Crypto - Nieuws en algemene discussie

Ik antwoordde specifiek op het "store of value" gedeelte van je post, dus ik begrijp heel je betoog hier niet goed. Bitcoin is net als goud een schaarse asset waarin je je geld kan bewaren. In tegenstelling tot euro's kunnen zowel bitcoin als goud niet onbeperkt gemined/gedelfd worden, waardoor ze beter hun waarde zullen behouden.

En het is niet omdat je een deel van je vermogen spaart/hold, dat je daarom geen geld uitgeeft hè. Ik heb me in mijn leven nog nooit laten lijden door intrest/rente/tax/... om een aankoop al dan niet te doen.
Bitcoin kunt ge gemakkelijk transporteren naar de andere kant van de wereld, in tegenstelling tot goud. Goud heeft ook het nadeel, dat wanneer ze plots morgen een gigantische goudmijn vinden, de prijs nog kan crashen. Bij Bitcoin ligt het vast hoeveel er kunnen gemined worden elke dag.

Als je lang genoeg in WEX-BNB blijft maakt het weinig uit wat de koers van WEX doet gezien de enorme staking %. Zelfs als het -75% zit je na 1-2 maanden alweer break-even.
Back in profit door de bounce. That was quick! 😅 Al lijkt het mij een voorlopige bounce om dan verder te zakken. Ik verkoop alleszins niet, veel te veel gedoe om de markt proberen te timen.

Bitcoin kunt ge gemakkelijk transporteren naar de andere kant van de wereld, in tegenstelling tot goud.
Je hoeft niet noodzakelijk fysiek goud te kopen hè ;)

Goud heeft ook het nadeel, dat wanneer ze plots morgen een gigantische goudmijn vinden, de prijs nog kan crashen. Bij Bitcoin ligt het vast hoeveel er kunnen gemined worden elke dag.
Dat valt nogal mee. Het meeste "nieuwe" goud komt nog steeds van oude mijnen waar het relatief gemakkelijk is om te delven. Eventuele nieuwe mijnen zullen hoogstwaarschijnlijk een veel hogere moeilijkheidsgraad/kost hebben om te delven. En dan heb je natuurlijk nog de ruimte. Er zou naar het schijnt goud te vinden zijn op de maan, maar de kost om dat te delven zal astronomisch zijn.

Precies toch veel overeenkomsten tussen goud en BTC? ;)

Bitcoin kunt ge gemakkelijk transporteren naar de andere kant van de wereld, in tegenstelling tot goud. Goud heeft ook het nadeel, dat wanneer ze plots morgen een gigantische goudmijn vinden, de prijs nog kan crashen. Bij Bitcoin ligt het vast hoeveel er kunnen gemined worden elke dag.
Bij Bitcoin kan er dan weer een fout in de code gevonden worden waardoor er plotseling toch veel meer Bitcoins gemaakt kunnen worden. De kans is klein dat er na zovele jaren een fout gevonden zal worden, maar ze is er wel.

Je hoeft niet noodzakelijk fysiek goud te kopen hè ;)
Goud in papier kopen is gevaarlijk. Je hebt uiteindelijk niets in handen. Mijn Bitcoins moeten op m'n eigen Ledger staan en m'n goud moet ik zelf in handen gehad hebben en zelf opgeborgen hebben.

Goud in papier kopen is gevaarlijk. Je hebt uiteindelijk niets in handen. Mijn Bitcoins moeten op m'n eigen Ledger staan en m'n goud moet ik zelf in handen gehad hebben en zelf opgeborgen hebben.
Klopt, anderzijds moet je fysiek goud dan weer gaan bewaren wat ook de nodige risico's met zich meebrengt.

Transacties op pancake gaan wel echt traag nu.
Mijn komen niet door. Ik probeer mijn SXI om te zetten naar BNB, Ik kan swappen, maar in trustwallet verandert er niets.
Uniswap van hetzelfde. Wil van mijn Dogelon's af, had eindelijk een moment met lage fees, ik doorloop alles, maar Truswallet blijft onveranderd.

Mijn komen niet door. Ik probeer mijn SXI om te zetten naar BNB, Ik kan swappen, maar in trustwallet verandert er niets.
Uniswap van hetzelfde. Wil van mijn Dogelon's af, had eindelijk een moment met lage fees, ik doorloop alles, maar Truswallet blijft onveranderd.

Idem, transactions blijven op pending en dan gaan ze uiteindelijk niet door.

Idem, transactions blijven op pending en dan gaan ze uiteindelijk niet door.

Bij uniswap kies je best altijd voor de hoogste gas fees voor een snelle transactie. Als de coinprijs zeer volatiel is kan je ook evt nog je slippage verhogen, maar dan riskeer je wel dat je gefrontrunned word door bots.
Een pending transactie kan je cancelen door dezelfde nonce te gebruiken waarbij de nieuwe transactie deze overruled. Als je via metamask swapped op uniswap kan je ook gewoon de gas fees in metamask zelf verhogen van een transactie die je reeds hebt verstuurd

Ja, die WEX had ik gisteren al gezien, op zo een hoog punt inkopen is altijd een risico. Op een gegeven moment sellt een whale die coins van het begin er in heeft zitten en zakt die enorm, dat had ik al geleerd van het cummies verhaal xD. Als je er dus van het begin bij bent is echt een luxe, dan bepaal jij de koers.

Edit: net iemand die veel Shiba munten gekocht heeft

Laatst bewerkt:
Ja, die WEX had ik gisteren al gezien, op zo een hoog punt inkopen is altijd een risico. Op een gegeven moment sellt een whale die coins van het begin er in heeft zitten en zakt die enorm, dat had ik al geleerd van het cummies verhaal xD. Als je er dus van het begin bij bent is echt een luxe, dan bepaal jij de koers.
Maar door het staken van WEX-BNB LP maakt je inkoopmoment niet veel uit voorlopig. Als ik nu had ingekocht voor hetzelfde bedrag als gisteren, had ik evenveel WEX-BNB LP gehad als dat ik nu heb. Dat is het verschil met cummies en de meeste andere crypto's, waar het instapmoment idd wel belangrijker is.

Terug
Bovenaan