Question Crowdfunder FE?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Toch wel? Je zit specifiek onderscheid te maken tussen mensen die oorspronkelijk gesteund hebben en degenen die op een later moment steunen.
Wat er altijd al was. Je kon steunen, en daarvoor kreeg je een tag. Je moet niet steunen, je wordt niet anders bekeken, maar je mocht, en dat werd geapprecieerd. Achteraf die tag veranderen van inhoud zou niet netjes zijn.
De vraag of eerder het idee dat de tags voor de founders zijn, komt vanuit de gebruikers, trouwens, niet van ons uit. En wij hebben daaraan gehoor gegeven.
 
Toch wel? Je zit specifiek onderscheid te maken tussen mensen die oorspronkelijk gesteund hebben en degenen die op een later moment steunen.
Dat was er sowieso al he met de bestaande tag...

Edit: zie nu pas Loser z'n reactie.
 
We konden ook de Crowdfundertag gewoon behouden als naam, maar we wilden elke verwarring vermijden dat deze donatie tot iets zou leiden. Dat hebben we gedaan door zelfs in de naam van de tag duidelijk te maken dat die alleen voor de eerste golf telt.

Verwarring en onduidelijkheid succesvol vermeden, aangezien de mensen al meteen moeten komen vragen wat die FE nu eigenlijk betekent. :biglaugh:

Ik zou het eerlijk gezegd gewoon zo gelaten hebben. Als je bij de donatie-knop duidelijk meldt "Pas op: hier staat niets tegenover behalve goeie karma" is het toch ook gewoon ok? Geen idee waarom jullie het jezelf zo moeilijk maken, maar erg belangrijk is het niet en ik heb zelfs geen flauw idee waar die donatieknop eigenlijk te vinden is.
 
Verwarring en onduidelijkheid succesvol vermeden, aangezien de mensen al meteen moeten komen vragen wat die FE nu eigenlijk betekent. :biglaugh:

Ik zou het eerlijk gezegd gewoon zo gelaten hebben. Als je bij de donatie-knop duidelijk meldt "Pas op: hier staat niets tegenover behalve goeie karma" is het toch ook gewoon ok? Geen idee waarom jullie het jezelf zo moeilijk maken, maar erg belangrijk is het niet en ik heb zelfs geen flauw idee waar die donatieknop eigenlijk te vinden is.
IN DE FAAAACK 💢
 
Verwarring en onduidelijkheid succesvol vermeden, aangezien de mensen al meteen moeten komen vragen wat die FE nu eigenlijk betekent. :biglaugh:

Ik zou het eerlijk gezegd gewoon zo gelaten hebben. Als je bij de donatie-knop duidelijk meldt "Pas op: hier staat niets tegenover behalve goeie karma" is het toch ook gewoon ok? Geen idee waarom jullie het jezelf zo moeilijk maken, maar erg belangrijk is het niet en ik heb zelfs geen flauw idee waar die donatieknop eigenlijk te vinden is.
Heel eerlijk? Niemand leest dat 🤷‍♂️ Het zou inderdaad véél gemakkelijker geweest zijn maar ervaring leert dat het leven niet zo gemakkelijk is als wij/jullie het zouden willen. Wat we ook zouden gedaan hebben, het zou miserie gegeven hebben. Het is een kwestie geworden van tegen wiens schenen schoppen het minste miserie geeft. En blijkbaar heeft die van DiffieHM wel héél veel pijn de arme duts.

Ik krijg nu nog steeds op tijd en stond e-mails binnen via het contactformulier met de vraag waarom het inloggen met hun 9lives account niet lukt...
 
misschien heb ik erover gekeken, maar is er toevallig ook een setting dat je op persoonlijk niveau die tags kan uitzetten?

Ik hoef het niet zo nodig te zien van anderen en het verneukt imho de mobile versie van de site nogal omdat het zo prominent in beeld komt.
 
misschien heb ik erover gekeken, maar is er toevallig ook een setting dat je op persoonlijk niveau die tags kan uitzetten?

Ik hoef het niet zo nodig te zien van anderen en het verneukt imho de mobile versie van de site nogal omdat het zo prominent in beeld komt.
Nee, dat behoort niet tot de features.
 
Heel eerlijk? Niemand leest dat 🤷‍♂️ Het zou inderdaad véél gemakkelijker geweest zijn maar ervaring leert dat het leven niet zo gemakkelijk is als wij/jullie het zouden willen. Wat we ook zouden gedaan hebben, het zou miserie gegeven hebben. Het is een kwestie geworden van tegen wiens schenen schoppen het minste miserie geeft. En blijkbaar heeft die van DiffieHM wel héél veel pijn de arme duts.

Ik krijg nu nog steeds op tijd en stond e-mails binnen via het contactformulier met de vraag waarom het inloggen met hun 9lives account niet lukt...
1) Jullie maken het topic aan. Waarom kijken jullie er dan vreemd van op dat er reactie komt op dit topic?
2) Als ik het objectief benader, kan ik alleen vaststellen dat de giften van gebruiker 1 anders worden behandeld dan de giften van gebruiker 2. Mag ik daar dan geen opmerking over maken?

Geef mij anders een zagevent badge dan zal ik zwijgen ;)
 
1) Jullie maken het topic aan. Waarom kijken jullie er dan vreemd van op dat er reactie komt op dit topic?
2) Als ik het objectief benader, kan ik alleen vaststellen dat de giften van gebruiker 1 anders worden behandeld dan de giften van gebruiker 2. Mag ik daar dan geen opmerking over maken?

Geef mij anders een zagevent badge dan zal ik zwijgen ;)
We zijn al twee pagina's bezig met reacties te beantwoorden en te voldoen aan vragen, ik denk niet dat er iemand vreemd opkijkt van reacties, noch dat gezegd wordt dat je geen opmerking mag maken.

En je objectieve benadering klopt wel niet helemaal, en is nooit veranderd. Het enige wat veranderd is, is de naam van de tag. Om nòg duidelijker te maken wat hij al van in het begin inhield.

De giften van gebruiker 1 en 2 voor de crowdfunding werden volledig gelijk behandeld, ongeacht het bedrag. Dat was altijd het idee. De giften van gebruikers 1 en 2 via de donatieknop nu, een klein halfjaar nadat het einde van die oorspronkelijke crowdfunding is aangekondigd, worden ook volledig gelijk behandeld. Ook ongeacht het bedrag.

Een donatieknop die trouwens gevraagd is vanuit de community. Onder andere bij de tiersvoorstelling was de vraag: zet toch gewoon een donatieknop met een vrije donatie, waar er niets tegenover staat. Dan mag iedereen doen wat hij wil. Goed idee, vonden we. Dat hebben we dus gedaan.
 
De Crowdfundertag verandert ook naar Crowdfunder FE om duidelijk te maken dat dat een afgerond project is.

lEUlcKn.jpg
 
1) Jullie maken het topic aan. Waarom kijken jullie er dan vreemd van op dat er reactie komt op dit topic?
2) Als ik het objectief benader, kan ik alleen vaststellen dat de giften van gebruiker 1 anders worden behandeld dan de giften van gebruiker 2. Mag ik daar dan geen opmerking over maken?

Geef mij anders een zagevent badge dan zal ik zwijgen ;)
Dat hier reacties op komen, tot daaraan toe, maar je begint het nu toch wel te snappen ondertussen?
Gebruiker 1, de mensen met de crowdfunder FE, waren ook effectieve crowdfunders omdat we toen geld nodig hadden voor de opstart van deze website.

Dat is nu van de baan, dus is het logisch dat de mensen die nu volledig vrijwillig doneren die tag niet krijgen.
Wij maken dus geen extra groepen. Je hebt de crowdfunders FE en je hebt de niet-crowdfunders FE.
Net zoals het voorheen dus al was.
 
Laatst bewerkt:
Dat hier reacties op komen, tot daaraan toe, maar je begint het nu toch wel te snappen ondertussen?
Gebruiker 1, de mensen met de crowdfunder FE, waren ook effectieve crowdfunders omdat we toen geld nodig hadden voor de opstart van deze website.

Dat is nu van de baan, dus is het logisch dat de mensen die nu volledig vrijwillig doneren die tag niet krijgen.
Wij maken dus geen extra groepen. Je hebt de crowdfunders FE en je hebt de niet-crowdfunders FE.
Net zoals het voorheen dus al was.
Ik begrijp wat je wil zeggen, maar logisch zou ik het niet noemen.

Crowdfunding is financiering door het publiek. Je hebt mensen die geld gedoneerd hebben in het begin waarmee de opstart is gedaan en die daarvoor erkenning krijgen. Daarnaast kan er nu ook gewoon nog gedoneerd worden (geld dat ook op een bepaald moment zal ingezet worden voor de running costs). Dit is toch nog steeds crowdfunding (geld van het publiek)?

Waarom krijgen mensen die helpen bij het draaiende houden niet dezelfde erkenning als degenen die geholpen hebben bij de opstart?

Dus logisch zou bv zijn dat de mensen die er initieel bij waren een badge geeft met "Founder" en dat je het hele crowdfunding gedeelte achterwege laat.
 
Ik begrijp wat je wil zeggen, maar logisch zou ik het niet noemen.

Crowdfunding is financiering door het publiek. Je hebt mensen die geld gedoneerd hebben in het begin waarmee de opstart is gedaan en die daarvoor erkenning krijgen. Daarnaast kan er nu ook gewoon nog gedoneerd worden (geld dat ook op een bepaald moment zal ingezet worden voor de running costs). Dit is toch nog steeds crowdfunding (geld van het publiek)?

Waarom krijgen mensen die helpen bij het draaiende houden niet dezelfde erkenning als degenen die geholpen hebben bij de opstart?

Dus logisch zou bv zijn dat de mensen die er initieel bij waren een badge geeft met "Founder" en dat je het hele crowdfunding gedeelte achterwege laat.
Nogmaals: Er ìs ook een verschil tussen de financiering toen en nu. Dat is ook heel duidelijk naar boven gekomen in alle feedback die we hebben gekregen na het tiersgedoe. En om er nu nog een ander woordje aan te hangen, waar weer iemand anders commentaar op heeft, nee bedankt.

Ik denk dat het antwoord op de vraag van de topicstarter is gegeven en dat er ook niet heel veel nieuwe informatie kan gegeven worden verder. Dus ik dank iedereen hartelijk voor de input. Daarzonder kunnen we niet blijven draaien, en het laat zien dat iedereen ermee begaan is. Maar ik denk dat het hiermee wel klaar is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan