Crypto - Nieuws en algemene discussie

Heeft er toevallig iemand nog het probleem dat inloggen bij Coinbase niet lukt omdat de tweestaps sms met code nooit toekomt?

Kijk eens in de spambox van uw berichten.... soms gaan die rechtstreeks naar daar. Als je op de 3 puntjes klikt zie je je spambox (geblokkeerde berichten), prullenmand instellingen etc.

Ben nog aan het twijfelen omwille van de etf-inflows maar ik denk om een eerste stukje BTC te verkopen rond $120k. Daarna DCA out, tenzij het steeds meer op een blow-off top begint te lijken.
Niet gewacht tot 120k maar zonet alvast een deel BTC verkocht. Mijn inleg is er eindelijk uit. Nog geen doelen bepaald voor de rest BTC en ETH omdat die etf's goed draaien.

120k is zo ook mijn eerste target. Niet te veel verkopen, maar 10-20% van mijn BTC positie denk ik.
Waar staat of stond jouw eerste en volgende target?

Ik zou weg blijven van alt coins, al dat geld van de vorige cyclussen zit nu in LBEs.
Als je iets geld wilt verdienen dan moet je toch bij altcoins zijn.
1k in altcoins zal steeds meer opbrengen dan 1k in btc.

Maar voor beiden ben je al te laat voor goeie winst, kopen doe je in de bearmarkt 😁

Maar voor beiden ben je al te laat voor goeie winst, kopen doe je in de bearmarkt 😁
Neen daarvoor moet je in de LBE bedrijven zitten, 2 weken geleden SNQS gekocht aan 1.45, nu premarket aan 5.27... zoals ik zei, het kapitaal van de alt coins vloeit weg naar BTC bedrijven nu.

Niet gewacht tot 120k maar zonet alvast een deel BTC verkocht. Mijn inleg is er eindelijk uit. Nog geen doelen bepaald voor de rest BTC en ETH omdat die etf's goed draaien.

Waar staat of stond jouw eerste en volgende target?
Nee nog niet, ik ben wel aan het kijken of ik een stukje zou verkopen. Trouwens wanneer we naar de euro waarde kijken dan staat het ook een stuk minder hoog.

Allemaal te zien welke altcoins en op welk moment je ze koopt en verkoopt :-)

Neen daarvoor moet je in de LBE bedrijven zitten, 2 weken geleden SNQS gekocht aan 1.45, nu premarket aan 5.27... zoals ik zei, het kapitaal van de alt coins vloeit weg naar BTC bedrijven nu.
Ik geloof echt niet dat het kapitaal van alts wegvloeit naar LBE bedrijven. Is een totaal ander publiek. Alts gaan sowieso nog hun tijd hebben wanneer de FED wat bullish momentum geeft. Maar uiteraard moet je van shitcoins wegblijven, tenzij je aan de loterij wil meedoen. ETH houdt nu zelfs beter stand dan BTC. Het heeft natuurlijk nog wat in te halen, maar is zeker een bullish sign voor alts.

Zitten we (bijna) in een altcoin season?!

Lang geleden alleszins dat de Bitcoin dominance nog zo een duik heeft gemaakt...

Het blijft me toch verbazen dat altcoins (lees: shitcoins) nog steeds zo populair zijn...

Bij BTC kan je zeggen (best case!): goud 2.0, global digital asset of choice, ...
Puur omdat dat de OG coin is en intussen kritische massa heeft bereikt.
ETH, Solana, XRP en misschien BNB, daar valt eventueel ook nog wat voor te zeggen. En stablecoins natuurlijk.

Maar al de rest? Pure afval. Scams/moneygrabs zonder enige meerwaarde.
En toch zijn er tientallen dergelijke shitcoins met waarderingen in de miljarden dollars. Onbegrijpelijk.
Wie koopt die dingen anno 2025 nog?

Ik denk toch een minder zot altseason dan vorige jaren, te veel volk dat er hun gat al aan heeft verbrand en de marketcaps worden steeds hoger in crypto.

Nuja, een altseason komt er toch elke cyclus wel, maar dan daarna weer een hele boel die naar 0 gaat ook of nooit meer hun vorig prijsniveau haalt.

En toch zijn er tientallen dergelijke shitcoins met waarderingen in de miljarden dollars. Onbegrijpelijk.
Een reden moet je niet ver zoeken. Daar kan je met een kleine inleg nog snel rijk mee worden als je de juiste op tijd koopt en verkoopt. Met de grotere alts is dat veel moeilijker. Quick rich schemes blijft mensen aantrekken.

Een reden moet je niet ver zoeken. Daar kan je met een kleine inleg nog snel rijk mee worden als je de juiste op tijd koopt en verkoopt. Met de grotere alts is dat veel moeilijker. Quick rich schemes blijft mensen aantrekken.
Maar zit het grootste geld tegenwoordig niet bij de grote spelers? Geld in ETF’s vloeit minder gemakkelijk naar altcoins. Lijkt me ander volk ook dat belegt in ETF’s versus de shitcoiners :)
Er zijn zo veel coins dat het gewoon gokken is welke alts gaan pumpen en welke scams zijn van in het begin.

Het blijft me toch verbazen dat altcoins (lees: shitcoins) nog steeds zo populair zijn...

Bij BTC kan je zeggen (best case!): goud 2.0, global digital asset of choice, ...
Puur omdat dat de OG coin is en intussen kritische massa heeft bereikt.
ETH, Solana, XRP en misschien BNB, daar valt eventueel ook nog wat voor te zeggen. En stablecoins natuurlijk.

Waarom vind je ETH, SOL en BNB wel waardig ten opzichte van alle andere concurrenten? Er is nog steeds veel concurrentie tussen blockchains, iedereen is op zoek naar de volgende Ethereum, die nog 100x of zelfs 1000x kan gaan. Daarnaast heb je ook nog allerlei dApps op die blockchains met hun eigen tokens, zoals Uniswap of Aave, waar dan ook weer onderlinge concurrentie is.

Ook is er de afgelopen cycles altijd een altseason geweest, waarbij in korte tijd absurd veel geld was te verdienen, zeker met memecoins, dus daar speculeren mensen ook weer op.

Maar zit het grootste geld tegenwoordig niet bij de grote spelers? Geld in ETF’s vloeit minder gemakkelijk naar altcoins. Lijkt me ander volk ook dat belegt in ETF’s versus de shitcoiners :)
Het grootste geld zit idd bij de grote spelers, maar om mee te spelen met hen (om veel te kunnen verdienen) heb je zelf ook veel geld nodig. Als je met een kleine inleg rijk wil worden, moet je meer risico nemen en kleinere altcoins kopen. De kans dat je er rijk mee wordt blijft zeer klein, maar in de mensen hun hoofd is die kans groter dan ze werkelijk is.
Er zijn zo veel coins dat het gewoon gokken is welke alts gaan pumpen en welke scams zijn van in het begin.
Dat spreekt vele mensen net aan. Gokken en meedoen aan loterijen vinden mensen leuk.

Wat een rally weer van ETH deze week, zal nog wel een correctie volgen voor hij naar nieuwe ATH's gaat gok ik.

Ik heb nog een kleine positie in crypto (BTC, ETH en nog een serie altcoins).
Op BTC en ETH heb ik momenteel een mooie winst, de altcoins daarentegen doen het wat minder goed (FOMO :))
Met de meerwaardebelasting in het vooruitzicht overweeg ik nog om dit jaar volledig uit te stappen en eventueel vanaf 2026 ergens opnieuw in te stappen.
Indertijd een aantal keer van exchange veranderd, waardoor ik nog zeer moeilijk kan staven wat en wanneer ik alles heb gekocht door de jaren heen.
Al weet ik ook niet hoe je je Exchange 'moet' aangeven vanaf volgend jaar?
Tot op vandaag is er nog een grijze zone wat dat betreft.
Mijn aankopen waren vooral in 2021/2022, daarna niets meer gekocht.

Terug
Bovenaan