Crypto - Nieuws en algemene discussie

Ja, kan ook niet in 1 rechte lijn blijven stijgen, consolidatie is nodig af en toe. WEX is in feite beter bezig dan WAULTX wel, staat nog altijd hoger dan een paar dagen geleden.

Hopelijk kunnen we zo nog een paar maand blijven farmen aan 3%+/dag haha

Laatst bewerkt:
Damn, ik zie WEX -5% gaan, na de gigantische run deze nacht neem ik profits. Staat nu op -30% en blijft maar tanken. Wat een chance met mn timing.

Damn, ik zie WEX -5% gaan, na de gigantische run deze nacht neem ik profits. Staat nu op -30% en blijft maar tanken. Wat een chance met mn timing.
Ik merk het hier, stond op 5100$+ voor mijn LP tokens, nu 4700$ nog. Die LP tokens zijn wel minder onderhevig aan schommelingen dan WEX zelf, omdat het een combinatie is van BNB en WEX.

Ik merk het hier, stond op 5100$+ voor mijn LP tokens, nu 4700$ nog. Die LP tokens zijn wel minder onderhevig aan schommelingen dan WEX zelf, omdat het een combinatie is van BNB en WEX.

Idd, wanneer het omhoog gaat zit je beter in WEX, in geval van stagnatie of drops zit je beter in WEX-BNB WLP.

Ik heb wel onderschat hoe hard het onderuit kan gaan in geval dat het begint te zakken doordat je niet op een exchange zit maar alles aan market orders gebeurd. Ongeveer 20k verloren sinds ATH deze ochtend (kan ik al bij al mee leven in het totale plaatje). Goeie les is wel om te verkopen wanneer het stijgt en niet wanneer het daalt.

Ik moet mijn éénjarig zoontje bedanken die mij om 6u wakker maakte :D

Ik heb het helaas net iets te laat gezien, nu ga ik niet meer verkopen.

Heb je dan snel geswapt naar USDT, Faun?

Iemand die een goeie app kan aanraden die push meldingen geeft wanneer een bepaalde coin een price movement maakt van X % (up or down) binnen een bepaalde tijdspanne? Op coingecko app kan dat maar is dat een fixed bedrag, ik zou het altijd relatief willen binnen een bepaalde tijdspanne.
In Blockfolio kan je dat doen. Je kan vast prijstargets instellen, maar bv ook x % change in y tijd.

Feit dat WEX zo dropped is gewoon een whale die zen funds heralloceert naar Waultx en veel mensen die panic sellen (mezelf incl). Aan market prices is dat een lawine natuurlijk.

Ik houd het in de gaten en koop terug ik later.

Feit dat WEX zo dropped is gewoon een whale die zen funds heralloceert naar Waultx en veel mensen die panic sellen (mezelf incl). Aan market prices is dat een lawine natuurlijk.

Ik houd het in de gaten en koop terug ik later.

Ik heb ze ook nog snel kunnen swappen naar BNB met redelijke profit. Terugkopen nadat de paniek wat voorbij is.

Hetzelfde met cumrocket. Je stelt je de vraag: waarom zou iemand modellen tippen met cumrocket in plaats van cardano of dogecoin. Waarom zou iemand niet gewoon modellen tippen met euro's, zoals nu gewoon elk dag gebeurt?
Is da niet hetzelfde als "waarom betalen we niet allemaal in euro ipv dollar, pond, ..."

Ik had het plan om al mijn brol van de hand te doen en in WEX te stoppen. Vanochtend gedaan maar niet gewacht tot de dip uitgereden was. 🤡

Ik ben op het verkeerde moment in die WEX gestapt precies. Ondanks het staken redelijk wat verlies.
We zullen de komende dagen zien of dat staken het verlies goed kan maken of niet. Ik heb wel de WEX-BNB LP's waar het verlies relatief meevalt t.o.v. WEX alleen.

Nee, want beperkte inflatie is iets positiefs, het zorgt ervoor dat mensen hun geld uitgeven. In de cryptowereld is deflationair een positief woord, met alle gevolgen van dien: wie gebruikt er zijn cryptomunten om effectief transacties te doen waarbij ze hun crypto's inruilen voor een product of dienst? Niemand, want je gaat ervan uit dat je cryptomunten meer waard gaan zijn in de toekomst, dus hou je ze bij. En da's allemaal geen probleem, want het zijn investeringsmiddelen.

Moesten euro's of dollars opeens echter deflationair worden stort heel de economie in elkaar, want iedereen zou aankopen uitstellen (gezien je geld later meer waard wordt, en de producten dus morgen relatief goedkoper dan vandaag). Dan wordt er uiteindelijk niks gekocht, producenten geraken hun voorraad niet meer kwijt, winkels gaan failliet, mensen worden ontslagen en we zijn vertrokken.

Daarom is heel het beleid erop gericht om munten licht inflationair te maken (richtlijn voor inflatie is iets minder dan 2% per jaar), zodat mensen blijven consumeren en de economie blijft draaien. Als mensen stoppen met consumeren zakt alles in elkaar.

Als je spaart verlies je zo inderdaad koopkracht, en da's met opzet zo want daardoor word je gestimuleerd om er iets productiefs mee te doen. Investeren in iets, beleggen in aandelen bv, of uitgeven, om zo het systeem in stand te houden. Het omgekeerde gebeurt met crypto's. In de cryptowereld is men tegen inflatie, dus worden ze met opzet deflationair gemaakt en iedereen houdt ze bij. Stacking sats, niet spending sats. Logisch. Maar dat kan niet werken als betaalmiddel in een kapitalistisch systeem.

Daarnaast zijn er nog andere redenen dat het niet kan werken. Geld bijprinten is een belangrijke stimulus bij crisissen. Klinkt dom, maar vroeger gebeurde dat niet, en de Great Depression heeft daardoor vele jaren langer geduurd dan nodig. Men is met opzet naar een Keynesiaans systeem gegaan omdat het alternatief "de markt lost het zelf op en heeft geen stimulussen nodig" zorgde voor pure ellende.
Ik antwoordde specifiek op het "store of value" gedeelte van je post, dus ik begrijp heel je betoog hier niet goed. Bitcoin is net als goud een schaarse asset waarin je je geld kan bewaren. In tegenstelling tot euro's kunnen zowel bitcoin als goud niet onbeperkt gemined/gedelfd worden, waardoor ze beter hun waarde zullen behouden.

En het is niet omdat je een deel van je vermogen spaart/hold, dat je daarom geen geld uitgeeft hè. Ik heb me in mijn leven nog nooit laten lijden door intrest/rente/tax/... om een aankoop al dan niet te doen.

Ik ben op het verkeerde moment in die WEX gestapt precies. Ondanks het staken redelijk wat verlies.
We zullen de komende dagen zien of dat staken het verlies goed kan maken of niet. Ik heb wel de WEX-BNB LP's waar het verlies relatief meevalt t.o.v. WEX alleen.

Als je lang genoeg in WEX-BNB blijft maakt het weinig uit wat de koers van WEX doet gezien de enorme staking %. Zelfs als het -75% zit je na 1-2 maanden alweer break-even.

Terug
Bovenaan