Concord

alé kom, iemand moet het zeggen toch?
go woke, go broke ...

Baldurs Gate 3 would like to have a word 😉
Kan uit je comment niet echt afleiden of je sarcastisch bent of niet. Maar het falen van Concord heeft volgens mij geen zak te maken met het al dan niet ‘woke’ zijn van het spel.

Anno 2024 een hero shooter uitbrengen die dan nog eens gebaseerd is op een nieuwe IP is gewoon een uiterst risicovolle gok. Zelf moesten ze deze proberen nieuw leven in te blazen door f2p te gaan, dan nog zie ik het nog steeds falen.

Dead game is dead.

Kan uit je comment niet echt afleiden of je sarcastisch bent of niet. Maar het falen van Concord heeft volgens mij geen zak te maken met het al dan niet ‘woke’ zijn van het spel.

Anno 2024 een hero shooter uitbrengen die dan nog eens gebaseerd is op een nieuwe IP is gewoon een uiterst risicovolle gok. Zelf moesten ze deze proberen nieuw leven in te blazen door f2p te gaan, dan nog zie ik het nog steeds falen.

Dead game is dead.

niet sarcastisch nee, google eens "concord characters" en je zal wel zien wat ik bedoel.
deze game was gedoemd om te floppen door hun onnozele woke denkbeeld en rara ... de game is geflopt... wie had dat kunnen denken.
Sony niet uiteraard, de idioten.

niet sarcastisch nee, google eens "concord characters" en je zal wel zien wat ik bedoel.
deze game was gedoemd om te floppen door hun onnozele woke denkbeeld en rara ... de game is geflopt... wie had dat kunnen denken.
Sony niet uiteraard, de idioten.

Net de character roster eens bekeken en ik zie het niet meteen. Bedoel je dan omdat er overwegend meer personages zijn met een kleurtje? Soit, ik ben nooit echt mee geweest met het hele ‘woke’ gedoe.

Zelf moest deze game een roster hebben met voornamelijk blanke buff dudes en sexy chicks zou deze nog steeds even hard geflopt zijn imo.

Er zijn legio voorbeelden van GAAS die gefaald zijn. Again, anno 2024 een betalende hero shooter uitbrengen terwijl de concurrentie het f2p model hanteert is gewoon geen slimme move.

Maar hey, da’s maar mijn mening uiteraard.

@Chill Panda Dat bericht had ik ook al gelezen. Maar afaik neemt geen enkele winkel geopende games terug. Tenzij Sony de winkels gaat vergoeden.
De fysieke winkels zullen hun refunds via Sony moeten regelen, maar de klant moet zijn persoonlijke refund via de winkel van aankoop regelen.

Lijkt me ook logisch.

Dead game is dead.

Het is een combinatie van verschillende factoren, van de prijs tot de rare marketing en de slechte lanceringsdatum.
Maar het feit dat het spel er gewoonweg "cringey" uitzag (in tegenstelling tot BG3) heeft zeker ook een belangrijke rol gespeeld, en dit lag deels net aan het feit dat de DEI zo geforceerd aanvoelde in dit spel. (Idem bij Dustborn bijvoorbeeld, dat basically DEI: The Game is).

Overwatch 2 wordt ook nog altijd veel gespeeld, en Soldier 76 en Tracer zijn nog steeds populair...
Een goeie game is een goeie game, ze bedenken characters met backstory, tis niet omdat je een personage kiest met mannelijke kenmerken maar pronouns she/her gebruikt, en/of gay is, dat de speler dat moet zijn é?

De game zag er goed uit, (niet gekocht, wel wat (weinig weliswaar) streams gekeken.), maar 40 euro als er genoeg f2p betere of vaste waardes zijn, is gewoon onnozel.
Artifact flopte ook zo, genoeg f2p terwijl je daar 20 euro voor moest leggen.

Wss wordt deze nu herwerkt, f2p, battlepass maar de eerste is praktisch gratis om spelers te vergaren en de mix van passive abilities is wel interessant, dus kan werken en tussen de rest bestaan.

Het is precies dat mensen precies wouden dat deze game ging floppen. Had gewoon goed geweest voor de concurrentie, had deze het wel goed gedaan, dat OW2 en Valorant ea nog beter moesten doen.

Overwatch 2 wordt ook nog altijd veel gespeeld, en Soldier 76 en Tracer zijn nog steeds populair...
Een goeie game is een goeie game, ze bedenken characters met backstory, tis niet omdat je een personage kiest met mannelijke kenmerken maar pronouns she/her gebruikt, en/of gay is, dat de speler dat moet zijn é?

Kijk eens naar het design van Solder 76 en Tracer (of elk ander Overwatch-personage), en vergelijk dit met het design van 1-Off, Daw of Daveers (het gehele design, niet enkel huidskleur en geslacht), en vertel me eens welke personages leuker lijken om mee te spelen.
Ik zeg niet dat elke personage een straight sexy babe of manly hulk moet zijn, maar ze moeten wel zin geven om ermee te spelen (zeker in dit soort games) en op een bepaalde manier "logisch" zijn. En dat is een van de punten waar Concord de bal heeft misgeslagen lijkt me (maar zeker niet het enige!)

Gisteren toch nog rap een physical copy bij Coolblue gekocht toen het nieuws uitkwam vooral voor 'odity reasons'. Paar uur later 1) Prijzen vliegen omhoog omwille van scalpers 2) Coolblue geeft me een full refund. Win!

Gisteren toch nog rap een physical copy bij Coolblue gekocht toen het nieuws uitkwam vooral voor 'odity reasons'. Paar uur later 1) Prijzen vliegen omhoog omwille van scalpers 2) Coolblue geeft me een full refund. Win!
Ik kon het nergens meer bestellen, buiten bij Dreamland. Besteld, kreeg bericht om af te halen, kom in de winkel: 'ah nee, er is iets mis met de game en we mogen hem niet verkopen'
Damnit :/

Coolblue geeft me een full refund. Win!

Je kreeg een refund zonder de game te moeten terugsturen ?
Als dat overal zo is, zal die scalper value zeer snel in elkaar stuiken lijkt me :p.

Doet me anderzijds een beetje denken aan Stadia. Had toen ook 2 van die setjes gekocht bij Google op Black Friday. Google deed dan ook een full refund zonder terugsturen, en je kon dan gewoon die Chromecast apart doorverkopen. Beetje later kwam er bovendien nog een fw update om de controller ook op PC te kunnen gebruiken :).

Laatst bewerkt:
Als dat overal zo is, zal die scalper value zeer snel in elkaar stuiken lijkt me :p.
Hoezo? De games zijn uit de rekken gehaald en hebben amper verkocht. Dus er zijn er heel weinig van in omloop aka het is nu "zeldzaam" en het feit dat dit allemaal gebeurt maakt de game in eens veel meer gewild ( weird, but I get it, I guess ) waardoor mensen nu denken dat dit veel waard is en de zotten die het er dan voor over hebben lopen in de val en zorgen nog maar eens dat de mark voor mensen die iets willen verzamelen verziekt wordt.

Niet dat ik deze game graag in men collectie wil ofzo, absoluut niet zelf. Nu momenteel zal dat allemaal nog niet zo zot zijn, maar potentieel zit je met een zelfde verhaal als met Rule of Rose op PS2 dat zoveel jaar na datum nu een 800 euro game is omdat deze uit de rekken is gehaald vroeger en dus ook zeer schaars, gewild en niche is om te hebben. Nu, bij zo obscure horror titels werkt zo iets wel beter over het algemeen. Maar ja wat heb je te verliezen als je het spel kan kopen, refunden zonder terug sturen en misschien ooit verkopen. Geen verlies alleen kans op wat winst, al denk ik dat dat niet zo zot gaat worden.

Case closed :p

Je kreeg een refund zonder de game te moeten terugsturen ?

Doe me anderzijds een beetje denken aan Stadia. Had toen ook 2 van die setjes gekocht bij Google op Black Friday. Google deed dan ook een full refund zonder terugsturen, en je kon dan gewoon die Chromecast apart doorverkopen. Beetje later kwam er bovendien nog een fw update om de controller ook op PC te kunnen gebruiken :).
Yep, gisteren geleverd vandaag bericht dat ze geld gingen terugstorten. Monetaire waarde is irrelevant voor mij maar je kan hem effectief nergens nog bestellen in de normale shops. Sony wilt dit duidelijk schrappen uit de geschiedenisboeken :oi22:

Hoezo? De games zijn uit de rekken gehaald en hebben amper verkocht. Dus er zijn er heel weinig van in omloop aka het is nu "zeldzaam" en het feit dat dit allemaal gebeurt maakt de game in eens veel meer gewild ( weird, but I get it, I guess ) waardoor mensen nu denken dat dit veel waard is en de zotten die het er dan voor over hebben lopen in de val en zorgen nog maar eens dat de mark voor mensen die iets willen verzamelen verziekt wordt.

Niet dat ik deze game graag in men collectie wil ofzo, absoluut niet zelf. Nu momenteel zal dat allemaal nog niet zo zot zijn, maar potentieel zit je met een zelfde verhaal als met Rule of Rose op PS2 dat zoveel jaar na datum nu een 800 euro game is omdat deze uit de rekken is gehaald vroeger en dus ook zeer schaars, gewild en niche is om te hebben. Nu, bij zo obscure horror titels werkt zo iets wel beter over het algemeen. Maar ja wat heb je te verliezen als je het spel kan kopen, refunden zonder terug sturen en misschien ooit verkopen. Geen verlies alleen kans op wat winst, al denk ik dat dat niet zo zot gaat worden.

Case closed :p
Alleen zit je hier met een game die (momenteel) niet meer speelbaar is vanaf morgen, toch nog net iets anders dan Rule of Rose.
Nuja, ik heb scalpers altijd al idioten gevonden en dit bewijst het nog maar eens. 😂

Alleen zit je hier met een game die (momenteel) niet meer speelbaar is vanaf morgen, toch nog net iets anders dan Rule of Rose.
Nuja, ik heb scalpers altijd al idioten gevonden en dit bewijst het nog maar eens. 😂
Ja inderdaad, daarom dat het een beetje stom is, maar geloof mij, mensen kopen Rule of Rose niet om te spelen hoor, dat spel trekt op geen hol 😂 Maar ja velen verzamelen gewoon voor de value en speculatie van prijsstijging en niet voor het product zelf, dus die denken, wat maakt het uit of het werkt of niet, de disc en case zijn "zeldzaam" om fysiek te bezitten van wegen reden X en Y en dat is vaak al genoeg.

Ik snap het ook niet ze, maar zo gaat het nu eenmaal vaak.

Terug
Bovenaan