Crypto - Nieuws en algemene discussie

Binnenkort toch eens beginnen denken om wat uit te cashen, de crash zal er toch eens aan gaan komen? Kan toch zo nie blijven gaan?

Zou het nog voor dit jaar zijn is de vraag :D

Daar kan ik helaas niet op antwoorden. Heb geen binance.
Ik dacht dat het wel wat lastiger was om zo uit te cashen via binance.
Lukt wel, heb ik nog gedaan. Crypto naar euro en dan doorstorten naar bankrekening. Gaat redelijk snel ook.

Het eerste wat ik doe bij een nieuwe exchange is kijken of ik mijn gerust geld er ook terug kan afhalen :unsure:

Gij hebt alles aangegeven, of enkel het uitgecashte gedeelte?
Ik heb dat enkel aangegeven wat onder actief handelen viel (+- 400 buy- en sell orders). Wat ik hodl valt daar niet onder. Je kan dat perfect uiteenhouden door met meerdere exchanges (of een hardware wallet) te werken.

Het kan ook zijn dat uw boekhouder gezegd heeft fuck this shit, ik ga gewoon de balans begin en balans einde vergelijken en dat als winst indienen. Dan zijt ge vooral zelf f*cked. Ik kan me niet inbeelden dat een boekhouder op honderden transacties ga controleren welke aangekochte coins ge zogezegd langer dan een jaar gehouden hebt vooraleer ge ze geruild hebt en welke niet. En zelfs dan, die periode van 1 jaar, dat staat ook niet in de wet dat het vanaf dan als goede huisvader gezien wordt en daarna een ruil niet meer als winst telt. Dus hij moet er wel creatief mee omspringen.
De bedoeling is niet dat de boekhouder dat manueel uitrekent of controleert. Daarvoor gebruik je tax software. Koinly bv. genereert op basis van de volledige (1 of meerdere) exchange export log een jaarlijks crypto tax report op basis van honderden transacties. In dat rapport staat al mooi samengevat wat je opbrengsten, verliezen en winst van dat jaar waren met de volledige log. Die laatste twee zijn de enige cijfertjes die de boekhouder moet overtypen in de belastingsaangifte onder rubriek 'diverse inkomsten'.

Ik heb dat enkel aangegeven wat onder actief handelen viel (+- 400 buy- en sell orders). Wat ik hodl valt daar niet onder. Je kan dat perfect uiteenhouden door met meerdere exchanges (of een hardware wallet) te werken.
Begrijp ik en wist ik ook.
Heb je die 400 transacties effectief uitgecashed of geef jij effectief uw 'fictieve' euro meerwaarde aan?
Dit is bevoordeeld iets waar ik rekening ga moet beginnen met houden want we spreken al over een mooi bedrag.

De bedoeling is niet dat de boekhouder dat manueel uitrekent of controleert. Daarvoor gebruik je tax software. Koinly bv. genereert op basis van de volledige (1 of meerdere) exchange export log een jaarlijks crypto tax report op basis van honderden transacties. In dat rapport staat al mooi samengevat wat je opbrengsten, verliezen en winst van dat jaar waren met de volledige log. Die laatste twee zijn de enige cijfertjes die de boekhouder moet overtypen in de belastingsaangifte
Handige info, dank je.

Begrijp ik en wist ik ook.
Heb je die 400 transacties effectief uitgecashed of geef jij effectief uw 'fictieve' euro meerwaarde aan?
Dit is bevoordeeld iets waar ik rekening ga moet beginnen met houden want we spreken al over een mooi bedrag.
Iedere keer als je een sell order uitvoert, is dat 'uitcashen'. Het is niet omdat je die euro's op je exchange rekening laat staan of er nadien weer andere coins mee koopt en verkoopt, dat deze orders 'fictief' zouden zijn. Aan deze orders hangt namelijk een reële winst of verlies vast.
Zo behandelt ook iedere tax software je trades.

Wat je niet dient aan te geven zijn munten die je gekocht hebt maar niet verkocht hebt. Als je niets verkoopt, ben je logischerwijze ook niet aan het traden. De meerwaarde die je dan eventueel hebt komt voort uit de stijging van de waarde uit de munt maar niet uit de verkoop ervan. Enkel dat is ongerealiseerde, fictieve winst.

LRC blijft maar gaan. Proficiat aan allen die waren ingestapt
Ik ben (nog) ingestapt op 1.2 na hierover te lezen op dit forum, want ik had er nog niet van gehoord eerlijk gezegd. Had het zelfs nog vroeger kunnen doen, eerste pumpt gemist. Het mag wel gezegd zijnde, als je beetje oplet zijn er hier wel een paar users die vaak wel goeie tips plaatsen over bepaalde crypto. Naast LRC heb ik nog al wel aankopen gedaan na hierover iets te lezen (en dan wel research te doen), zijn mij allen profijtig uitgedraaid.

Laatst bewerkt:
Ben aan het twijfelen ook eens een deel van mijn winst uit te cashen. Litecoin is momenteel mijn hoogste stijger waarvan ik twijfel om eventueel vanaf te stappen en onder te verdelen in anderen. Heb eigenlijk 3 opties om een deftig bedrag te kunnen verdelen.
Litecoin
DOT
Stellar & XRP

Ook nog ADA staked staan maar die laat ik precies liever nog even staan. Suggesties?

Iemand in de laatste maanden al vanaf Binance geld naar de rekening gestort? Aangezien SEPA niet meer werkt op Binance, via welk ander platform werken jullie?

Thx. Dus eigenlijk zal ik 2x fees betalen? Fucking Binance.

Heb je het geld effectief nodig op je bankrekening?
Je kan ook gewoon omzetten naar EURO op binance en wat betalingen/subscriptions/ATMafhalingen doen via de visakaart van binance. Zo cash ik ook wat uit, zonder het efffectief te storten naar mijn bankrekening.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan