Crypto - Nieuws en algemene discussie

Ik reageer op de expert uit jouw filmpje waarvan jij zegt dat ik het eens moet bekijken want ik kan wel iets leren.

De expert uit jouw filmpje toont dat hij een basisconcept van obligaties niet snapt.
Merk op dat die quote van Saylor over obligaties geen mening is, gewoon een totale denkfout over een standaard gekende mathematische eigenschap van obligaties.

De vraag blijft dus: als hij zelfs dat niet weet over zo'n eenvoudig concept, wat doet jou denken dat hij iets kent van andere financiële instrumenten en hoe ontkracht dit mijn argumenten dan?
Luister naar de podcast en kom dan terug met je stelling dat je argumenten niet ontkracht zijn. Omdat hij een stelling heeft geponeerd die niet juist was, is zijn volledige uiteenzetting bullshit, dat slaat toch nergens op. Iedereen maakt in zijn professionele leven fouten, denkfouten en verkeerde inschattingen. Jij ongetwijfeld ook.

Maar zoals gezegd, ik wil de discussie niet aangaan met jou. In je postgedrag op 9l zag ik dezelfde arrogante toon in iedere post, no thanks.

't is uiteraard niet toevallig dat mensen zoals u opeens opduiken net als er een significante pullback gebeurt. Hetzelfde met het 'I told you so' gehalte in de MSM vandaag. We spreken over 5 jaar nog eens.

Neen, geld heeft een lange evolutie meegemaakt, waarvan bitcoin nu terug start op niveau 1 en denkt het wiel uitgevonden te hebben.

Nog te doorlopen fasen:
- hoe je krediet kan verlenen in bitcoin aangezien er geen extra bitcoins gemaakt kunnen worden
Door enkel kredieten te verlenen die gebacked zijn door geplaatst kapitaal. Virtuele kredieten = recept voor bubbelcreatie
- hoe je KYC/anti-witwas wetgeving zal naleven met bitcoin transacties
Elke transactie is publiek zichtbaar in de blockchain, dus makkelijk te traceren wat de geldstroom is
- hoe de depositoinstellingen (hier: online wallets) zullen gereguleerd worden via een centrale entiteit zodat depositohouders hun munten niet kwijt geraken bij bedrog/hacking/faillissement middleman zoals Mt. Gox

- hoe overheden in deficit kunnen gaan bij recessies (zelfde vraag als bij kredietverlening in bitcoin) zodat deze hun dempingsfactor kunnen spelen zodat we niet steeds om de 15 jaar in depressies terecht komen zoals voor half 20ste eeuw.
Niet. Fuck deficit spending, dat zorgt enkel voor hyperinflatie. In een gezond economisch klimaat is dat niet nodig. Als de staat geld nodig heeft, dat ze dan staatsbons uitschrijft of fatsoenlijk beleid voert.

- hoe landen die verschillende economische groei en inflatie kennen allemaal bitcoin zouden gebruiken zonder dat dit gigantische contracties teweeg brengt, mogen 'bitcoin is de toekomstige wereldmunt' proponenten ook altijd eens uitleggen.

Voor de euro er kwam was er ook de EEG waarin diverse valuta samenwerkten met dat soort verschillen. Het is net het willen nivelleren van de economieën die ervoor heeft gezorgd dat het systeem is ingestort.

Als bovenstaande niet 'het doel' zijn van bitcoin, wat is dan wel de bedoeling? Een munt naast andere munten?
Wat is daar het nut van, aangezien elke mogelijke echte bitcoin use case kan opgelost worden los van de munt zelf, met een custom blockchain?

Het is gewoon een moderne versie van de trading sardine.
Hetzelfde nut als een goudreserve: een stabiele safe haven voor uw kapitaal die niet kan gekelderd worden door monetair wanbeleid van de overheid

de vragen die ge stelt komen steeds neer op: hoe kan Bitcoin vervallen in dezelfde miserie als de fiat valuta die het wil vervangen/een alternatief op zijn. Awel het antwoord is simpel: liefst niet

Luister naar de podcast en kom dan terug met je stelling dat je argumenten niet ontkracht zijn. Omdat hij een stelling heeft geponeerd die niet juist was, is zijn volledige uiteenzetting bullshit, dat slaat toch nergens op. Iedereen maakt in zijn professionele leven fouten, denkfouten en verkeerde inschattingen. Jij ongetwijfeld ook.

Maar zoals gezegd, ik wil de discussie niet aangaan met jou. In je postgedrag op 9l zag ik dezelfde arrogante toon in iedere post, no thanks.

't is uiteraard niet toevallig dat mensen zoals u opeens opduiken net als er een significante pullback gebeurt. Hetzelfde met het 'I told you so' gehalte in de MSM vandaag. We spreken over 5 jaar nog eens.
- Als iemand een podcast begint met iets extreem eenvoudig en algemeen geweten; bv. dat de aarde eigenlijk plat is, met het argument dat je er niet af valt en dan zegt 'hoe dom kunnen de mensen zijn dat ze geloven dat de aarde rond is, wat een vreemd idee haha".
En dan verder gaat over quantumfysica.
Hoe stom zou ik zijn om nog verder te luisteren naar zijn podcast als ik echt zou willen bijleren over quantumfysica?

- Geen enkel van mijn argumenten over bitcoin vermeldt een prijsdaling of prijsstijging van bitcoin, het is wat mij betreft totaal irrelevant aangezien het een speculatieve hype is.

Kunnen we stoppen met te reageren op jAnus? Het is op De Beurs thread ook zo. Als hij told you so wil spelen met popcorn in zijn hand, so be it. Ieder voor zich om te besluiten wat hij met zijn geld doet.

Door enkel kredieten te verlenen die gebacked zijn door geplaatst kapitaal. Virtuele kredieten = recept voor bubbelcreatie
Ai, weg economie dan?
Jij hebt jouw huis cash gekocht?
Heb je al eens een economie gezien zonder kredieten, hoe dat er aan toe gaat en hoelang dat blijft duren?
Elke transactie is publiek zichtbaar in de blockchain, dus makkelijk te traceren wat de geldstroom is
Maar uw collega uit post 1547 zegt net dat bitcoin nuttig is om uw vermogen af te schermen van corrupte overheden
Which is it?

Dat klopt, en ik wil de lurkers helpen om te vermijden dat ze meegesleept worden in hypes die hen veel geld kunnen doen verliezen.
No problem, popcorn it is ;-)
Ik zou er niet teveel hoop op vestigen, je wekt niet echt de indruk dat je effectief iets weet over crypto. Dus net als jij weinig waarde hecht aan Michael Saylor, een random gast in een youtube filmpje, denk ik niet dat er veel waarde aan jouw mening wordt gehecht. Probeer vanuit de hoogte dus vooral van de popcorn te genieten, dan heb je op z'n minst toch dat gehad. :)

Ai, weg economie dan?
Jij hebt jouw huis cash gekocht?
Heb je al eens een economie gezien zonder kredieten, hoe dat er aan toe gaat en hoelang dat blijft duren?
Ik zeg toch nergens dat kredieten niet mogen? Ik zeg dat virtuele kredieten niet mogen.
Als morgen Elon Musk zijn 150 miljard wordt uitgeleend ipv geparkeerd en hij daar deftige intresten voor krijgt , ipv 150 miljard uitlenen die er eigenlijk niet is, dan is dat een veel gezondere situatie dan wat gij hier voorstelt

Kunnen we stoppen met te reageren op jAnus? Het is op De Beurs thread ook zo. Als hij told you so wil spelen met popcorn in zijn hand, so be it. Ieder voor zich om te besluiten wat hij met zijn geld doet.
Ben blij dat anderen het ook beu zijn. Was al even gestopt met reageren, omdat ik het nut er niet meer van inzag. Ik denk dat praktisch iedereen in dit topic beter op de hoogte is van crypto dan JanusDR... De argumenten die hij steeds bovenhaalt zijn de typische argumenten die je vindt op HLN etc.

And...another one! :p

Square, Inc. Announces Fourth Quarter and Full Year 2020 Results

[...]
Square also announced today that it has purchased approximately 3,318 bitcoins at an aggregate purchase price of $170 million. Combined with Square’s previous purchase of $50 million in bitcoin, this represents approximately five percent of Square’s total cash, cash equivalents and marketable securities as of December 31, 2020.

Dat klopt, en ik wil de lurkers helpen om te vermijden dat ze meegesleept worden in hypes die hen veel geld kunnen doen verliezen.
No problem, popcorn it is ;-)
Je hebt 100% gelijk dat er deze bullcycle opnieuw meer verliezers dan winnaars gaan zijn. Maar dat betekent niet dat deze technologie automatisch een waarde nul heeft.
Ik werk trouwens voor de overheid, en een deel van mijn taken zijn het opsporen van criminele transacties. Ik kan je gerust de moeilijkheid hiervan bevestigen. Als je dan in een corrupter regime leeft, kan de vlucht in bepaalde munten soelaas brengen.
Ik probeert je trouwens niet te overtuigen van de bestaansreden van virtuele valuta. Het omgekeerde doe jij dus wel, op een eerder neerbuigende manier

Terug
Bovenaan