Crimson Desert

Voor de PC gamers: gebruiken jullie controller of muis en keyboard?

Moet zelf nog aan de game beginnen na het werk, maar ik lees online verdeelde meningen. Sommigen zeggen controller omdat het RDR / GTA stijl is. Anderen zeggen MKB omdat je met een MMO muis veel meer knoppen hebt.

Moet zelf nog aan de game beginnen na het werk, maar ik lees online verdeelde meningen. Sommigen zeggen controller omdat het RDR / GTA stijl is. Anderen zeggen MKB omdat je met een MMO muis veel meer knoppen hebt.
De devs geven zelf aan om met controller te spelen dus ik ook

Muis/keyboard kan je een aantal bindings aanpassen.
Controller kan je niets aanpassen.

Zal puur persoonlijk zijn hoe jij het aanvoelt.

PS? Blijkbaar zijn er problemen als je in de settings van de Playstation de 120Hz optie aan hebt staan. Spel zou dan draaien op een lagere resolutie dan 4k. Als je die optie uitzet, zou het spel wel in 4k draaien.
Optie staat aan en toch draait het in 4k

PS? Blijkbaar zijn er problemen als je in de settings van de Playstation de 120Hz optie aan hebt staan. Spel zou dan draaien op een lagere resolutie dan 4k. Als je die optie uitzet, zou het spel wel in 4k draaien.
Amai ja met de 120Hz optie af is het wel een groot verschil. Had het net is opgezet met de optie nog aan en vond de graphics wat schrikwekkend. Het bewegende gras was blurry en 'korrelig'. Na de 120hz optie te disablen groot verschil

Ik heb een 3080Ti speel op ultra settings op 2k krijg tussen 70-80fps van het moment dat ik ray reconstruction aanzet keldert mijn fps naar 30-40 fps DLSS heeft precies geen impact, wel jammer want met ray reconstruction ziet het er beter uit.
Tbh ik had toch ook betere gfx verwacht zelfs op mijn settings (2k en ultra met ray tracing) vind ik de gfx toch een beetje minder, wukong zag er beter uit. Misschien moet ik nog spelen met mijn settings.

P.S. Mensen met inten Arc gpu's niet kopen want intel Arc is volledig niet supported game start zelfs niet op.

Ik heb een 3080Ti speel op ultra settings op 2k krijg tussen 70-80fps van het moment dat ik ray reconstruction aanzet keldert mijn fps naar 30-40 fps DLSS heeft precies geen impact, wel jammer want met ray reconstruction ziet het er beter uit.
Tbh ik had toch ook betere gfx verwacht zelfs op mijn settings (2k en ultra met ray tracing) vind ik de gfx toch een beetje minder, wukong zag er beter uit. Misschien moet ik nog spelen met mijn settings.

P.S. Mensen met inten Arc gpu's niet kopen want intel Arc is volledig niet supported game start zelfs niet op.
Ik heb mss nog te lage verwachtingen, want ik ben vorige week net geswitched naar een gans nieuwe setup komende van een 2060, maar ik vind de graphics zeker wel goed

Ben waarschijnlijk niet veel gewoon, want geen pc-gamer, maar dit is echt indrukwekkend. Hoe ze die keien op straat gedaan hebben en hoe die nat blijven als het geregend heeft enz, the fuck zeg. Alles heeft echt reliëf.

Laatst bewerkt:
Hier al 2 uurtjes gespeeld en ziet er op de pro met performance mode toch wel prachtig uit. De balanced en quality mode vond ik niet soepel draaien. De wereld zit vol met leven en je kan bijna overal mee interacten. Vanavond ga ik nog wat verder verkennen. Enige dat er voor mij minder mooi uitziet, zijn die watervallen. Het water van die rivieren ziet er dan weer wel nice uit.

Hier een RTX5080. Alles max in 4K zit ik rond de 57fps. (met 2x frame generation stabiel rond de 88fps)
Zodra ik ray reconstruction aanzet en terug ingame ga ziet alles zwart behalve de radar linksonder..... Heb alle andere mogelijke settings getest niets lijkt het op te lossen. Ik draai alles met de laatste drivers.
Iemand een oplossing ?

Hier een RTX5080. Alles max in 4K zit ik rond de 57fps. (met 2x frame generation stabiel rond de 88fps)
Zodra ik ray reconstruction aanzet en terug ingame ga ziet alles zwart behalve de radar linksonder..... Heb alle andere mogelijke settings getest niets lijkt het op te lossen. Ik draai alles met de laatste drivers.
Iemand een oplossing ?
Sinds de launch van RTX 50 kaarten heeft nvidia slechte driver drops gehad laatst was er een windows update waardoor nvidia kaarten niet goed werken. Hoogstwaarschijnlijk komt dit omdat beide MS en Nvidia wrs AI gebruiken om code te schrijven.

Ik heb mijn kaart al maanden niet meer geupdated omdat al mijn games mooi runnen en ik hou het liever zo.
Ook staan mijn windows updates op pauze. Wat ik aanraad is om effe op te zoeken wat de laatste goeie stabiele nvidia driver was, die te downoaden, erna DDU runnen zodat uw huidige driver is verwijderd, na DDU de driver die je hebt gedownload installeren.

Is enkel het geval met een tv die geen 4K120 aankan.

Hier nog geen crashes gehad. Bounty Bianca zat wel niet waar ze moet zitten, maar dat kan misschien ook soms zo zijn?
Ondertussen al 4x, zo ist wel niemeer plezant nee

Ze weten het blijkbaar daar ook al, hopelijk snelle fix

Op base PS5 imo niet te spelen. Performance mode is te blurry want is maar in 1080p, wel redelijk goede fps dan. Balanced, prachtige graphicsaar fps imo te laag. Quality mode dus al zeker niet speelbaar.

Ziet er wel echt next gen game uit, weinig op aan te merken tot nu toe buiten de fps dan. Speel toch het liefst met 60 fps maar wil ook gewoon 1440p of 4k

Ook al 2x vastgelopen als ik de map open

Terug
Bovenaan