Crypto - Nieuws en algemene discussie

kzou zelf al langs geen kanten meer weten hoe of wat aangeven met al die swaps die ik doe vanuit mijn wallet, van dollar/euro waarde op dat moment :unsure:

oftwel brengt het zodanig weinig op dat de fiscus het nooit zal controleren, ofwel ga ik er zodanig goe mee verdienen dak mij ga laten belasten in tbuitenland. (ik zou dan gewoon over de grens in nederland gaan wonen)

kben er zeker van dat het merendeel van de bevolking daar ook hun gat gaat aan vegen omdat die belastingsregels omtrend het traden zodanig achterlijk in elkaar zitten, dat ge er kop noch staart aankrijgt
Lukt ook niet meer zo simpel.
Andere nationaliteit aanvragen wilt zeggen vermogenaangifte doen, dus daar heb je uw eerste probleem.

Ik vraag me volgend af.
Ergens 2017 faircoins omgzet naar btc en ada. Miss op en al 4 trades gedaan die periode. Dit is nu het gros van mijn portefeuille.
Met 1% van die value trade ik wel frequent. Stel dat ik ooit afhaal en ik bewijs ha.. zoveel ada/btc aan die prijs en aangekocht in 2017 dan hoeven ze die kleinere trades toch niet te zien aangezien ze maar peanuts zijn tov het totaal bedrag.

Ik vraag me volgend af.
Ergens 2017 faircoins omgzet naar btc en ada. Miss op en al 4 trades gedaan die periode. Dit is nu het gros van mijn portefeuille.
Met 1% van die value trade ik wel frequent. Stel dat ik ooit afhaal en ik bewijs ha.. zoveel ada/btc aan die prijs en aangekocht in 2017 dan hoeven ze die kleinere trades toch niet te zien aangezien ze maar peanuts zijn tov het totaal bedrag.
Volgens mij handel je als een goede huisvader en dus geen belasting

Gewoon niet handelen als El Kaouakibi zou de nieuwe term moeten zijn
Nu ben je gevaarlijk bezig, zo'n opmerking is tegenwoordig voldoende om beschuldigd te worden van racisme en seksisme. Je mag niets negatief in verband brengen met vrouwen of met mensen van buitenlandse origine. ;)

Lukt ook niet meer zo simpel.
Andere nationaliteit aanvragen wilt zeggen vermogenaangifte doen, dus daar heb je uw eerste probleem.
Je moet niet van nationaliteit veranderen om niet meer belast te zijn in België :p.

Maar de logica van crashtestdummy klopt wel inderdaad niet. Als hij goed geld verdiend met crypto, dan pas verhuist hij. Dat betekent dat hij nog belast zou zijn in België :p. En waarom je in godsnaam Nederland zou uitkiezen?

Ga dan naar Malta of Bulgarije ofzo :p.

Je moet niet van nationaliteit veranderen om niet meer belast te zijn in België :p.

Maar de logica van crashtestdummy klopt wel inderdaad niet. Als hij goed geld verdiend met crypto, dan pas verhuist hij. Dat betekent dat hij nog belast zou zijn in België :p. En waarom je in godsnaam Nederland zou uitkiezen?

stel dat ge nu een dikke winst op een crypto hebt en ge casht niet uit tot ge gedomicilieerd zijt in een ander land? dan kunnen ze der toch niks aan doen? want ge zijt maar belast als ge winst maakt bij verkoop vo zover ik weet

stel dat ge nu een dikke winst op een crypto hebt en ge casht niet uit tot ge gedomicilieerd zijt in een ander land? dan kunnen ze der toch niks aan doen? want ge zijt maar belast als ge winst maakt bij verkoop vo zover ik weet
Eén van de voordelen in crypto is idd dat je je vermogen ongezien kan meenemen naar waar ook ter wereld. Mij lijkt dit dus perfect mogelijk.

Pas bij verkoop kunnen ze u taxeren hé. In werkelijkheid pas vanaf je het op je bankrekening stort vanaf een exchange.

Portugal zou binnen de eu het beste zijn

EvpFuGUXYAYOXKp

Pas bij verkoop kunnen ze u taxeren hé. In werkelijkheid pas vanaf je het op je bankrekening stort vanaf een exchange.
en hier begint de verwarring weer, is het nu vanaf je alles op je bankrekening stort of omzet naar euro's/dollars/usdt stablecoin? of bij iedere winst die ge omzet volgens den ene naar de andere coin die een bepaalde dollar/eurowaarde heeft? want dat laatste is al onbegonnen werk om uit te vissen als ge bezig zijt met swaps op pancakeswap en consoorten.

hier op het forum ist al moeilijk om er een deftig antwoord op te vinden, laat staan dat ze het weten op een facebookgroep waar het merendeel zit van de gokkers, de helft weet daar nog niet wat een candlestick is, laat staan hoe ze zullen weten hoe de belastingen op dit vlak in mekaar zitten

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan