Crypto - Nieuws en algemene discussie

Ik zit nog op een berg HDDs die ik feitelijk niet 100% meer vertrouw voor mijn data. Denk dat deze een ideale gaan zijn voor eens eventjes wat CHIA te minen. Als de boel kapot gaat en CHIA de disk vreet dan kan die eindelijk naar het container park. Tijd om eens te zien of dat uberhaupt iets opbrengt.

Moet wel zeggen dat er wel wat weerstand is op de markt. ETH blijft klimmen terug naar die 2k euro desondanks dat het weekend is.

Laatst bewerkt:
Ik zit nog op een berg HDDs die ik feitelijk niet 100% meer vertrouw voor mijn data. Denk dat deze een ideale gaan zijn voor eens eventjes wat CHIA te minen. Als de boel kapot gaat en CHIA de disk vreet dan kan die eindelijk naar het container park. Tijd om eens te zien of dat uberhaupt iets opbrengt.

Moet wel zeggen dat er wel wat weerstand is op de markt. ETH blijft klimmen terug naar die 2k euro desondanks dat het weekend is.
Tmoet toch echt al 10 TB zijn om de moeite te zijn hoor, om een deftige kans te maken. Die maanden laten draaien.

Of je hebt puur geluk ntrlk. Maar niet gewoon 1 TB laten draaien, daar ben je niet veel mee;

Die Chia is ook een kwestie van geluk hebben zeker? Het is niet dat je stukjes van coins vindt, maar je minet ofwel een hele coin ofwel niets zeker?

Ik ben zelf heel nieuw in het hele crypto-gebeuren.
Momenteel wat ADA en VET gekocht en ik ga dit gewoon laten doen.
Vandaag nog wat geld overgeschreven naar Binance; koop ik nog wat ADA en/of VET bij of probeer ik wat andere coins te kopen om te spreiden (bvb elk 100€)?

Tmoet toch echt al 10 TB zijn om de moeite te zijn hoor, om een deftige kans te maken. Die maanden laten draaien.

Of je hebt puur geluk ntrlk. Maar niet gewoon 1 TB laten draaien, daar ben je niet veel mee;

Heb nog 2x6TB en 1x8TB liggen, zal wel iets geven.

Vandaag nog wat geld overgeschreven naar Binance; koop ik nog wat ADA en/of VET bij of probeer ik wat andere coins te kopen om te spreiden (bvb elk 100€)?
Ik denk dat de meesten hier de grote brok in vet, ada, eth, btc, bnb of cumrocket hebben zitten en daarnaast een kleiner aandeel in beloftevolle projecten (wex, ple,..) en funcoins/shitcoins.

ADA. Kunt ge niet verkeerd mee gaan.

Freaky hoe er veel coins (waaronder bitcoin en ada) nu de "return to normal" fase op de bubble chart tonen. Ik denk dat we down gaan maarja kan altijd mis zijn. Die crash van btc waar de helft gewoon weg is, is natuurlijk traumatiserend.

Als ge geen coins wint is het natuurlijk een hoop eletriek dat ge verspilt hebt in het 2de duurste land ter wereld voor eletriek. Ik zou het persoonlijk niet doen. Het is dan zogezegd een groene crypto maar de professionele farmers die gaan farmen met SSD's en HDD's, dat verspilt ook eletriek en die schijven moeten ook gemaakt worden. Volgens mij is die coin gewoon een get rich quick scheme voor de founders want ze hebben er zelf enorm veel.

Als ge geen coins wint is het natuurlijk een hoop eletriek dat ge verspilt hebt in het 2de duurste land ter wereld voor eletriek. Ik zou het persoonlijk niet doen. Het is dan zogezegd een groene crypto maar de professionele farmers die gaan farmen met SSD's en HDD's, dat verspilt ook eletriek en die schijven moeten ook gemaakt worden. Volgens mij is die coin gewoon een get rich quick scheme voor de founders want ze hebben er zelf enorm veel.
Nu een schijfke gebruikt tghoh 7-10 watt, da's gok ik een 10 euro per jaar? Ik heb ze liggen dus ze zijn al gemaakt bij mij. Om die dan effe terug in mijne enclosure te jassen is niet echt veel moeite. (Ding gaat ooit nog wel eens van't zolder door den plafond vallen door alle schijven dat der in steken, 4U aan disken begint stilaan al wel wat te wegen heb ik zo den indruk.)

Maar juist gevonden dat ge nog niet kunt poolen. Da's best wel pover. Dat is toch wel een must voor mij, ik ga niet met mijn vingers blijven draaien in de hoop dat mijn miner de block hit. Dan liever een klein procentje van een pool dan solo slim te moeten spelen. Tegen den tijd dat ze kunnen poolen zal ik wel eens zien of het nog enigsinds profijtelijk is in mijn case.

Laatst bewerkt:
Ik heb hier nog 8TB aan drives liggen die ik eigenlijk niet gebruik, maar het zijn WD green drives, dat zal ook niet ideaal zijn om 24/24 te draaien.

E2AJiBGWYAA91eA.jpg

Nog 18€ en mijn winst van de laatste maanden is verdampt.
Achja, gewoon hodl. Geen paniek hier maar ik heb ook maar een klein bedrag geinvesteerd.

Welke winst? Zolang je niet uitcashed is het maar virtuele winst hé. Stel je hebt 100 ADA gekocht, dan heb je nu nog steeds 100 ADA. En ik denk dat ADA in de toekomst meer waard zal zijn dan dat je nu zou uitcashen. Je moet je niet zo focussen op die fiat waarden. Het is de moment om koopjes te doen. Voor mijn part zakt het nog een serieus pak door want dan koop ik meer. Fiat is hopeloos, brengt niets op, integendeel zelfs. Denk op lange termijn.

Als je natuurlijk fiat nodig hebt voor iets dringends is het een ander verhaal. Maar zolang je genoeg reserves of inkomen hebt... just enjoy the ride!

VET, één van de beste projecten out there op dit moment.

Terug
Bovenaan