Crypto - Nieuws en algemene discussie

Als je het fiscaal bekijkt moet je 33% belastingen op je trading inkomsten. Op Hodl inkomsten niet. Ik weet niet of daytraders daar al bij stil gestaan hebben maar dat betekent dat je de markt om te beginnen met meer dan 50% moet verslaan om het winstgevender te maken dan simpelweg hodlen.

Veel geluk, je zal het nodig hebben. :p
Je zal toch al serieuze bedragen moeten binnenhalen eer je daar gaat op gecontroleerd worden.

Je zal toch al serieuze bedragen moeten binnenhalen eer je daar gaat op gecontroleerd worden.
De typische beginnende trader logica:

- Ik laat al mijn geld staan op binance want tsja ... wat is de kans dat de grootste cryptobeurs overkop gaat ...
- Ik heb deze week winst gemaakt in een bull markt dus ik kan traden!
- Mijn maximaal beoogde winst is volledig afhankelijk van het vermoedelijke onvermogen (en luiheid) van de overheid om mijn belastingsontduiking te detecteren voor het bedrag dat ik voor ogen heb. Dit in een markt waarin xxxx% winsten mogelijk zijn en in volledig digitale omgeving die iedere dag traceerbaarder en steeds gemakkelijker wordt om handelsactiviteiten te kunnen controleren!

maarrrr .... voor de rest ben ik wel voorzichtig want ik werk met stop-losses en zonder leverage enzo ... :p

Dit zijn exact de redenen waarom 80-90% van daytraders verlies draaien.

Laatst bewerkt door een moderator:
In een bull market zou je moeten kijken naar je winst t.o.v. BTC, want t.o.v. de euro winst maken is dan niet zo moeilijk als alles stijgt. En in een bear market zal je al goed mogen traden om er in euro waarde niet op achteruit te gaan. Je zou jezelf als trader moeten evalueren pas wanneer je de volgende bear market doorgeraakt bent :)

En wat ik ook al ondervonden heb is dat strategieën van een ander bij mij niet werken, je moet zelf een trading strategie vinden die werkt. Ik trade zelf niet te veel, ik probeer gewoon te kopen als er een flash-crash is en te verkopen wanneer er een serieuze stijging geweest is. Ik word daar moe van als ik het continu moet zitten te volgen, en ge doet dan op den duur geen oog meer dicht ook.

Laatst bewerkt:
Chiliz en Enjin blijven toch ook wel ferm gaan alvast.

Lees je veel beloftevols over, de koersen stellen niet teleur alvast.

Zeker 2 munten voor op lange termijn vast te houden. En hopelijk ooit groots te kunnen innen.

Ik ben meestal terughoudend om zo coins te kopen die juist enorm zijn gestegen. Misschien moet ik nog wachten tot de volgende correctie om er daar een beetje van te kopen.
Maar de technische analysten verwachten allemaal een stijging van BTC, dus dan kan het nog wel even duren tot de markt corrigeert :)

eth maakt de verliezen op btc, ada en dot dag na dag een klein beetje goed. Hopelijk kan dit sentiment nog een tijdje aangehouden wordne

De typische beginnende trader logica:

- Ik laat al mijn geld staan op binance want tsja ... wat is de kans dat de grootste cryptobeurs overkop gaat ...
- Ik heb deze week winst gemaakt in een bull markt dus ik kan traden!
- Mijn maximaal beoogde winst is volledig afhankelijk van het vermoedelijke onvermogen (en luiheid) van de overheid om mijn belastingsontduiking te detecteren voor het bedrag dat ik voor ogen heb. Dit in een markt waarin xxxx% winsten mogelijk zijn en in volledig digitale omgeving die iedere dag traceerbaarder en steeds gemakkelijker wordt om handelsactiviteiten te kunnen controleren!

maarrrr .... voor de rest ben ik wel voorzichtig want ik werk met stop-losses en zonder leverage enzo ... :p

Dit zijn exact de redenen waarom 80-90% van daytraders verlies draaien.
Gij hebt anders ook wel geen belastingen betaald op uw 2017 gains. Terwijl ge dat wel moest

Gij hebt anders ook wel geen belastingen betaald op uw 2017 gains. Terwijl ge dat wel moest
Ken jij zijn trade-historiek dan? Ik geef mijn gains ook niet aan, goede huisvader principe enzo. Als de fiscus iets zou vragen heb ik een volledig paper trail klaarliggen voor hun gerust te stellen.

Had ik voortdurend zitten traden deed ik dat uiteraard wel.

Ken jij zijn trade-historiek dan? Ik geef mijn gains ook niet aan, goede huisvader principe enzo. Als de fiscus iets zou vragen heb ik een volledig paper trail klaarliggen voor hun gerust te stellen.

Had ik voortdurend zitten traden deed ik dat uiteraard wel.
Ik herinner een post van hem dat hij zei dat hij nooit of te nimmer belastingen ging betalen, en dit ging "witwassen" via allerlei rekeningen van familie en vrienden, al duurt het 10 jaar.

eth maakt de verliezen op btc, ada en dot dag na dag een klein beetje goed. Hopelijk kan dit sentiment nog een tijdje aangehouden wordne
ETH heeft BTC deze bull market tot nu toe toch ge-outperformed. En de verwachting is dat ETH nog zeer hard gaat stijgen t.o.v. BTC.
Ik begrijp dus niet waar je haalt dat ETH verliezen maakt op BTC, tenzij je verwijst naar de tussentijdse correcties die ETH maakt t.o.v. BTC. :p

ETH heeft BTC deze bull market tot nu toe toch ge-outperformed. En de verwachting is dat ETH nog zeer hard gaat stijgen t.o.v. BTC.
Ik begrijp dus niet waar je haalt dat ETH verliezen maakt op BTC, tenzij je verwijst naar de tussentijdse correcties die ETH maakt t.o.v. BTC. :p
Ik heb diezelfde verwachtingen eigenlijk, laten we hopen dat ze ingelost worden ^^

sorry, het verlies van de laatste maand :-)

Nog eens de vraag stellen, zeker aan de longtimers zoals Musk, Moonblade, Whirlpool -> heeft iemand ervaring met het aangeven van coinbase/binance/kraken/bitstamp/... account als buitenlandse rekening bij het CAP?
En zo ja, hoe/wat geef je daar in godsnaam aan, gezien dit enkel gelinkt is aan een username/email?

Los hiervan, iemand nog iets gehoord van P4man?
Diene zal intussen wel voldoende hebben om de rest van zijn dagen onder de palmbomen te slijten zekers :biglaugh:

Nog eens de vraag stellen, zeker aan de longtimers zoals Musk, Moonblade, Whirlpool -> heeft iemand ervaring met het aangeven van coinbase/binance/kraken/bitstamp/... account als buitenlandse rekening bij het CAP?
En zo ja, hoe/wat geef je daar in godsnaam aan, gezien dit enkel gelinkt is aan een username/email?
Da's toch al reden genoeg om niet aan te geven? Wat zijn ze nu met een username?

Zo simpel is het toch niet, vrees ik.
Vandaar dat ik benieuwd ben naar wat de rest hier doet, zeker degenen die (voor zover ik begrijp uit de posts) met aanzienlijke bedragen in crypto zitten. Weliswaar in cold storage, maar wel aangekocht via de welbekende exchanges.

Als je het fiscaal bekijkt moet je 33% belastingen op je trading inkomsten. Op Hodl inkomsten niet. Ik weet niet of daytraders daar al bij stil gestaan hebben maar dat betekent dat je de markt om te beginnen met meer dan 50% moet verslaan om het winstgevender te maken dan simpelweg hodlen.

Veel geluk, je zal het nodig hebben. :p
Wete wa, we gaan er een uitdaging van maken en kzal er vandeneerste keer de getallen bijzetten.

dus momenteel heb ik 0.16261689 BTC = €6,962.48

ruwweg moet ik dus 0,24 BTC voorbijsteken voor teinde van het jaar. En liefst nog een stuk meer om het het inderdaad waard te maken in dit kloteland me hun klotetaxen

aangezien BTC de marktleider is, zalt ook wel de beste maatstaf zijn. Om de maand zallek een update geven (want kheb ook nog een leven buiten traden, zeker als de cafe's terug open gaan :unsure: ) tot het eind vant jaar, want dan ga ik cashen alsek miljonair ben :thinking:

Alst lukt, dan moetet gedaan zijn met het gebash tegen mijn daytraden en alst nie lukt of ik ben geliquideerd in tslechtste geval, dan kunt ge mij natuurlijk altijd gebruiken als voorbeeld hoe het niet moet... :unsure:

deal?

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan