Crypto - Nieuws en algemene discussie

Ik was ook even aan het kijken om mijn rekening bij Bitstamp aan te geven. Ik heb die van voor 2020 niet meer gebruikt maar is sinds 2020 verplicht.. dus nog niet gedaan.

Maar als je daar een deposit naartoe doet, dan stort je eigenlijk toch naar hun algemene rekening? Heb je daar dan wel een buitenlandse rekening die je moet aangeven? Want ik zie in mijn account nergens een rekeningnummer ofzo die ik zou kunnen doorgeven aan het CAP van de NBB?

Accountnaam kan je perfect invullen op NBB. (Degiro had vroeger geen rekeningnummer bijvoorbeeld, Coinbase kan je accountnaam invullen,....)

Laatst bewerkt:
Belastbare evenementen in 2018 zijn "fiscaal" verjaard op 31.12.2024. (7 jarige termijn)
Fiscale verjaring is niet hetzelfde als juridische verjaring (want fraude kan ook strafrechtelijk berecht worden en daar is dat 20 jaar..)

Accountnaam kan je perfect invullen op NBB. (Degiro had vroeger geen rekeningnummer bijvoorbeeld, Coinbase kan je accountnaam invullen,....)
Met accountnaam bedoel je gewoon men login ID of wat?

Met accountnaam bedoel je gewoon men login ID of wat?

ja, hetgeen je account uniek maakt :p.
Ik heb daadwerkelijk mijn coinbase ingevuld enkele jaren terug op NBB. Geen idee wat ik ingevuld heb maar waarschijnlijk mijn login ja.

DAC8 gaat in werking op 1 januari 2026 dus Coinbase en consoorten gaan data moeten uitwisselen over hun Europese klanten.

Op welke beurs kan je als Belg in crypto futures handelen?

Op bijvoorbeeld Binance kan je naar wat gehoord heb niet in de futures handelen als inwoner van België.

Op een haar na ATH.
Gaat die straks sneuvelen?
Morgen?
En vooral, hoe hoog gaan we?
Die gaat heel zeker sneuvelen. Is het niet tijdens uptober, dan zal het tijdens moonvember of pumpcember zijn. 👌

100K USD wordt een psychologische grens en als die bereikt wordt, is bitcoin opnieuw wereldnieuws. Dan start de FOMO/mania en komt retail terug. My guess is dat de top ergens tussen 150K en 200K USD komt te liggen. We zullen zien. :)

Die gaat heel zeker sneuvelen. Is het niet tijdens uptober, dan zal het tijdens moonvember of pumpcember zijn. 👌

100K USD wordt een psychologische grens en als die bereikt wordt, is bitcoin opnieuw wereldnieuws. Dan start de FOMO/mania en komt retail terug. My guess is dat de top ergens tussen 150K en 200K USD komt te liggen. We zullen zien. :)

Als we 100K halen zal er sowieso gespeculeerd worden dat BTC 1 miljoen kan halen. Ik voorspel vooral weer veel traantjes.

Als we 100K halen zal er sowieso gespeculeerd worden dat BTC 1 miljoen kan halen. Ik voorspel vooral weer veel traantjes.
Jup héél zeker. :) In 2021 werd er ook "100K USD" geroepen en daar zijn we toen bijlage niet geraakt.

Persoonlijk denk ik dat 2X vanaf hier wel heel haalbaar is voor Bitcoin in het komende jaar.

En op tijd uit altcoins stappen als de Bitcoin dominance naar beneden crasht (is het echte signaal voor altcoin season).

Idd, laat ons allen hopen dat Trump wint. Dat gaat crypto een goede boost geven.
Ik besef ook dat een overwinning van Trump wellicht het beste is voor mijn crypto wallet, maar er zijn toch veel meer redenen om te hopen dat hij niét wint? :unsure:
Korte termijn geld-gewin in ruil om iemand als Trump aan de macht te laten komen, heb ik er niet echt voor over. Op langere termijn maakt het trouwens niet echt uit wie gaat winnen wat crypto betreft.

Ik besef ook dat een overwinning van Trump wellicht het beste is voor mijn crypto wallet, maar er zijn toch veel meer redenen om te hopen dat hij niét wint? :unsure:
Korte termijn geld-gewin in ruil om iemand als Trump aan de macht te laten komen, heb ik er niet echt voor over. Op langere termijn maakt het trouwens niet echt uit wie gaat winnen wat crypto betreft.
Ik ben sowieso pro Trump. Amerika hoeft geen 2de Europa te worden, dus ik hoop dat Trump de States daartegen beschermt. Anders heb ik helemaal geen Westers toevluchtsoord meer waar vrijheid nog van tel is.

Maar goed, we moeten hier niet de pol & actua toer opgaan natuurlijk.

Trump kan misschien een rally geven van enkele dagen, maar ik denk dat het in de long run niet uitmaakt voor BTC. Te zien welke fratsen hij allemaal uithaalt natuurlijk.

Ik verkoop 80% van mijn BTC op 100k. Alts begin ik vanaf dan ook te verkopen. Eigenlijk is alles up van hier is al mooi meegenomen. Kan ook zijn dat ik nog van gedacht verander en mijn BTC gewoon hold.

Met een YTD van 1000% en 1Y van 5400% heb ik niet te klagen. Dat is wel niet enkel van crypto te holden, is ook groot stuk arb trading. En een mooie meevaller gehad met Verus (en nog steeds :))

Hangt er ook vanaf hoe het eind dit jaar zit met de BTC dominance, komt er een serieuze altcoin rally dan smijt ik al mijn altcoins buiten.
BTC weet ik nog niet.

Terug
Bovenaan