Console-achtige mini-pc

VagueVic

Member
Crowdfunder FE
Beste forumleden,

Ik ben op zoek naar een compacte, console-achtige mini-pc die geschikt is voor casual gaming op mijn TV, met name voor titels zoals FIFA en Call of Duty.

PC moet minimum 4K draaien bij 60 fps op hoge settings.
GPU met HDMI 2.1.
Sweet spot prijs-prestatieverhouding.

Alle suggesties voor hardwareconfiguraties zijn zeer welkom!

MicroATX, mini-itx zal idealer zijn maar zal ook duurder zijn zeker? Bij een mini-itx gaat me GPU dan niet "stikken"?
Mini-itx cases zijn over het algemeen wel kleiner en vaak zit de GPU net tegen de kant voor frisse lucht. Zal dan eerder de CPU zijn die wat warmer wordt mits de GPU kant vooral als intake wordt aanzien.
Met hier en daar soms een extra fan.

Edit:

Zou dan zoiets kiezen. Nog vrij beperkt in grootte en toch krachtig genoeg voor 4K mid-high settings. Eventueel een krachtigere GPU zal wel helpen maar kost gemakkelijk €300-400 meer.

Plus ook genoeg M.2 sloten zodat je geen HDD's of 2.5" SATA SSD's moet steken om toch wat meer plaats te hebben.

Voor een mini-itx systeem ga je gemakkelijk €100-200 meer betalen.

Laatst bewerkt:
Nu vraag ik me af, als ik op een 55-inch TV op een resolutie van 2K speel en op een afstand van ongeveer 2 meter zit, zal ik dan daadwerkelijk verschil merken in beeldkwaliteit?
Op zich kan je nog wel wat settings hoog genoeg zetten dat de game er nog altijd mooi zal uitzien.
Zolang het een native resolutie is van die TV zal je weinig inboeten op kwaliteit.

Je kan altijd eens op Tweakers kijken voor een ITX systeem of componenten van een vorige gen ofzo samen zoeken. Dan bespaar je wel wat geld.

Edit: Binnenkort zijn het Prime dagen op Amazon, misschien kan je daar ook nog deals doen.

Laatst bewerkt:
Nu vraag ik me af, als ik op een 55-inch TV op een resolutie van 2K speel en op een afstand van ongeveer 2 meter zit, zal ik dan daadwerkelijk verschil merken in beeldkwaliteit?
Onderschat de kracht van gewenning niet. En ken uzelve.

Wanneer vrijwel alle grote releases van upscaling tech afhangen..
Native 4K/60fps voor games, is nog lang niet de norm.

Onderschat de kracht van gewenning niet. En ken uzelve.

Wanneer vrijwel alle grote releases van upscaling tech afhangen..
Native 4K/60fps voor games, is nog lang niet de norm.
Kijk ik heb al een pc met een RTX 4090 maar ik wou gewoon iets voor in de living dat geen console was.

Heb daarnet eens geprobeerd om games in 2K zetten op een 4K tv en dat trekt op niks.

Terug
Bovenaan