Crypto - Nieuws en algemene discussie

Ligt het aan mij of is de strategie van velen momenteel shitcoins kopen, wachten tot die op een exchange komt, boomen en uitcashen? Of gewoon shitcoins kopen, boomen en uitcashen?

Het lijkt er op dat de tactiek vandaag is om zoveel mogelijk van je crypto's zo snel mogelijk in stablecoins om te zetten :laugh:

What Is a Bear Market?​

A bear market is when a market experiences prolonged price declines. It typically describes a condition in which securities prices fall 20% or more from recent highs amid widespread pessimism and negative investor sentiment.

Bear markets are often associated with declines in an overall market or index like the S&P 500, but individual securities or commodities can also be considered to be in a bear market if they experience a decline of 20% or more over a sustained period of time—typically two months or more. Bear markets also may accompany general economic downturns such as a recession. Bear markets may be contrasted with upward-trending bull markets.

Het hoeft geen 2 jaar te duren om van een bear market te spreken, er kan ook een kortere bear market zijn 2 maand.
"Securities" kunt ge hier vervangen door "bitcoin".

Ik ben benieuwd hoeveel activiteit deze thread nog zal hebben als de historie van BTC zich weer herhaalt. Als je écht in crypto gelooft en je wil op de dip kopen, dan begin je met accumuleren als deze thread naar de donkere wereld van pagina 2 is verbannen :baard:
Deze thread/forum is nu wel het allerlaatste dat ik zou gebruiken om mijn crypto handelingen op te basseren .
Ik zie dit meer als een ventilatieklep op het enige nederlandse forum waar ik al decennia op rondhang :)

En dat een forum zo goed als dood zou zijn omdat er geen beweging is in de crypto wereld is toch ook normaal...als er niets gebeurd heb je niets te vertellen he... :oink:
En mensen die al een paar jaar wat hodln die hebben ook niet veel te vertellen he, al komen die er wellicht beter uit op lange termijn dan velen die nu hals over kop (terug) beginnen.

Pas met crypto beginnen als deze thread verdwijnt vind ik sowieso raar advies, alzeker nu alles voor de 2de keer in een week in supersolden gaat...

Deze thread/forum is nu wel het allerlaatste dat ik zou gebruiken om mijn crypto handelingen op te basseren .
Ik zie dit meer als een ventilatieklep op het enige nederlandse forum waar ik al decennia op rondhang :)

En dat een forum zo goed als dood zou zijn omdat er geen beweging is in de crypto wereld is toch ook normaal...als er niets gebeurd heb je niets te vertellen he... :oink:
En mensen die al een paar jaar wat hodln die hebben ook niet veel te vertellen he, al komen die er wellicht beter uit op lange termijn dan velen die nu hals over kop (terug) beginnen.

Pas met crypto beginnen als deze thread verdwijnt vind ik sowieso raar advies, alzeker nu alles voor de 2de keer in een week in supersolden gaat...

't Was dan ook maar een beetje om te zwanzen. Ik hoop inderdaad dat mensen hun financieel advies niet gaan halen van een random persoon op een forum :tongue:.

En ik zou toch maar oppassen met het woord supersolden. Als de prijs van één bitcoin op een paar maanden tijd 3x is gegaan en dan terug 20% tot 30% van daalt tov zijn ATH, vind ik "supersolden" toch een gewaagde stelling.

't Was dan ook maar een beetje om te zwanzen. Ik hoop inderdaad dat mensen hun financieel advies niet gaan halen van een random persoon op een forum :tongue:.

En ik zou toch maar oppassen met het woord supersolden. Als de prijs van één bitcoin op een paar maanden tijd 3x is gegaan en dan terug 20% tot 30% van daalt tov zijn ATH, vind ik "supersolden" toch een gewaagde stelling.
Als je gelooft dat we weer een dode periode krijgen van een paar jaar, dan heb je gelijk dat mijn uitspraak gewaagd is :)
Maar we zullen dat pas zien aan de prijzen pakweg een jaar verder he, en als dat inderdaad zo is dan zullen mijn replies hier wellicht ook veel minder zijn :biglaugh:

Waarom denken jullie dat er zo veel FUD verspreidt wordt? Omdat er zijn die de boot gemist hebben en liever kopen aan 30-40k dan aan 65k. Zoals Davinji15 zegt: when retail miss the boat, they miss the boat. When institutions miss the boat, they are bringing the boat back

op dit moment verkopen is volgens mij het domste wat je kan doen
Had je verkocht aan 64k tijdens de coinbase launch, dat was het perfecte moment, helaas zelf niet verkocht toen :-)

Waarom denken jullie dat er zo veel FUD verspreidt wordt? Omdat er zijn die de boot gemist hebben en liever kopen aan 30-40k dan aan 65k. Zoals Davinji15 zegt: when retail miss the boat, they miss the boat. When institutions miss the boat, they are bringing the boat back

Had je verkocht aan 64k tijdens de coinbase launch, dat was het perfecte moment, helaas zelf niet verkocht toen :)
Uw avatar zet dit kracht bij.

Op de momenten dat ik vorig jaar rond maart bij kocht, was crypto als dood bestempeld. Het had zijn feestje in 2017 gehad en was stilletjes aan het doodbloeden. Geen hype, geen nieuwsartikels, geen forumposts, niets. Dan koop je natuurlijk ook niet bij voor duizenden euro's. Maar die 300 euro van toen heeft mooi opgebracht uiteindelijk.
Mijn broer heeft op dat moment zijn eerste stappen in crypto gezet en er meteen 40k ingestoken. Even later nog eens 20k.
Zat een paar weken terug tegen de 600k.
Bij eerdere correcties sprak hij steeds in auto's: "M5 eraf... M6 er terug bij"
Heb de laatste dagen nog geen bericht gekregen. Benieuwd welke auto('s) er nu af zijn 🙈

Bij mij is er inmiddels (sinds het hoogste punt) ook een jaarloon af. (zit in crypto sinds 12/2017... ja, dat bijna hoogste punt toen dus 😬)
Af en toe kleine plukjes verkocht (om lager weer aan te kopen). Helaas soms verkooporder weggehaald om de stijging mee te pakken en dan uiteindelijk niet meer verkocht...
Anderzijds ook bv 10000 ADA verkocht aan zot lage prijzen. Omdat dan toen voldoende leek.
Ach ja, achteraf is het makkelijk praten :D

jij bent er zo zeker van? :)
Zeker genoeg om nu niet in alle paniek te beginnen verkopen.

Kun je toelichten waarom?
Zelfs als je naar de charts kijkt, de lower highs en lower lows waar je over spreekt zijn maar dagintervallen. BTC was sowieso toe aan een fase van consolidatie en een nieuwe cycle low. En het bericht van Elon Musk zal dat wel wat geamplificeerd hebben.
De mensen die na iedere 30-40% drop de bull markt in vraag stellen, zijn dezelfde die maart vorig jaar en of in januari gekapituleerd hebben. Ongeacht de uitkomst, hoor ik daar niet bij.

Als het verder zakt naar 35k$, dan koop ik bij, (ook al had ik 6 maanden geleden voorgenomen om niet meer bij te kopen boven 20k$ :unsure: ). Niet uit absolute zekerheid, maar omdat relatief gezien de kans dat dit de absolute bodem is, vele malen groter is dan dat het gedaan is.

Pain is the name of the game.

Had je verkocht aan 64k tijdens de coinbase launch, dat was het perfecte moment, helaas zelf niet verkocht toen :)

Of... misschien gaan opnieuw wat ogen open dat je eigenlijk niks van waarde koopt en volledig overgeleverd bent aan de volatiele grillen van de markt waar geen controle op is?

Die crypto's blijven al bij al één grote zeepbel voor mij.

Pain is the name of the game.
En vermenigvuldigingen die eindigen met 0, zullen 0 zijn.

Onafhankelijk van wat crypto doet in de komende maanden, het korte boekje "A short history of financial euphoria" van J.K. Galbraith is jullie vriend.
Dit hele subforum staat erin beschreven.
Het uiteindelijke resultaat ook.
Is uit 1990 by the way...

Buy the dip werkt, per definitie, als de bubble nog niet gedaan is en doet iedereen denken dat hij geniaal is.
En ruïneert mensen die bijkopen bij het leeglopen ervan.

Is een beetje zoals de internet stocks eind jaren 90, daar pompten ook heel wat retail beleggers al hun geld in stocks die zogezegd de wereld zouden veranderen, maar achteraf waardeloos bleken.
En dat waren dan nog echte bedrijven met het (voor 99% valse, uitz. Amazon etc.) vooruitzicht van cashflows!

Crypto daarentegen is dé definitie van pure speculatie zonder onderliggende waarde.

Dat "de belachelijke shitcoins" waarvan hier soms sprake, exact hetzelfde puur speculatief speeltje zonder waarde zijn als "long term, vaste waarde" bitcoin of ethereum, dringt nog niet door.

Ergens loopt nu ook 'de dogecoin master' rond die de charts goed gelezen heeft, denkt dat hij goed de fundamentele waarde kon inschatten terwijl 'het retail plebs' dit natuurlijk niet zag, en iedereen vanuit een expertpositie leert hoe ze ook zo succesvol kunnen zijn.

Terug
Bovenaan