Crypto - Nieuws en algemene discussie

40 euro crypto winst in shiba gestoken gisteren, kwestie van een 'eventuele' doge 2.0 :thinking: trein eens mee te maken van in begin, met minimale inleg/verlies. :biglaugh:

Ik had om wat te gokken voor 50 euro DOgelon gekocht. Staat nu x3, maar 100 euro gasfee 😀 dus ik geraak er niet van af
Die blijft maar gaan, 250 euro nu, al een geluk dat ik er niet vanaf geraakte. Maar dit is rommel dus wil ik er liever vanaf.

Nu er in de spaarvermogen en spaargeld-thread wordt gesproken over staking, toch even mijn vraag hier stellen.
Ik weet dat staking voor heel wat coins (ETH, BTC, etc) kan op de exchange en voor een deeltje (bv ADA, XTZ, etc) ook als dit op je wallet (in mijn geval de Ledger Nano S) staat. Cold staking dus.
Maar weet er iemand of dit ook kan voor BTC en ETH? En misschien een handleiding/video hiervoor?
Ik vind genoeg video's om dit voor ADA enzo te doen, maar ik vind bijzonder weinig info voor BTC en/of ETH.
Die zou ik toch liefst op mijn wallet houden. Zeker gezien de schamele reward. Maar anderzijds is schamel nog altijd beter dan niets ;)

Dus, staking ETH/BTC vanaf je hardware wallet... hoe?

Nu er in de spaarvermogen en spaargeld-thread wordt gesproken over staking, toch even mijn vraag hier stellen.
Ik weet dat staking voor heel wat coins (ETH, BTC, etc) kan op de exchange en voor een deeltje (bv ADA, XTZ, etc) ook als dit op je wallet (in mijn geval de Ledger Nano S) staat. Cold staking dus.
Maar weet er iemand of dit ook kan voor BTC en ETH? En misschien een handleiding/video hiervoor?
Ik vind genoeg video's om dit voor ADA enzo te doen, maar ik vind bijzonder weinig info voor BTC en/of ETH.
Die zou ik toch liefst op mijn wallet houden. Zeker gezien de schamele reward. Maar anderzijds is schamel nog altijd beter dan niets ;)

Dat zal niet gaan want beide zijn proof-of-work coins.

Ondertussen in Nederland:

ABNAMRO geeft aan dat vanaf 1 juli je nog maar 10.000 euro cash op kunt nemen PER JAAR! Wil je meer van je EIGEN geld opnemen moet je daarover per transactie 5 euro betalen + 0,5% van het opgenomen bedrag.

"Door deze aanpassingen stimuleren we dat grote contante geldstromen digitaal gaan verlopen. Zo helpen we bij het bestrijden van financiële criminaliteit, zoals fraude en witwassen."

Te gek voor woorden! De rest zal volgen.
Wat bedoelen ze met opnemen? Afhalen? Want dan is er toch niet echt probleem? Ik haal bekan geen geld af

Ik ook niet, maar ik vind het wel niet kunnen dat ze jou komen zeggen hoeveel geld je mag afhalen per jaar. Stel dat ik morgen wil mijn geld van de bank halen dan moet dat kunnen vind ik.

Staken met ETH zal pas gaan vanaf "Eth 2.0" waar eth overschakeld naar proof of stake ipv. proof of work. Via een exchange kan je nu al eth staken maar dat gebeurt (afaik) niet op het mainnet. Is eerder een belofte van de exchange dat je stakerewards krijgt vanaf eth overschakeld naar PoS, zonder dat daar een einddatum tegenover staat. Voor 5% stake rendement vind ik dat risico veel te groot want er is totaal geen zekerheid over wanneer eth naar PoS omschakelt.

Die staking rewards voor WEX-BNB zakken wel zienderoog.
Waar komt die ICP coin weer ineens vandaan? Staat plotseling op 5 op CMC, heb er nog nooit eerder over gehoord.

Elon heeft daarnet een twitter poll gemaakt ivm tesla kopen met doge
Doge gaat 2 minuten later weer als een kaars omhoog :D

Het mag eens gedaan zijn met die meme/shitcoins eerlijk gezegd, ze trekken de aandacht weg van de serieuze projecten en wellicht een massa mensen die er zich gaan aan verbranden. Als Dogecoin of Shiba Inu de reden is waarom mensen beginnen met crypto dan is er toch iets mis.

Het mag eens gedaan zijn met die meme/shitcoins eerlijk gezegd, ze trekken de aandacht weg van de serieuze projecten en wellicht een massa mensen die er zich gaan aan verbranden. Als Dogecoin of Shiba Inu de reden is waarom mensen beginnen met crypto dan is er toch iets mis.
Veel mensen die met crypto beginnen doen dat met weinig geld, ik ben er ook zo eentje.
En dan zijn die "shitcoins" de manier om een wallet aan te vullen met kapitaal om mee te doen met de "betere" projecten.

Ik ben met 300 euro begonnen 3 maand geleden, en met de winst heb ik nu toch al paar honderd euro zitten in projecten zoals bijvoorbeeld vet.

Ik heb nu 40 euro in die shiba zitten, 1.5m coins. Als ik die 40 euro verlies gaat dat me niet schaden, das wat ik ongeveer op een 14 dagen uit een paar van mijn low budget farms haal.

Hier een lijst met de laatste nieuwe coins op bsc, niet normaal eigenlijk wat een shitload aan rommel er continu wordt aangemaakt.

Elon heeft daarnet een twitter poll gemaakt ivm tesla kopen met doge
Doge gaat 2 minuten later weer als een kaars omhoog :D
Ik las dat Elon Musk het Asperger syndroom heeft en dat dat de reden is volgens hemzelf waarom hij regelmatig van die onzinnige dingen uitkraamt.
Asperger syndroom of niet, dat mag wat mij betreft geen excuus zijn om zo immoreel dingen te pumpen. Dit is geld stelen van mensen, want er gaan veel mensen met een grote kater achterblijven.

Veel mensen die met crypto beginnen doen dat met weinig geld, ik ben er ook zo eentje.
En dan zijn die "shitcoins" de manier om een wallet aan te vullen met kapitaal om mee te doen met de "betere" projecten.

Ik ben met 300 euro begonnen 3 maand geleden, en met de winst heb ik nu toch al paar honderd euro zitten in projecten zoals bijvoorbeeld vet.

Ik heb nu 40 euro in die shiba zitten, 1.5m coins. Als ik die 40 euro verlies gaat dat me niet schaden, das wat ik ongeveer op een 14 dagen uit een paar van mijn low budget farms haal.
Maar niet iedereen maakt winst met shitcoins, er zijn ook een massa mensen die op de top kopen en veel geld verliezen.

Die staking rewards voor WEX-BNB zakken wel zienderoog.
Waar komt die ICP coin weer ineens vandaan? Staat plotseling op 5 op CMC, heb er nog nooit eerder over gehoord.
Die ICP precies een protocol om bepaalde programma's te laten draaien op een decentraal netwerk. Een beetje zoals Holochain eigenlijk.
Gaat dat dan wel even secuur zijn als andere blockchains?

Terug
Bovenaan