Critérium du Dauphiné 2025

• Onderwerp starter Onderwerp starter jvc
  • Startdatum Startdatum
Echt benieuwd naar de TT van morgen! Met die stevige klim er in zou ik mijn geld op Pogacar durven zetten. Ook nieuwsgierig of Lenny Martinez zijn goede TT van in Zwitserland kan herhalen.

Evenepoel 16u33
Vingegaard 16u35
Pogacar 16u37

Wie staat er in het geel vanavond denken jullie?

José brak Renaat gisteren héél snel af toen die suggereerde dat Iván Romeo zijn gele trui misschien wel eens zou kunnen houden vandaag, daarvoor was de rit van gisteren té lastig volgens José. Hij kan gelijk hebben... het is ook moeilijk in te schatten hoe Romeo zich verhoudt tot de wereldtop ondanks de beloftewereldtitel tijdrijden van vorig jaar.

Ze waren ook vooral even de kansen voor Remco op geel aan het afwegen, mijn gevoel zegt dat dat een heel moeilijk zaak gaat worden. Zelfs als Romeo zijn inspanning van gisteren bekoopt heeft van der Poel toch al meermaals bewezen dat hij een héél stukje kan tijdrijden als er iets op het spel staat en die heeft toch 48" intussen. Enfin, ik weet niet hoeveel interesse die heeft in een dagje of 2 geel (en overall groen) maar ik denk niet dat hij dat gaat laten schieten als hij er dicht bij zit, al is het maar de carrot on a stick.

Ook Pogacar staat daar nog tussen maar die gaat hij ook niet zomaar een halve minuut aansmeren schat ik.

Remco moet dan ook maar 11 seconden goed maken op Pogacar en geen halve minuut. Maar idd het wordt spannend om een eventuele gele trui voor. hem

Het wordt in ieder geval zeer interessant om de 3 toppers tegen elkaar te zien strijden in de TT :)

Ik denk niet dat Mathieu vandaag veel kans maakt om geel te pakken. Er zit ook nog dat lastige klimmetje in, dat is zeker ook niet in zijn voordeel. Nee, ik geloof er niet in. Hij moet een halve minuut goedmaken op Romeo, maar ook nog eens voor Pogacar blijven die ook 'maar' 37 seconden achter hem staat, en Remco en Vingegaard niet veel verder.

Eerlijk gezegd denk ik dat straks één van de grote 3 gewoon in het geel zal staan.

Remco moet dan ook maar 11 seconden goed maken op Pogacar en geen halve minuut. Maar idd het wordt spannend om een eventuele gele trui voor. hem
Neenee, dat weet ik.
Ik bedoelde vooral dat het met Pogacar best close gaat zijn: vóór Pogacar eindigen in de daguitslag is geen zekerheid maar in principe moet je veronderstellen dat dat wel gaat lukken. Het verschil zal echter wel eerder beperkt blijven zou ik denken: 10-15 seconden oid als ik nu iets moet gokken en dan zitten we knal in die range met die 11 seconden.

Het wordt in ieder geval zeer interessant om de 3 toppers tegen elkaar te zien strijden in de TT :)

Ik denk niet dat Mathieu vandaag veel kans maakt om geel te pakken. Er zit ook nog dat lastige klimmetje in, dat is zeker ook niet in zijn voordeel. Nee, ik geloof er niet in. Hij moet een halve minuut goedmaken op Romeo, maar ook nog eens voor Pogacar blijven die ook 'maar' 37 seconden achter hem staat, en Remco en Vingegaard niet veel verder.

Eerlijk gezegd denk ik dat straks één van de grote 3 gewoon in het geel zal staan.
Romeo blijft gewoon in geel?

Jorgenson knaltijd

Vingegaard lijkt me precies bergop sneller onderweg dan Remco :unsure:

edit: Remco nog een 2de mikpunt in de verte!

edit2: toch 10 second los Remco, ni slecht!

Laatst bewerkt:
Remco 6s sneller als Vingegaard halverwege de klim. Pogi leek daar veel tijd te verliezen maar niet zeker of ik het juiste punt gezien heb daar.

Pogacar onder verwachting toch als je vergelijkt met Vingegaard, maar dikke tijdrit van Evenepoel. Heeft nu ook nog een paar seconden gewonnen met die renners die hij opraapt dus zou wel eens een fameuze rekening kunnen worden voor Pogacar.

EDIT: beelden kunnen toch bedriegen. Pogacar vloog precies bergop op die beelden maar dat blijkt dan toch niet helemaal te kloppen.

Terug
Bovenaan