Crypto - Nieuws en algemene discussie

Hopelijk trekken we deze keer eens goed door. Hoop toch op een 100-150K deze cyclus. Dan gaat mijn eerste schijf er wellicht uit.

69K USD, nice! 👌

Benieuwd of dit nu de grote doorbrak is/wordt of dat we straks terug verder consolideren... :)

Laatst bewerkt:
Ik denk alles uit te cashen binnenkort, ik wil dit op een correcte manier doen.

Ik ga dus de vragenlijst van de dienst voorafgaande beslissingen van de fiscus invullen en doorsturen.

Hier heb ik een overzicht nodig van alle transacties die gedaan zijn.

Op bitstamp kan ik een CSV file downloaden met alle transactiegeschiedenis. Als ik die open in excel is die formatting heel krom, alles in dezelfde kolom en niet overzichtelijk.

Is er bepaald software die ik dien te gebruiken om die file in te lezen?
Als het bestand er uitziet zoals ik denk dat het eruitziet zit al je informatie per transactie samengepropt in 1 cel ipv meerdere cellen waarbij de info gesplitst is met een teken (bv ; of ,) Je kan dat goed trekken in excel door de cel te splitsen via text to column/tekst naar kolommen en dan splitsen op het teken (bv de ; )

Ik ga dus de vragenlijst van de dienst voorafgaande beslissingen van de fiscus invullen en doorsturen.

Op bitstamp kan ik een CSV file downloaden met alle transactiegeschiedenis. Als ik die open in excel is die formatting heel krom, alles in dezelfde kolom en niet overzichtelijk.

Heb je een bepaalde exit strategie dan? Op een bepaald bedrag, of een bepaalde datum eerder?

De grote vraag is of we nu al dan niet vertrokken zijn (dat zullen we pas weten binnen 1-2 maand ofzo). De echte bullrun komt misschien pas in 2025 (en dat we nog bijna een jaar sideways blijven gaan). Kan ook dit jaar zijn, wie zal het zeggen ...

Argenta heeft hier niet echt de reputatie om crypto vriendelijk te zijn, eens langsgaan en vragen voor je uitcasht is idd niet slecht.
Het is al goed dat je die transactiegeschiedenis nog hebt , ik heb dat al niet meer van in het begin omdat die platformen niet meer bestaan of dat die historiek niet meer beschikbaar is.

Laatst bewerkt:
Bij KBC viel het +/- 2 jaar geleden te zien wat ik met het geld wou doen.
Ik had toen geld nodig om in te stappen in BV, verkocht ik crypto om direct in te stappen dan was het precies niet bespreekbaar.
Verkocht ik crypto om bij hun vast te leggen in beleggingen en dan lening voor instap met als onderpand beleggingen => was geen probleem.

Langs de ene kant denk ik ook dat ik geen belastingen verschuldigd ben, maar het gaat hier over een (voor mij) significant bedrag.

Als ik dat nu morgen verkoop en integraal withdraw naar mijn zichtrekening bij Argenta.. komt wss niet goed.

Dus het eerste wat ik ga doen is sowieso eens met de bank praten alvorens ook maar iets te doen. Als ze het afblokken open ik elders een rekening, ik heb liever dat ze dan dat bedrag maar blokkeren of whatever dan dat ik bij mijn hoofdbank wordt buitengejost waar ik mijn lening/verzekeringen heb lopen..
Ik ben benieuwd wat ze bij Argenta gaan zeggen. Ze zijn daar inderdaad niet echt crypto vriendelijk.

Daar ik zou ik inderdaad van uitgaan. 22 tx is verwaarloosbaar op 8 jaar.
Ja ik zit die prefiling hier voor te bereiden.. het enige dat me dwars zit is dat ik me niet van het gevoel kan ontdoen dat ik slapende honden ga wakkermaken..

Enerzijds wil ik heel transparant zijn, want ik heb ook absoluut niks verkeerd gedaan ofzo. Anderzijds heb ik schrik dat ze gewoon gemakshalve dit gaan categoriseren onder variabel inkomen aan 33% belastingstarief of erger.

Terug
Bovenaan