Crypto - Nieuws en algemene discussie

Ik kijk echt uit naar Monerium, is momenteel invite-only. Daarmee kan je een web3 wallet koppelen aan een IBAN-rekening (die zij voorzien). Werkt op basis van hun stablecoin (EURe). Dan kan je een overschrijving doen naar die IBAN-rekening en minten zij EURe. Omgekeerd ook, jij kan van die IBAN-rekening gewoon een instant SEPA overschrijving doen en dan burnen ze dezelfde hoeveelheid aan EURe.

Uitcashen naar een gewone bank is dus niet meer nodig omdat alles waarom je dat zou doen (aankoop vastgoed, gewone overschrijvingen etc.) je perfect kan vanaf die Monerium IBAN-rekening :D. Kan je dan ook nog eens koppelen met een Gnosis Pay credit card en dan kan je overal ook gewoon betalen met Visa.
Is dat niet gewoon wat Kasta ook aanbiedt? Heb daar ook gewoon een IBAN rekening op m'n naam en je kan er ook crypto houden/converten. Kasta is niet invite-only.

Ik kijk echt uit naar Monerium, is momenteel invite-only. Daarmee kan je een web3 wallet koppelen aan een IBAN-rekening (die zij voorzien). Werkt op basis van hun stablecoin (EURe). Dan kan je een overschrijving doen naar die IBAN-rekening en minten zij EURe. Omgekeerd ook, jij kan van die IBAN-rekening gewoon een instant SEPA overschrijving doen en dan burnen ze dezelfde hoeveelheid aan EURe.

Uitcashen naar een gewone bank is dus niet meer nodig omdat alles waarom je dat zou doen (aankoop vastgoed, gewone overschrijvingen etc.) je perfect kan vanaf die Monerium IBAN-rekening :D. Kan je dan ook nog eens koppelen met een Gnosis Pay credit card en dan kan je overal ook gewoon betalen met Visa.
Dat is wel interessant, stel dat ik wil iets kopen in de toekomst (een appartement ofzo) met crypto, dan moet ik niet via de bank gaan.
Of kan het deels via die rekening en deels via mijn gewone bankrekening gebeuren.

Is dat niet gewoon wat Kasta ook aanbiedt? Heb daar ook gewoon een IBAN rekening op m'n naam en je kan er ook crypto houden/converten. Kasta is niet invite-only.
Ben je daar zelf ook de volledige eigenaar van die rekening, kan je ook gewoon een overschrijving doen vanaf die rekening naar een andere IBAN? Op de site lijkt het dat ze geen eigen stable hebben en een conversie doen van je crypto als je geld wilt versturen (en de daarbijhorende swap fees natuurlijk)?

Ik ben eerder aan het kijken wanneer het stilletjes tijd is om te verkopen, de hype en fomo is weer langzaam merkbaar en de activiteit in deze thread neemt exponentieel toe.
De hype in de media / bij de brede bevolking is totnutoe wel een heeeeel stuk minder dan in 2021. Op basis van deze indicator alleen, zou ik zeggen dat de weg naar boven in deze bull run nog lang (lees: steil) is.
Maar goed, crypto is en blijft onvoorspelbaar.

Als het rond deze prijsniveau terug daalt, hebben we ‘maar’ de vorige ATH gehaald, wat al een uitzondering op zich zou zijn vergeleken met de vorige cycles.

Mensen hebben precies nog trauma's van laatste bear. We hebben nog niet eens ATH verbroken en denken al aan verkopen...
BTC.D is aan zijn top of gaat nog iets hoger, en we moeten nog de hele flow van BTC naar alts zien. Party just getting started.

Mensen hebben precies nog trauma's van laatste bear. We hebben nog niet eens ATH verbroken en denken al aan verkopen...
BTC.D is aan zijn top of gaat nog iets hoger, en we moeten nog de hele flow van BTC naar alts zien. Party just getting started.
Ik bedoel gewoon dat mijn aankoop momenten voorbij zijn en ik nu stilletjes kijk om te verkopen, niet dat ik hier nu op dit moment mijn hele portfolio verkoop. Ik koop in stukken tijdens de bear market en tijdens de bull run verkoop ik ook in stukken want de top en bottom kan je toch niet timen, en eens de top bereikt is kan alles heel snel in elkaar storten. Ik denk zeker niet dat dit de top is hoor, zeker altcoins hebben nog heel veel ruimte.

En geven zij dan ook een bankkaart we je mee kan betalen in winkels, of moet je het alsnog overschrijven van deze monerium bank naar je KBC wat opnieuw alle alarmbellen zal laten afgaan.

Aankoop vastgoed dan gaat de verkoper of notaris een grote som geld zien binnenkomen van een internationale rekening, ook daar mogelijks alarmen? Is die rekening op uw naam gekoppeld?

Ik bedoel gewoon dat mijn aankoop momenten voorbij zijn en ik nu stilletjes kijk om te verkopen, niet dat ik hier nu op dit moment mijn hele portfolio verkoop. Ik koop in stukken tijdens de bear market en tijdens de bull run verkoop ik ook in stukken want de top en bottom kan je toch niet timen, en eens de top bereikt is kan alles heel snel in elkaar storten. Ik denk zeker niet dat dit de top is hoor, zeker altcoins hebben nog heel veel ruimte.

Daar verkope we ;)

En geven zij dan ook een bankkaart we je mee kan betalen in winkels, of moet je het alsnog overschrijven van deze monerium bank naar je KBC wat opnieuw alle alarmbellen zal laten afgaan.

Aankoop vastgoed dan gaat de verkoper of notaris een grote som geld zien binnenkomen van een internationale rekening, ook daar mogelijks alarmen? Is die rekening op uw naam gekoppeld?
Ze hebben zelf geen bankkaart, maar je kan bv. die Gnosis Pay kaart kopen (dat is een Visa) en dan koppelen aan jouw Monerium account. Maar die rekening staat wel op jouw naam, kan je ook gewoon melden bij het CAP zoals een andere buitenlandse rekening. Notaris kan bv. wel melden dat een som gestort is via een buitenlandse rekening, maar zolang die gekend is bij het CAP denk ik niet dat dat een probleem zal stellen.

Dus aangezien het een normale IBAN-rekening is, waarom zou je dan nog overschrijven naar je gewone bank? Elke overschrijving die je daar doet kan je ook gewoon met die rekening van Monerium. Ze zullen waarschijnlijk ook wel periodieke opdrachten voorzien om bv. maandelijks het bedrag voor je lening te storten, als je nog gebruikt wilt maken van je huidige bank.

Also me

GFLUKc6bwAAZiQo

Terug
Bovenaan