Crypto - Nieuws en algemene discussie

Met een YTD van 1000% en 1Y van 5400% heb ik niet te klagen. Dat is wel niet enkel van crypto te holden, is ook groot stuk arb trading. En een mooie meevaller gehad met Verus (en nog steeds :))
Arbitrage? Ik dacht dat dit niet meer mogelijk was voor de kleine belegger omdat de grote jongens met hun algoritmes en flitshandel de boel hebben overgenomen.

Arbitrage? Ik dacht dat dit niet meer mogelijk was voor de kleine belegger omdat de grote jongens met hun algoritmes en flitshandel de boel hebben overgenomen.

Ik zou er een boek over kunnen schrijven, maar op dit moment zou ik dan mezelf in de voet schieten. Misschien later als ik het zelf niet meer doe :p

Komt op het volgende neer: per toeval een trading pair gevonden waar zeer lange tijd een nogal groot prijsverschil (10% was geen uitzondering) zat tussen twee verschillende markten/exchanges. Die 10% is ondertussen al even verleden tijd, maar is nog steeds geregeld 2 à 3 procent. Vorig jaar oktober mee begonnen, niets geautomatiseerd. Heck ik deed/doe zowat 90% gewoon op mijn gsm, want ik werk ook nog gewoon een 9 to 5 job. Het arben is wel een beetje uitgegroeid tot een second job. De winsten werken verslavend.

Ondertussen ook mijn opties aan het bekijken om dit effectief als job te doen en het een en ander te automatiseren. Enfin, ik sta daar ondertussen al vrij ver mee feitelijk :)

Ik zou er een boek over kunnen schrijven, maar op dit moment zou ik dan mezelf in de voet schieten. Misschien later als ik het zelf niet meer doe :p

Komt op het volgende neer: per toeval een trading pair gevonden waar zeer lange tijd een nogal groot prijsverschil (10% was geen uitzondering) zat tussen twee verschillende markten/exchanges. Die 10% is ondertussen al even verleden tijd, maar is nog steeds geregeld 2 à 3 procent. Vorig jaar oktober mee begonnen, niets geautomatiseerd. Heck ik deed/doe zowat 90% gewoon op mijn gsm, want ik werk ook nog gewoon een 9 to 5 job. Het arben is wel een beetje uitgegroeid tot een second job. De winsten werken verslavend.

Ondertussen ook mijn opties aan het bekijken om dit effectief als job te doen en het een en ander te automatiseren. Enfin, ik sta daar ondertussen al vrij ver mee feitelijk :)
Dus dan ook klaar om daar tegen de 50% belastingen op te betalen? :p

2%, is dat niet wat weinig als je ook nog die beursvergoeding moet betalen?

Maar als je dat manueel doet, dan loop je toch altijd een risico dat de tijd die je nodig hebt om een transactie op beurs A uit te voeren, de koers ondertussen veranderd is en dus de tweede transactie niet meer mogelijk is?

Ik weet niet of ik nu best alles buitengooi van mijn alts of de rally echt is ingezet
We staan zowat op het laagste punt van alts/bitcoin in jaren. Is het dan nu niet de slechtste moment om de alts buiten te gooien? (Uiteraard kan de btc dominantie nog verder stijgen richting 70%, maar de alts nu nog buiten gooien lijkt me redelijk laat...)

We staan zowat op het laagste punt van alts/bitcoin in jaren. Is het dan nu niet de slechtste moment om de alts buiten te gooien? (Uiteraard kan de btc dominantie nog verder stijgen richting 70%, maar de alts nu nog buiten gooien lijkt me redelijk laat...)
Ik had er een tijdje geleden gekocht, zal nu terug op break even / lichte winst staan

Maak je dan een grote Excel file van al die honderden / duizenden transacties die je doet? Of geef je gewoon je begin/eindbedrag in voor de belastingen?

Is maar te zien hoe je het tot nu toe hebt aangegeven. Heb je uw buitenlandse rekeningen steeds correct doorgegeven, dan kan je inderdaad gewoon invullen via de belastingsbrief.

Indien niet: ga eens met een advocaat (bv Tuerlinckx) babbelen, die geven goede info en kunnen verder begeleiden indien nodig.
Kunt sowieso ook dat boek al eens kopen van hun.

2%, is dat niet wat weinig als je ook nog die beursvergoeding moet betalen?

Maar als je dat manueel doet, dan loop je toch altijd een risico dat de tijd die je nodig hebt om een transactie op beurs A uit te voeren, de koers ondertussen veranderd is en dus de tweede transactie niet meer mogelijk is?

Fees zijn max. 0.2% aan beide zijden.

Ja, soms zie ik dat pas een paar uur later. Allemaal geen probleem.
De ene markt staat permanent lager dan de andere :)

De keren dat het fout gelopen is, kan ik op één hand tellen.

Maar wat is dan de reden dat jij die arbitrage kan maken (manueel) en de professionele handelaars met hun algoritmes en hun computergestuurde handel dit niet oppikken?

Terug
Bovenaan