Crypto - Nieuws en algemene discussie

Ik heb 5.000 overgeschreven naar mijn broer vorig jaar, er was geen probleem toen. Tenzij ze misschien aan de achternamen zagen dat dit niets shady is ofzo
Ik heb al, op verschillende momenten:

- 12k euro cash aan het loket gaan afgeven

- 10k euro naar bitstamp overgeschreven

- 8k euro van bitstamp naar m'n zichtrekening overgeschreven

Ik heb niet de indruk dat ik 'geflagged' sta of dat ze 'de samenwerking' willen stopzetten met mij. :unsure:

Waarom ook wel, ik heb niets te verbergen. Moest ik ooit echt uitcashen dan zal dat in één keer zijn, kzal dan hooguit eens bellen naar de bank met de melding dat er een 'grote' som aankomt en of ik daar iets speciaals voor moet doen ofzo. (En 'grote som' is ook met een korrel zout te nemen, ik heb helemaal geen life changing bedragen hoor, lol)

Die tips hier van 'beetje bij beetje over te schrijven naar je rekening.. ik zou dat niet doen. Je bent actief eventuele belastingen aan het ontduiken hé, de Engelse term daarvoor is 'structuring' geloof ik.

Ivm m'n account bij bitstamp aangeven bij het CAP, daar wist ik tot op vandaag niets over. Kzal dat zeker bekijken en indien nodig geef ik dat gewoon aan.

Ik geloof erin om gewoon open te zijn in heel het verhaal, ik doe absoluut niks 'shady' ofzo. Maar slapende honden gaan wakkermaken moet nu ook weer niet imho.

Ik heb al, op verschillende momenten:

- 12k euro cash aan het loket gaan afgeven

- 10k euro naar bitstamp overgeschreven

- 8k euro van bitstamp naar m'n zichtrekening overgeschreven

Ik heb niet de indruk dat ik 'geflagged' sta of dat ze 'de samenwerking' willen stopzetten met mij. :unsure:

Waarom ook wel, ik heb niets te verbergen. Moest ik ooit echt uitcashen dan zal dat in één keer zijn, kzal dan hooguit eens bellen naar de bank met de melding dat er een 'grote' som aankomt en of ik daar iets speciaals voor moet doen ofzo. (En 'grote som' is ook met een korrel zout te nemen, ik heb helemaal geen life changing bedragen hoor, lol)

Die tips hier van 'beetje bij beetje over te schrijven naar je rekening.. ik zou dat niet doen. Je bent actief eventuele belastingen aan het ontduiken hé, de Engelse term daarvoor is 'structuring' geloof ik.

Ivm m'n account bij bitstamp aangeven bij het CAP, daar wist ik tot op vandaag niets over. Kzal dat zeker bekijken en indien nodig geef ik dat gewoon aan.

Ik geloof erin om gewoon open te zijn in heel het verhaal, ik doe absoluut niks 'shady' ofzo. Maar slapende honden gaan wakkermaken moet nu ook weer niet imho.
Je komt ook véél sneller op een rode lijst als je elke dag 500€ overschrijft dan dat je in 1x een groot bedrag over schrijft. Dat in 1x is mogelijks een schenking. Die continue cashflow is veel meer kans op een verdacht handeltje.

De Goede huisvader

Als u – als diversificatie – een deel van uw privévermogen in bitcoins belegt en daarbij als een ‘goede huisvader’ handelt, is de winst vrijgesteld van belastingen en moet u niets aangeven. Een ‘goede huisvader’ belegt zijn geld om dat het liefst in waarde te laten stijgen, maar verkiest een veilige strategie en belegt op lange termijn.

Dat ben ik dus :biglaugh:

Wat is een lange termijn? 1 jaar?
In Duitsland is het zelfs maar 6 maanden dacht ik ergens (hier?) gelezen te hebben. In België is het voor zover ik weet niet gedefinieerd.

We blijven telkens terug afdwalen naar dezelfde vragen over de fiscus. Is het geen idee om in de openingspost de info die er is (of net niet is) te vermelden? Dat we telkens daarnaar kunnen verwijzen?

Ethereum komt in vizier van bedrijven: Chinese app voor fotobewerking koopt 22 miljoen dollar aan ethereum​

Zit al lange tijd met XLM, zit daar niet veel animo in.
Enige heb wel met XRP mooie winst kunnen maken door die pump en dump groep.
Zie wel binnen paar maand waar XLM naar toe gaat, is nu ook niet de coin die me millionaire gaat maken.

Nog andere coin dat ik op het oog heb is sia. Ziet er mij wel mooi toekomstig project uit.

XLM op het randje van breakout imo. Hold!

Iemand die overtuigd is van een of andere nft? Ik momenteel van GET maar zoek nog een ander paradepaardje :)..

Jack Dorsey's eerste tweet verkoopt hij nu als NFT voor miljoenen dollars. Gekker moet het niet worden.
En je bent daar in feite niks mee, want die tweet blijft toch gewoon staan. Het is niet alsof je een schilderij koopt en je dat dan thuis staan hebt ofzo.
Op termijn zullen er wel serieuze dingen met NFT's gedaan worden ook, maar ge ziet dat het nu nog in zijn kinderschoenen staat allemaal.

Ethereum komt in vizier van bedrijven: Chinese app voor fotobewerking koopt 22 miljoen dollar aan ethereum​

Wat is dat uiteindelijk?
1% van de cashpositie van Meitu?

Terug
Bovenaan