Contactpersoon in outlook op GSM verkeerd

GETHEZ

Well-known member
Ok, ik wou hier eens vragen:

Wanneer ik mezelf een e-mail verstuur staat mijn vader zijn naam gekoppeld aan mijn e-mail adres: er staan dus zijn initialen, met mijn mailadres....

Ik kan dit contact niet bewerken, of eventueel verwijderen. Op PC met outlook openen heb ik dit niet voor. Als ik effectief een mail verstuur (naar mijn adres) komt ie wel degelijk toe.

Maybe a long shot, maar gezien mijn vader mijn vorige gsm heeft gekregen, kan het zijn dat er fishing in het spel is? Ik heb alvast niks aangepast in die zin, maar misschien heeft hij iets fouts aangeklikt? Tot voor kort was dit niet het geval. En wanneer mijn gsm open staat met oulook zie ik wanneer ik op het loepje duw om te zoeken en dan 'personen' zie ik als meest recente resultaten dus dat foutief gekoppelde mailadres, maar ook een contactpersoon beginnende met '[email protected]' (cijfers weggelaten in dit adres), alsook andere zeer random emailadressen. Ik heb mijn antivirus laten draaien op mijn gsm, maar hij vindt niks speciaals...

TL ; DR : waar kan je op gsm al je contactpersonen (lijst) terugvinden, EN bewerken voor outlook ??? Echt wel fishy situatie zo...

In de Outlook app onderaan: Apps > Contactpersonen. Je kan daar eventueel eens enkel de collected contacts filteren (dat driehoekig "stapeltje" rechtsboven) en zien wat voor brol daar tussen staat en eventueel verwijderen. Hoeft op zich niet te betekenen dat er iets gehackt is.

Ik zit op iOS, kan zijn dat het er op Android iets anders uitziet.

Daar kan ik geen contactpersonen selecteren, is namelijk met 0 aantal personen. Deze contacten staan nog op een andere plaats gestockeerd precies...

Ik vind het toch raar en ruikt naar fishing imo, vooral die e-mail adressen dat ik soms tegenkom

Is dat een gmail die je vader heeft aangemaakt? Bij de setup kan hij die initialen gebruikt hebben en dan toont dat als de "send mail as" naam die je kan veranderen in Settings (tandwiel icoon)>Accounts and Import

Gaat blijkbaar om een suggestie, die je niet kan verwijderen... ik begin dus mijn e-mail adres te typen in het bestemmeling vak, en hij stelt mij mijn adres voor, maar met het kleurtje en de initialen van mijn vader...

Alle andere suggesties die tevoorschijn komen kan je wissen... Beetje gelijk een google resultaat te verwijderen, als je er, zo uit het hoofd, op blijft drukken en dan suggestie verwijderen. Ik krijg dus die specifieke combo niet weg. Uiteindelijk werkt alles, want de mail wordt wel degelijk gestuurd naar mijn mailadres, maar in de bestemmeling / CC / BCC ruimte blijft hij dus de initialen en het kleurtje en de volledige naam van mijn vader weergeven. Best wel verwarrend zo.

Hij heeft op zijn gsm gmail app, heb die ook al nagegaan, hij gebruikt zijn hotmail adres voornamelijk met deze app, en eveneens op de outlook app zelf, niks speciaals op te merken... Best vreemd toch.

Terug
Bovenaan