Crypto - Nieuws en algemene discussie

Heren,

Ik sukkel wat met het principe van 'trustwallet'.

Mijn portfolio staat nu gespreid over Coinbase, Bitvavo en een klein beetje in bitmart.
Mijn investering is longterm dus het hoeft niet per se op de exchange te blijven staan. Hier en daar wat bijkopen met tijd, inwisselen met de winsten en met tijd (hopelijk) wat uitcashen.

Ik neem aan dat je per transactie van een exchange naar trustwallet (en omgekeerd) een fee moet betalen?
Is het dus de moeite om alles op een trustwallet te zetten? Of kijk ik beter voor wat hardware? Daar snap ik wel nog minder van.
Ik wil vooral niet gesjareld zijn in de toekomst om snel te swapen, te cashen of om eraan te kunnen.

Of laat ik gewoon alles lekker op de exchanges staan? Maar hoor links en rechts dat dat ook niet slim is. Zeker niet voor longterm.

Ik wil wat geld uitcashen op Coinbase maar naast mijn mastercard (KBC) staat er "unable to cash out". Ik zie nergens waarom

edit: ah "this card does not support withdrawals"

Hoe kan ik dan geld overzetten? Creditkaart gaat niet
Naar Paypal, dan betaal je geen fees en blijf je wat onder de radar...

De sfeer zit hier weer goed. De bear market zorgt voor snelle irritaties bij sommigen. En de beursgoeroes zijn hier ook weer om hun grote gelijk te halen. Leuk om te zien wel. Wanneer kwam janus nu weer?
Van mij steekt iedereen zijn geld waarin hij zelf wil. Dat maakt het juist zo interessant. Maar dit topic lijkt toch meer en meer op een gokthread dan wat anders.
Nah. Ik zie geen beermarkt. Enkel een choppy bull markt die nu midden in een trend reversal zit na een lokale dip en korte termijn traders die zich vervelen. De small cap coins die hier aangehaald worden zeggen mij nu eens totaal niets. En ik heb ook geen zin om daarvan de piekjes te timen om te verkopen. Ieder zijn ding.

Ja dat ook al...hoe zit dat eigenlijk met money's van crypto's op een eigen rekening zetten? :p
Je leest vanalles, maar niets concreet...Ergens deftige, nuttige info te vinden?
Ik heb net 500 euro overgezet, 't staat er al op. Denk niet dat ze daar moeilijk over zullen doen :p

stel nu, in het beste geval, dat het gaat over enkele 1000'en euro's. Wat dan? :p
Naar mijn ervaring ook geen enkel probleem. Dat zijn bedragen die constant van hier naar daar overgeschreven worden, zou maar erg zijn als ze daar al over zouden vallen.

Ja dat ook al...hoe zit dat eigenlijk met money's van crypto's op een eigen rekening zetten? :p
Je leest vanalles, maar niets concreet...Ergens deftige, nuttige info te vinden?
Je kan een creditcard aanvragen bij crypto.com en daar kan je dan allerlei aankopen mee doen.

Zelfs als "goeie huisvader" zal je bij veel winst het toch mogen gaan uitleggen en afgeven aan vadertje staat.

Tuurlijk zal je niets horen over eens 1000 hier of daar, maar het goede huisvaderprincipe zal bij een winstafhaling van pakweg 100.000 euro grondig bekeken worden en behandeld worden als 25, 33 of 50% afhankelijk hoe goed je alles kan voorleggen ;)

Zo duidelijk is het niet imo... bewijs maar eens dat je een "goede huisvader" bent, als ze (veel) geld ruiken zullen ze wel in actie schieten. :)

Zelfs als "goeie huisvader" zal je bij veel winst het toch mogen gaan uitleggen en afgeven aan vadertje staat.

Tuurlijk zal je niets horen over eens 1000 hier of daar, maar het goede huisvaderprincipe zal bij een winstafhaling van pakweg 100.000 euro grondig bekeken worden en behandeld worden als 25, 33 of 50% afhankelijk hoe goed je alles kan voorleggen ;)

Zo duidelijk is het niet imo... bewijs maar eens dat je een "goede huisvader" bent, als ze (veel) geld ruiken zullen ze wel in actie schieten. :)
Het huisvaderprincipe is zo geschreven, dat je praktisch altijd zal moeten betalen wanneer je zo'n grote bedragen uitcasht. Het gaat namelijk niet alleen over je frequentie van kopen/verkopen, maar ook wat het aandeel van je cryptovermogen tov. je totale onroerend vermogen is.

Zelfs al heb je voor pakweg 10k€ in de aandelenmarkt steken, als je crypto's straks 100k€ waard zijn, zal de fiscus volgens mij altijd stellen dat dit geen gezonde, gediversifieerde belegstrategie is.

Het huisvaderprincipe is zo geschreven, dat je praktisch altijd zal moeten betalen wanneer je zo'n grote bedragen uitcasht. Het gaat namelijk niet alleen over je frequentie van kopen/verkopen, maar ook wat het aandeel van je cryptovermogen tov. je totale onroerend vermogen is.

Zelfs al heb je voor pakweg 10k€ in de aandelenmarkt steken, als je crypto's straks 100k€ waard zijn, zal de fiscus stellen dat dit geen gezonde, gediversifieerde belegstrategie is.

Tegen dat de meeste écht zullen uitcashen (2025+) zal er wss al iets meer op poten staan van wat wel en wat niet kan.

Zelfs al heb je voor pakweg 10k€ in de aandelenmarkt steken, als je crypto's straks 100k€ waard zijn, zal de fiscus volgens mij altijd stellen dat dit geen gezonde, gediversifieerde belegstrategie is.

Als je cryptoportefeuille zo hard in waarde gestegen is, dan zou ik als goede huisvader een deel van die winst omzetten naar euros. Of het nu om 100€ gaat of 1M. De regels blijven hetzelfde.

Als je cryptoportefeuille zo hard in waarde gestegen is, dan zou ik als goede huisvader een deel van die winst omzetten naar euros. Of het nu om 100€ gaat of 1M. De regels blijven hetzelfde.
Omzetten naar euro's, om wat ermee te doen? Van zodra je het omzet, ben je 33% ervan kwijt aan belastingen. Als je het laat staan, kan je er geld mee verdienen.

Omzetten naar euro's, om wat ermee te doen? Van zodra je het omzet, ben je 33% ervan kwijt aan belastingen. Als je het laat staan, kan je er geld mee verdienen.

Ja en wa is dan het praktische nut als je het laat staan en er niets mee doet?
Buiten herinvesteren? Is het niet net leuk om met uw winst iets leuks te doen?

Je kunt ook niet verkopen en een lening aangaan met je munten als onderpand. Platformen genoeg om dit te doen. Op geleend geld betaal je 0 belastingen maar deze strategie wordt pas interessant als je over minstens 100k en meer beschikt. 100k is waarschijnlijk zelfs nog te weinig. Kwestie van je neerwaarts risico goed te managen. Maar uiteraard blijft het niet risicoloos.

Ja en wa is dan het praktische nut als je het laat staan en er niets mee doet?
Buiten herinvesteren? Is het niet net leuk om met uw winst iets leuks te doen?
Ik zei niet dat je er niets mee mag doen. Wel dat dat omzetten naar euro’s en daarop belastingen moeten betalen op zich geen interessant doel is, als je er dan niets vervolgens toch niets mee doet.

Een tweede ding dat je mee in rekening moet nemen, is dat je omwille van de taxatie, eigenlijk 50% extra betaalt op alle goederen en diensten die je met je cryptowinsten wil kopen, omdat je eerst belast wordt op het uitcashen.

Wil je er bv. een wagen van 20k€ mee kopen, dan ga je eigenlijk 30k€ moeten uitcashen. 20k€ voor de wagen + 10k€ voor de belastingen op je omzet actie.

Waarom blijf je dit verkondigen? Voor jou geldt dat misschien, maar niet voor iedereen
Hoffman en ik spraken over aanzienlijke bedragen van 100k€. Als je kijkt naar welke criteria de fiscus hanteert voor hun taxatieregime, val je er bij die bedragen er zo goed als altijd onder.
De regels zijn helemaal niet hetzelfde, ze veranderen in functie van het bedrag. Jouw 100€ blijft 100€. Maar 100k€ wordt zo goed als altijd 66k€.

Je kunt ook niet verkopen en een lening aangaan met je munten als onderpand. Platformen genoeg om dit te doen. Op geleend geld betaal je 0 belastingen maar deze strategie wordt pas interessant als je over minstens 100k en meer beschikt. 100k is waarschijnlijk zelfs nog te weinig. Kwestie van je neerwaarts risico goed te managen. Maar uiteraard blijft het niet risicoloos.
Over welke instituten die geld lenen, spreek je dan, grootbanken?

Op zich zou het idee wel interessant zijn dat wanneer je bv. een huis wil kopen, de bank 66% van de waarde je crypto vermogen meetelt. Je crypto's zouden dan op een waarborg wallet kunnen komen als onderpand.

Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan