Crypto - Nieuws en algemene discussie

‘Als je vaak handelt, moet je maar 51 procent van de tijd juist zijn’, aldus Berlekamp. Met behulp van gesofistikeerde kansberekening slaagde het fonds erin te scoren op een nipte meerderheid van talloze gelijktijdige transacties, voldoende om de verliezen meer dan te compenseren.

‘In feite modelleer je menselijk gedrag. En mensen zijn het meest voorspelbaar in tijden van enorme stress, als ze instinctief en paniekerig reageren’, liet een medewerker optekenen. Het is dan ook geen toeval dat Medallion de grootste winst boekte in erg turbulente markten, zoals de 82 procent nettorendement in het crisisjaar 2008.

Psychology + Price Action = Selffulfilling Prophecy = Volatility + Bankroll Management = Profit

Maar goed ik had begrepen dat je geen kei bent in dat allereerste dus ja, dan begrijp ik dat het voor jou allemaal sprookjes zijn.
Jij doet gesofisticeerde kansberekening bij talloze gelijktijdige transacties?

Beetje zoals deze dan:

vomiting-camel-141103_0.png

Jij doet gesofisticeerde kansberekening bij talloze gelijktijdige transacties?

Beetje zoals deze dan:

vomiting-camel-141103_0.png
Niet gesofisticeerd maar ik koop en verkoop ook geen sojabonen in een quant hedgefund. Wat is uw punt?

Mijn tienduizenden transacties zijn statistisch niet relevant ondanks een positieve eindbalans?
Oké, even goede vrienden maar ik doe lekker verder. Lees gerust verder in uw oude biased brolboekjes.

Ps. Elke trade die ik doe is inderdaad letterlijk een kansberekening met 2:1 of 3:1 W/L met dikke 60% WR.

Laatst bewerkt:
Niet gesofisticeerd maar ik koop en verkoop ook geen sojabonen in een quant hedgefund. Wat is uw punt?

Mijn tienduizenden transacties zijn niet statistisch relevant ondanks een positieve eindbalans?
Oké, even goede vrienden maar ik doe lekker verder. Lees gerust verder in uw oude biased brolboekjes.

Ps. Elke trade die ik doe is inderdaad letterlijk een kansberekening met 2:1 of 3:1 W/L met dikke 60% WR.

Damn, toen ik zijn eerste post las heb ik dat boekske op Kindle gekocht voor 8$. Ben nog aan het twijfelen om het toch te lezen of te annuleren. Dilemma's dilemma's.

En ondertussen ziet het er niet naar uit dat ik ADA super cheap kan bijkopen. Het staat nog altijd hoger dan mijn laatste aankoop. Prutscrash.

Mijn tienduizenden transacties zijn niet statistisch relevant ondanks een positieve eindbalans?
Galbraith, Graham en Buffett brolboekjes? Ok dan.

Ja, dat vind ik niet raar, dat doet normaal gezien iedere investeerder.
De vraag is of de kansen die je inschat gebaseerd zijn op de prijsbewegingen op de grafiek, los van het onderliggend bedrijf (= technische analyse), of gebaseerd op een investeringsanalyse van het bedrijf zelf.

Damn, toen ik zijn eerste post las heb ik dat boekske op Kindle gekocht voor 8$. Ben nog aan het twijfelen om het toch te lezen of te annuleren. Dilemma's dilemma's.
Echt doen, het is precies of dat boekje eergisteren geschreven werd. Alle beschrijvingen en interacties op dit forum staan daar al in, in 1990, go figure ;-)
En dan hou je wat meer een helikopterview in de plaats van meegezogen te worden in alle euforie/paniek.
Supertof als je een nerd zoals mij bent.

Galbraith, Graham en Buffett brolboekjes? Ok dan.

Ja, dat vind ik niet raar, dat doet normaal gezien iedere investeerder.
De vraag is of de kansen die je inschat gebaseerd zijn op de prijsbewegingen op de grafiek, los van het onderliggend bedrijf (= technische analyse), of gebaseerd op een investeringsanalyse van het bedrijf zelf.
Post nog eens als ge ergens in uw boekske leest dat markten gewoon één grote pot van verwachtingen, hoop en angsten zijn.

Daarna kunnen we verder praten of selffulfilling prophecy een invloed heeft op volatiliteit en dus deels ook TA.

Of gelooft gij na COVID-19 en het GME-fiasco nog steeds in efficient-market hypothesis?

Laatst bewerkt:
Echt doen, het is precies of dat boekje eergisteren geschreven werd. Alle beschrijvingen en interacties op dit forum staan daar al in, in 1990, go figure ;-)
En dan hou je wat meer een helikopterview in de plaats van meegezogen te worden in alle euforie/paniek.
Supertof als je een nerd zoals mij bent.

Goed, ik zal het lezen, dan zal ik je ook eens een boekje aanraden, Heeft niet zo direct met financiën te maken (of met je posts :)) maar wel met een kijk op de wereld: Factfulness: Ten Reasons We're Wrong About the World--and Why Things Are Better Than You Think (het is een eye opener ;-))

Het is trouwens voor iedereen een aanrader! ;)

Sociale media zoals twitter en dit forum in combinatie met structuren in de grafiek die door emoties de koers doen accelereren in een richting.

Gij beseft dat iets een bubbel zit en dat dat onderliggend vrij voorspelbaar is maar waarom zou dat niet winstgevend kunnen zijn?

Laatst bewerkt:
oude biased brolboekjes
Cryptobeleggers zouden eens wat meer aan introspectie moeten doen. Je kan toch niet ontkennen dat het hele cryptogebeuren een klein beetje aan de tulpenbollenmanie of aan de dotcombubbel doet denken ... In die zin is het wel nuttig je geschiedenis te kennen, die kan best leerrijk zijn.

Als je iets in je bezit hebt waarvan je overtuigd bent dat het op één of andere manier een bepaalde intrinsieke waarde heeft, waarom dan verkopen? Waarom eigenlijk zelfs de europrijs van je asset op de voet opvolgen - misschien een teken dat je onbewust euro's toch interessanter vindt dan je coins :unsure: ?

Als je echter iets hebt gekocht in de hoop het ooit voor meer euro's aan een grotere zot te kunnen verkopen, tja...

Cryptobeleggers zouden eens wat meer aan introspectie moeten doen. Je kan toch niet ontkennen dat het hele cryptogebeuren een klein beetje aan de tulpenbollenmanie of aan de dotcombubbel doet denken ... In die zin is het wel nuttig je geschiedenis te kennen, die kan best leerrijk zijn.

Als je iets in je bezit hebt waarvan je overtuigd bent dat het op één of andere manier een bepaalde intrinsieke waarde heeft, waarom dan verkopen? Waarom eigenlijk zelfs de europrijs van je asset op de voet opvolgen - misschien een teken dat je onbewust euro's toch interessanter vindt dan je coins :unsure: ?

Als je echter iets hebt gekocht in de hoop het ooit voor meer euro's aan een grotere zot te kunnen verkopen, tja...
Social-apath @JanusDR haalt quotes uit boekjes om zijn grote gelijk te staven en dingen te bewijzen die niet te bewijzen vallen.

Het is niet omdat 95% van de mensen die traden erin falen dat die 5% iets onmenselijk doen. Geen idee waarom gij over HODL'en begint.

Iemand die weet hoe je een automatic buy order plaats in Binance? Collega heeft BTC kunnen kopen op 25000 EUR door een automatic buy order te plaatsen =/

Edit: gevonden, je moet dat blijkbaar via de market doen. Alleen weet ik niet hoe je een limietorder kan doen met FIAT, enkel van crypto naar crypto gaat dit blijkbaar?

Laatst bewerkt:
We hebben je hier gemist Janus.

Ik heb je ooit boomer genoemd maar nu krijg je eindelijk je grote gelijk!

Ik hoop dat je aan het shorten bent tot bitcoin op 0 staat want anders hebben uw geschiedenksboeken u toch niet veel opgeleverd.

Hoe triestig moet je zijn om na/tijdens een crash waar redelijk veel mensen al sowieso met een wrang gevoel zitten (omdat ze nieuw zijn en/of geld verloren) een beetje de 'I-told-you-so'-nerd komen uithangen? Dan moet je IRL toch gewoon echt zielig zijn? 🤔

En al zeker aangezien de meesten helemaal niet op verlies staan...

ik ben nog maar een tweetal maand geleden ingestapt en op het diepste punt vandaag stond ik nog steeds breakeven.

Terug
Bovenaan