Crypto - Nieuws en algemene discussie

Ik weet niet of dat zo'n zekerheid is. En het is ook makkelijker gezegd dan gedaan, denk ik. Wanneer precies na de zomer? Wanneer precies na nieuwjaar? En ga je nooit bezwijken door FOMO? Etc.

Historisch gezien is Q4 & Q1 wel altijd het best geweest, inderdaad. Maar dat zijn gemiddeldes en die zijn scheef getrokken door de enorme stijgingen in 2013.

Als je kijkt naar de crash van 17-18: die werd al ingezet op 17/12/17, vanaf de top gezakt tot -45% om op nieuwjaarsdag te sluiten op -35%. Midden januari -53%. Begin februari -65%. Als je toen "na de zomer", bv in november had gekocht, schoot er dus niet veel winst meer over.
De kans is groot dat je toen op nieuwjaarsdag zou denken "ik ga nog niet verkopen, het zal nog wel herstellen", (zoals ik gedacht heb...)

Hetzelfde met 18-19. September-oktober '18 nagenoeg vlak. Om na op 15 november te crashen naar zo'n -45% en daar te blijven hangen tot april.

19-20 weinig beweiging
20-21: feest!
21-22 zelfde probleem.
22-23: meh
23-24: feest! Tenzij het morgen 50% crasht, want om de cirkel rond te maken, wanneer is voor jou "na nieuwjaar"?

Ok bedankt. Ik ga er denk ik voor de eerste keer €1000 insteken via bolero.
Gaat het ooit maal 5 dan ben ik er toch bij. Ben ik alles kwijt, dan is dat niet erg.

Ik zou het 10 jaar laten staan, dat lijkt mij het beste te zijn ipv iedere maand eens te gaan kijken.
Ik zal het wel lezen via de media als er iets gebeurt :D

Je kijkt beter naar de cycli van BTC dan van jaar tot jaar, in een bear market ga je mss geen gains halen of zelfs verlies als je in de zomer koopt en verkoopt rond kerst.
De regel is vooral ook om te kopen als het laag staat en verkopen als het hoog staat :)

Voor de mensen die een bitcoin "ETF" willen kopen om zeker te zijn waar ze aan toe zijn qua taxen, kunnen bedrogen uitkomen blijkbaar.

De tabel van kosten klopt trouwens niet, want de 21Shares ETN heeft een jaarlijkse kost van 0,21pct en de ticker is 21BC ipv ABTC. Geen idee wat ze daar gedaan hebben.

Die fees zijn dan ook nog eens hoger dan de ETF’s in de US. Dan ben je beter dat je gewoon bitcoin koopt als “goede huisvader” eerlijk gezegd. Want 1 of 2 % jaarlijks dat loopt op.
Terwijl dat BTC op een exchange mij mss 0.1% of 0,2% per transactie kost, maar lopende kosten zijn er niet.
Goed om weten dat je dan beter van die ETN/ETC weg blijft.

Ok bedankt. Ik ga er denk ik voor de eerste keer €1000 insteken via bolero.
Gaat het ooit maal 5 dan ben ik er toch bij. Ben ik alles kwijt, dan is dat niet erg.

Ik zou het 10 jaar laten staan, dat lijkt mij het beste te zijn ipv iedere maand eens te gaan kijken.
Ik zal het wel lezen via de media als er iets gebeurt :D
Als je die 1000 euros kunt missen geen probleem, je kan ook uw aankoop spreiden over een paar maand, DCA, dan loop je niet het risico dat het daags na uw aankoop omlaag tuimelt maar misloop je mss deels een pump. Of je smijt er nu 500 euro in en binnen 2-3 maand of tijdens een crash nog eens.

Nu is er wel kans op een diepere correctie maar het is ook niet zeker, de prijs kan van hieraf ook terug stijgen aangezien we vanaf een piek van 48,9k al richting 40,3k zijn omlaag getuimeld. Dat is al een correctie van bijna 18%.

Ik denk dat we nu een langere tijd gaan een saaie periode krijgen voor BTC waar de koers een tijd zijwaarts gaat. De kans is groter daarop dan dat het nu richting ATH gaat nog voor de halving of dat het richting 20K gaat.

Die fees zijn dan ook nog eens hoger dan de ETF’s in de US. Dan ben je beter dat je gewoon bitcoin koopt als “goede huisvader” eerlijk gezegd. Want 1 of 2 % jaarlijks dat loopt op.
Terwijl dat BTC op een exchange mij mss 0.1% of 0,2% per transactie kost, maar lopende kosten zijn er niet.
Goed om weten dat je dan beter van die ETN/ETC weg blijft.
De ETN van 21shares is maar 0,21pct, dus dat is vergelijkbaar met die in de US. Aan die goede huisvader regels zullen in de praktijk ook weinig mensen voldoen. De fiscus is nogal creatief om zoveel mogelijk regeltjes te verzinnen zodat zo weinig mogelijk mensen gezien worden als "goede huisvader".

Ik ben ook eerder fan van bitcoin te bezitten, maar ik denk dat je hoedanook risico hebt op een naheffing van de fiscus. Ik trek me er zo weinig mogelijk van aan, maar wou maar aangeven dat je met zo'n ETN of ETC niet ineens veilig bent voor de fiscus zoals velen wel denken.

Gij kunt bijna in pensioen gaan zeker met uw TAO?
Is er een specifieke reden van deze sterke stijging?

Tot hoe ver hou je ze bij?
Mooi ingekocht!
Kan er idd al iets leuks mee doen.
Moet nog eens nadenken over exit prijs. Vitalik heeft het over TAO gehad dus kan wel eens een extra boost geven.

Die TAO draait op DOT, dus in feite als TAO het goed doet zou DOT het ook goed moeten doen? En DOT die zijn nauwelijks gemoved de laatste tijd. Ik heb nog wat DOT bijgekocht, ik probeer BTC te flippen af en toe en mijn winst in DOT of andere alts te steken :) (door BTC te verkopen en lager terug te kopen en met de winst alts te kopen)

LINK gaat hard laatste weken, fantastisch project en 1tje die ik rond de 80 USD zie eindigen. Is al sinds 2017 bezig en gaat ook oa door partnership met GOogle gewoon een mooie toekomst tegemoet.

Heb ook een gokje gewaagd recent met de JASMY coin. Staat nog minder dan 1 cent , is een relatief nieuwe coin gefocused op de Internet of Things en dat veilig te beheren.

LINK gaat hard laatste weken, fantastisch project en 1tje die ik rond de 80 USD zie eindigen. Is al sinds 2017 bezig en gaat ook oa door partnership met GOogle gewoon een mooie toekomst tegemoet.

Heb ook een gokje gewaagd recent met de JASMY coin. Staat nog minder dan 1 cent , is een relatief nieuwe coin gefocused op de Internet of Things en dat veilig te beheren.
LINK staat in mijn top-5 van coins waar ik 't meeste in geïnvesteerd heb. Ik zie die net als SOL als een veilige investering door de partnerships.
(SOL met VISA, LINK met Google zoals ge al vermeldde.)

Ik heb zelf sinds september ook in JASMY geïnvesteerd, maar vind die nogal tegenvallen. Ondertussen wel al 40% winst, maar die gaat echt op en neer. Daytraden zal dus meer opbrengen dan HODLing.

TAO vind ik een spijtige zaak da ik daar nie meer op gelet had in september. Maar de speculaties voor die coin lijken wel through the roof te gaan, meer dan 900 USD tegen eind 2025... Spijtig da die nie op Coinbase te verhandelen is. (KuCoin is niet echt handig voor de kleine investeerder door hun fees, vind ik.)

Ik wou kopen op kucoin maar ik ben mijn trading paswoord kwijt :-( En dat is dan een hele procedure als je dat moet resetten. En dat staat ook niet op binance.

TAO is echt een machine die blijft gaan. +160% deze maand. Ook mijn very early COMAI call van enkele weken geleden begint te vlammen.

Terug
Bovenaan