 2 maand) vast te zetten.

Je kan nog wel unstaken, maar dan verlies je je intrest en moet je 2-3 dagen wachten tot de coins weer beschikbaar komen.

Simpel, gewoon een limit sell order op 100 euro zetten (aan deze prijs is het direct weg dan). Of bedoel je een stop loss als het terug onder de 100 euro gaat?

Ja klopt, zodra deze onder een vastgezet cijfer zakt zou ik automatisch willen verkopen.
Daar ik niet heel de dag kan volgen en schakelen op het moment zelf.

Dus: stel dat ik instel dat ik wil verkopen aan 100 EUR en om 11:55H straks zakt de coin tot 100 EUR zou hij automatisch een sell order moeten genereren.

Ik heb al een stop-loss gezien maar dan moest ik precies meer parameters ingeven als enkel de verkoopsprijs.

Iemand hier into LTO Network eigenlijk? Nederlandse blockchain, lijkt me nogal ondergewaardeerd project. Heeft samenwerking met de Verenigde Naties, de Nederlandse overheid en zelfs voor OVAM in België wordt blijkbaar LTO gebruikt.

https://finance.yahoo.com/news/blockchain-land-registry-launches-afghanistan-182913439.html
https://www.ltonetwork.com/use-cases/

'it is expected that other countries will adopt the open source solution for land registration and management. This isn’t the first time LTO has seen its tech utilized by a national government; it claims to have saved the Dutch and Belgian governments €7 million via a waste transportation system that makes use of blockchain. '

En ze werken blijkbaar ook aan gedecentraliseerde ID's ofzoiets.

Ja klopt, zodra deze onder een vastgezet cijfer zakt zou ik automatisch willen verkopen.
Daar ik niet heel de dag kan volgen en schakelen op het moment zelf.

Dus: stel dat ik instel dat ik wil verkopen aan 100 EUR en om 11:55H straks zakt de coin tot 100 EUR zou hij automatisch een sell order moeten genereren.

Ik heb al een stop-loss gezien maar dan moest ik precies meer parameters ingeven als enkel de verkoopsprijs.
Zie onderstaand voorbeeld, als ik dit order zet, dan ga ik 0.1 BTC verkopen aan 39500 euro als BTC 40000 euro aantikt (of er onder gaat)

gLQ7pa6.png

Waarom zou je verkopen aan een prijs die lager ligt dan de actuele markt prijs?

Je limit prijs ligt altijd onder je stop prijs. Anders loop je het risico dat uw stoploss niet gevuld wordt.

In bovenstaand geval: indien BTC 40.000 hit, wordt er een limit sell order geplaatst op 39.500.
In de praktijk wilt dit zeggen dat die 0.1 BTC gaat verkopen op een prijs die tussen 40.000 en 39.500 ligt.

Ja .... Ethereum staat precies klaar om omhoog te springen. Op sociale media loopt iedereen elkaar op te fokken en ik ben niet vies van een self fulfilling profecy. Kom, ETH, troost mij met mijn gemiste SOL winsten.

Waarom zou je verkopen aan een prijs die lager ligt dan de actuele markt prijs?
Als je er bijvoorbeeld van uit gaat dat de prijs gaat stijgen. Je wil dus niet meteen verkopen, maar meesurfen op een eventuele stijging.
Maar mocht de prijs uiteindelijk toch zakken, dan verkoop je iets lager om je verlies te beperken (of om je eventuele winst veilig te stellen)

Terug
Bovenaan