Crypto - Nieuws en algemene discussie

Die moet oppassen dat hij niet in den bak belandt, dat gaat hier over miljarden. Als dit nog geen market manipulatie is. Ik heb die nog nergens horen zeggen "I am not a financial advisor", en tis wel behoorlijk aannemelijk dat hij zelf ook veel doge bezit.
Ze mogen zo'n dingen ook echt wel eens serieus aan banden leggen. Maar waar trek je de grens?
Ook youtube famous people zitten zo'n dingen te hypen enzo.

Is die Elon Musk nu serieus? "DOGE-1 Mission to the Moon"? :rolleyes:
Dat moet toch extreem demotiverend zijn als je daar werkt. Je bent idealistisch en droomt om mee mensen op de maan te zetten, en de grote CEO maakt zichzelf constant belachelijk met zijn kinderlijke waanideeën (best case) of zit de boel te bedriegen (worst case).

0.05 gas fee als ik dat probeer te kopen op Uniswap. 205$ WTF jongens :mad:
Hoe kan ETH nu 4000$+ staan wanneer het compleet onbruikbaar is op dit moment?

Pray2Vitalik - het is niet omdat het onbruikbaar is en de binance smart chain ethereum in de praktijk eigenlijk overbodig maakt, dat V2 het niet zal oplossen. Of dat wordt toch gezegd.

na1bzs785dfz.png

Die moet oppassen dat hij niet in den bak belandt, dat gaat hier over miljarden. Als dit nog geen market manipulatie is. Ik heb die nog nergens horen zeggen "I am not a financial advisor", en tis wel behoorlijk aannemelijk dat hij zelf ook veel doge bezit.
Welke markt? Wie gaat hem daarvoor bestraffen?

Dat is nu net het punt van heel het gedecentraliseerd crypto verhaal zonder overkoepelend controleorgaan waar iedereen toch voorstander van is?

Hij doet wat hij wil, cashed groot (ge moogt meedoen met de speculatie dat hij ook de whale is die vlak voor de SNL sketch voor 500 miljoen USD aan DOGE verkocht heeft) en er is niemand die hem iets kan maken.

Is er dan een wet die zegt dat ge geen reclame moogt maken voor bepaalde aandelen of andere assets? Ze doen op Youtube ook niet anders, zie naar Bitboy Crypto, hij spreekt over een bepaalde coin en de prijs gaat 20% omhoog. Voor hetzelfde geld is hij ook juist ingestapt in die coin voor hij die video gemaakt heeft.

Is er dan een wet die zegt dat ge geen reclame moogt maken voor bepaalde aandelen of andere assets? Ze doen op Youtube ook niet anders, zie naar Bitboy Crypto, hij spreekt over een bepaalde coin en de prijs gaat 20% omhoog. Voor hetzelfde geld is hij ook juist ingestapt in die coin voor hij die video gemaakt heeft.
Voor hetzelfde geld? :rofl:. Die doet uiteraard niets anders en wordt rijkelijk beloond voor een hoop van die coins te hypen. Om de halve dag heeft die wel een nieuwe coin die x1000 gaat.

Ik begin de eerste verhalen te zien over de flippening van ETH/BTC. Wordt het tijd om stilletjes aan ETH om te zetten naar BTC?

Dat kunt ge doen maar langs de andere kant stel u voor dat de flippening in de andere richting gebeurt, dat ethereum blijft gaan bitcoin voorbij gaat en btc keldert. Ge kunt het beter wat verspreid houden denk ik. Tis geen garantie dat btc altijd de nr 1 blijft. Plus ik zet zelf mijn coins veel minder vaak om want dan kan je als trader gezien worden en betaal je 30% tax op uw ethereum profits.
Ik dacht ooit ook dat de flippening kon gebeuren, maar ik denk toch dat BTC nummer 1 blijft. De meesten in crypto hebben als doel om zoveel mogelijk BTC te vergaren. De toekomst van ETH ziet er heel goed uit (misschien zelfs beter dan BTC), maar is wel onzekerder met de toekomstige veranderingen. En in de bear market zal ETH sowieso veel harder onderuit gaan dan BTC.

Maar je hebt gelijk, nooit op 1 paard wedden. Ik bedoelde eigenlijk om stilletjes aan een deel terug te converten, aangezien ik véél meer ETH bezit dan BTC atm.

Wat betreft de taxen: eerst hield ik hier ook rekening mee, maar als ik dan zag welke kansen ik laten liggen heb doe ik dit niet meer. De regels zijn onduidelijk, dus ik ga geen winst laten liggen omdat ik mogelijk zwaarder belast zal worden. Zolang je niets omzet naar fiat, heb je dat probleem ook niet. Ik weet nog niet wat ik ga doen, maar mogelijk ga ik gewoon alles in BTC of stablecoins houden.

Officieel gezien wel toch. Elke aankoop die je terug verkoopt heeft een profit/loss en het maakt daarbij niet uit of je die voor Euro's gekocht of verkocht hebt. Ik ben andersom gegaan ik dacht vroeger dat ik teveel kansen liet liggen door niet te traden, maar nu denk ik dat ik zeer veel tax risico's neem door wel veel te traden. Momenteel heb ik een Excel waarin ik bijhoud hoelang ik elke coin gehold heb en als dit langer is dan 365 dagen dan zie ik een verkoop transactie niet als speculatieve trading. Daar kan ik wel een sterk punt van maken bij een audit aangezien dit in de USA ook gelijksoortig is dacht ik vernomen te hebben. Maar als je daarentegen om de 2-3 maand uw ETH naar BTC omzet en terug dan is er weinig discussie. Echt helemaal onduidelijk zijn de regels imo niet, er is zeker een geest van de wet, alleen controle ontbreekt.
Eerlijk gezegd weet ik het niet. Ik dacht dat het pas een probleem was wanneer er fiat kwam bij kijken. Door al die onduidelijkheid ben ik gestopt met me er druk om te maken. Iedereen beweert iets anders en zolang België/Europa geen sluitende wetgeving heeft hieromtrent, ga ik me er niet al te veel zorgen om maken. Een wetgeving mag niet aan elkaar hangen met haken en ogen en dat is hier wel het geval imo. Maar ik begrijp wel waarom je dit wel in je achterhoofd houdt en begrijp je gedachtegang ook wel.

Dat moet toch extreem demotiverend zijn als je daar werkt. Je bent idealistisch en droomt om mee mensen op de maan te zetten, en de grote CEO maakt zichzelf constant belachelijk met zijn kinderlijke waanideeën (best case) of zit de boel te bedriegen (worst case).
Is wel een beetje kort door de bocht denk ik. Buiten dat hij zeer graag memed, is hij vooral een steengoede ondernemer, hij heeft al in verschillende sectoren baanbrekende bedrijven uit de grond gestampt. Hij was trouwens 20 jaar geleden al betrokken bij de Mars Society en hij is net met SpaceX begonnen omdat hij Mars wou koloniseren. Wees maar zeker dat niemand het meer wil dan hijzelf.

Er is eigenlijk geen nood aan crypto in het algemeen. Alles dat je met crypto's kan doen, kan je sneller en gemakkelijker doen met gewone euro's. Crypto's zijn dan "gedecentraliseerd", maar tegelijk ook niet (zie binance), en zelfs al zou het gedecentraliseerd zijn, wat maakt het uit? Het kan geen enkele normale mens iets schelen of zijn geld gedecentraliseerd is of niet. Zo goed als iedereen die in crypto' zit, zit erin om er dollars of euro's uit te halen.

Ik vind het leuk om er mij bezig te houden, maar de toegevoegde waarde, dat zie ik niet. Ik lees bv vaak dat bitcoin een "store of value" is, maar wat betekent dat dan? De voorraad is beperkt, dus bij een constante vraag gaat de waarde van bitcoin in euro's omhoog. Is dat het dan, de usecase van bitcoin? Als er vraag is gaat het omhoog?

Hetzelfde met cumrocket. Je stelt je de vraag: waarom zou iemand modellen tippen met cumrocket in plaats van cardano of dogecoin. Waarom zou iemand niet gewoon modellen tippen met euro's, zoals nu gewoon elk dag gebeurt? Voor de anonimiteit, zodat de partner het niet kan zien op de bankrekening? Maar is de oplossing dan "cryptocurrency", zodat de partner kan zien dat meneer zijn geld naar coinbase heeft gestort ipv onlyfans?

En dan zijn er nog dingen als "bank the unbanked", alsof iemand die geen toegang heeft tot een bank wel in staat gaat zijn om met zijn loon van 1€/dag behalve een internetverbinding ook in het Engels wat BTC kan kopen om zo zijn hut te upgraden. Ik wil het wel eens zien gebeuren.

Enfin, misschien ben ik te sceptisch. We zien wel.

Er is eigenlijk geen nood aan crypto in het algemeen. Alles dat je met crypto's kan doen, kan je sneller en gemakkelijker doen met gewone euro's. Crypto's zijn dan "gedecentraliseerd", maar tegelijk ook niet (zie binance), en zelfs al zou het gedecentraliseerd zijn, wat maakt het uit? Het kan geen enkele normale mens iets schelen of zijn geld gedecentraliseerd is of niet. Zo goed als iedereen die in crypto' zit, zit erin om er dollars of euro's uit te halen.

Ik vind het leuk om er mij bezig te houden, maar de toegevoegde waarde, dat zie ik niet. Ik lees bv vaak dat bitcoin een "store of value" is, maar wat betekent dat dan? De voorraad is beperkt, dus bij een constante vraag gaat de waarde van bitcoin in euro's omhoog. Is dat het dan, de usecase van bitcoin? Als er vraag is gaat het omhoog?

Hetzelfde met cumrocket. Je stelt je de vraag: waarom zou iemand modellen tippen met cumrocket in plaats van cardano of dogecoin. Waarom zou iemand niet gewoon modellen tippen met euro's, zoals nu gewoon elk dag gebeurt? Voor de anonimiteit, zodat de partner het niet kan zien op de bankrekening? Maar is de oplossing dan "cryptocurrency", zodat de partner kan zien dat meneer zijn geld naar coinbase heeft gestort ipv onlyfans?

En dan zijn er nog dingen als "bank the unbanked", alsof iemand die geen toegang heeft tot een bank wel in staat gaat zijn om met zijn loon van 1€/dag behalve een internetverbinding ook in het Engels wat BTC kan kopen om zo zijn hut te upgraden. Ik wil het wel eens zien gebeuren.

Enfin, misschien ben ik te sceptisch. We zien wel.
Ondertussen in Nederland:

ABNAMRO geeft aan dat vanaf 1 juli je nog maar 10.000 euro cash op kunt nemen PER JAAR! Wil je meer van je EIGEN geld opnemen moet je daarover per transactie 5 euro betalen + 0,5% van het opgenomen bedrag.

"Door deze aanpassingen stimuleren we dat grote contante geldstromen digitaal gaan verlopen. Zo helpen we bij het bestrijden van financiële criminaliteit, zoals fraude en witwassen."

Te gek voor woorden! De rest zal volgen.

Voor hetzelfde geld? :rofl:. Die doet uiteraard niets anders en wordt rijkelijk beloond voor een hoop van die coins te hypen. Om de halve dag heeft die wel een nieuwe coin die x1000 gaat.
Kan die kerel niet meer hebben eigenlijk, in het begin op zijn pagina gekomen voor tips. En zoals je zegt, hij heeft elke dag wel iets.

Dat kunt ge doen maar langs de andere kant stel u voor dat de flippening in de andere richting gebeurt, dat ethereum blijft gaan bitcoin voorbij gaat en btc keldert. Ge kunt het beter wat verspreid houden denk ik. Tis geen garantie dat btc altijd de nr 1 blijft. Plus ik zet zelf mijn coins veel minder vaak om want dan kan je als trader gezien worden en betaal je tax op uw ethereum profits als je uw ETH omzet naar BTC. En opnieuw tax op uw btc profits als je binnen 2 maand weer beslist uw BTC terug om te zetten naar ETH.

Dit. Gewoon spreiden en hodlen. Easy mode (maar minder spannend, dat wel).

Laatst bewerkt door een moderator:
Holden moet je ook wel in de betere coins doen uiteindelijk. Want shitcoins kunnen ook gewoon volledig waardeloos worden en dan sta je daar met je hold strategie.

In plaats van te zeggen dat je bij meer dan 10k euro een verantwoordling moet afleggen of dat dit gemeld wordt aan de overheid, omdat ze EFFECTIEF graag criminaliteit en fraude tegenhouden, zeggen ze gewoon OK je betaalt 55€ als je 10.000€ afhaalt. Ja dat gaat echt de fraude en de criminelen tegenhouden. Er zal wel wat anders achter zitten, te weinig liquiditeit bij de bank ofzo wegens de te lage rentes. Mensen nog harder pushen om hun geld in de beurs/vastgoed/crypto te steken tot alles echt crasht.
Een verantwoording afleggen om uw eigen geld op te nemen? Dan ben je ook ZEER fout bezig.
(Dat word trouwens al toegepast).

Terug
Bovenaan