Crypto - Nieuws en algemene discussie

Hoe triestig moet je zijn om na/tijdens een crash waar redelijk veel mensen al sowieso met een wrang gevoel zitten (omdat ze nieuw zijn en/of geld verloren) een beetje de 'I-told-you-so'-nerd komen uithangen. Dan moet je IRL toch gewoon echt zielig zijn? 🤔
Er zit geen enkele 'I told you so' in mijn berichten.
Enkel waarschuwingen voor eventuele twijfelaars dat dit een gigantische textbook bubble is, waardoor sommigen misschien grote verliezen gaan vermijden.

Voor degenen die gewoon wat fun hebben met paar 100 of 1000 euro: have fun.
Voor degenen met 10.000en of 100.000en, gewoon opletten want vroeg of laat is het 0.

Meer niet.

Er zit geen enkele 'I told you so' in mijn berichten.
Enkel waarschuwingen voor eventuele twijfelaars dat dit een gigantische textbook bubble is, waardoor sommigen misschien grote verliezen gaan vermijden.

Voor degenen die gewoon wat fun hebben met paar 100 of 1000 euro: have fun.
Voor degenen met 10.000en of 100.000en, gewoon opletten want vroeg of laat is het 0.

Meer niet.
Ja hoor, toevallig dat we je net vandaag hier veelvuldig en ostentatief aanwezig zien. Komaan..

Ik ben het wel eens dat het risicovol is hoor. Maar hier wat doen alsof het sowieso naar 0 gaat is bullshit, begin te shorten dan.

De meesten die hier zitten met +10k/100k euro's erin hebben al lang hun initiële uitleg eruit gehaald.. granted, geld is geld, maar het zal hun financiële situatie niet onderuit halen.

net tot de constatatie gekomen dat ik een wallet kwijt ben , stak niet veel in, 100 euro LTC.
Had backup op een google drive gedaan... zat er toch geen retention policy op :(

We hebben je hier gemist Janus.

Ik heb je ooit boomer genoemd maar nu krijg je eindelijk je grote gelijk!

Ik hoop dat je aan het shorten bent tot bitcoin op 0 staat want anders hebben uw geschiedenksboeken u toch niet veel opgeleverd.
Ik ben uit Dexia gebleven toen alle buy-the-dippers zeiden om bij te kopen want 'kans van de eeuw', uit Chinese aandelen in 2008 toen 'ja maar ze nemen wel de wereld over hé', uit biotech gezever zoals galapagos gebleven, geen 3D aandelen gekocht in 2013-2014 toen dat het nieuwe 'het van het' zou worden.
Allemaal -50% en meer over +10 jaar soms.

Dus ja, die boeken hebben mij sloten geld opgeleverd.
Ik zou ze vooral negeren en op uw intuïtie investeren, dat loopt meestal goed af :rolleyes:

‘Als je vaak handelt, moet je maar 51 procent van de tijd juist zijn’, aldus Berlekamp. Met behulp van gesofistikeerde kansberekening slaagde het fonds erin te scoren op een nipte meerderheid van talloze gelijktijdige transacties, voldoende om de verliezen meer dan te compenseren.

‘In feite modelleer je menselijk gedrag. En mensen zijn het meest voorspelbaar in tijden van enorme stress, als ze instinctief en paniekerig reageren’, liet een medewerker optekenen. Het is dan ook geen toeval dat Medallion de grootste winst boekte in erg turbulente markten, zoals de 82 procent nettorendement in het crisisjaar 2008.

Psychology + Price Action = Selffulfilling Prophecy = Volatility + Bankroll Management = Profit

Maar goed ik had begrepen dat je geen kei bent in dat allereerste dus ja, dan begrijp ik dat het voor jou allemaal sprookjes zijn.
Kleine nuance bij dat eerste citaat is wel dat je potentiële winst en verlies in elke trade gelijk moet zijn, anders kan je wel eens vlak op je bek gaan met je 51% succes rate.

Verder heeft Janus wel gelijk dat Renaissance niet aan technical analysis doet op de manier zoals dat hier voorgesteld wordt.

Ik ben uit Dexia gebleven toen alle buy-the-dippers zeiden om bij te kopen want 'kans van de eeuw', uit Chinese aandelen in 2008 toen 'ja maar ze nemen wel de wereld over hé', uit biotech gezever zoals galapagos gebleven, geen 3D aandelen gekocht in 2013-2014 toen dat het nieuwe 'het van het' zou worden.
Allemaal -50% en meer over +10 jaar soms.

Dus ja, die boeken hebben mij sloten geld opgeleverd.
Ik zou ze vooral negeren en op uw intuïtie investeren, dat loopt meestal goed af :rolleyes:
Ondertussen hebben vrienden van mij een paar huizen winst gemaakt met Bitcoin en Tesla. Bubbels, wie weet, maar als je vroeg genoeg bent dan zie ik niet waarom daar niet van te profiteren?

Noot: ik was een arme student in 2013 toen Bitcoin op 100 dollar stond. Kon niets kopen behalve voor een paar pizza’s. Tesla heb ik verkocht als eigen inbreng voor mijn huis. De grote boom helaas noodgedwongen gemist.

Twee gouden kansen die mij meer hadden kunnen opleveren dan ik ooit ga verdienen. En dat met geld dat ik eigenlijk wel had kunnen missen. Dus nogmaals, wat is uw punt behalve het strelen van uw ego en ik weet het beter dan al de rest? Waarom zijn bubbels iets inherent slecht om van weg te blijven? De doorsnee IT-millennial hier gaat echt niet slechter slapen als het crasht hoor.

Laatst bewerkt:
Kleine nuance bij dat eerste citaat is wel dat je potentiële winst en verlies in elke trade gelijk moet zijn, anders kan je wel eens vlak op je bek gaan met je 51% succes rate.
Max 1 tot 3% risk per trade.
101 risk management.

Verder heeft Janus wel gelijk dat Renaissance niet aan technical analysis doet op de manier zoals dat hier voorgesteld wordt.
In essentie blijft het psychologie en voorspelbaarheid.

Als SHIB ooit naar 0.10 EUR gaat dan ben'k rijk!
Als we het erover eens zijn dat we meedoen met een veredelde Lotto met bijkomende risico’s dan kunnen we @JanusDR misschien uit dit topic houden.

Broers op vijf maanden multimiljonair met cryptomunt Shiba Inu Coin

Terug
Bovenaan