Citytrip Amsterdam

Hoe zit dat nu met binnen roken in coffeeshops?

Blijkbaar is dat nu verboden als er tabak in verwerkt zit (voorgedraaide joints).

Op straat of ergens in het park mag je ook al geen joints roken, waar dan wel? Op een terras voor de coffeeshop?

Ik heb ook gelezen over tabakvervangers of vapen/dampen.
 
Hoe zit dat nu met binnen roken in coffeeshops?

Blijkbaar is dat nu verboden als er tabak in verwerkt zit (voorgedraaide joints).

Op straat of ergens in het park mag je ook al geen joints roken, waar dan wel? Op een terras voor de coffeeshop?

Ik heb ook gelezen over tabakvervangers of vapen/dampen.
Zeker dat het niet mag op straat? Toch wel vaak gezien hoor en zelf ook gedaan. In het Vondelpark zat iedereen gewoon te smoren terwijl er af en toe politie passeerde. Binnen in coffeeshops kan volgens mij niet als het met tabak is. Terras van de coffeeshop kan wel idd.
 
We plannen twee overnachtingen in Amsterdam in april. Nog een beetje aan het twijfelen hoe we gaan. Vanuit Mol via Antwerpen treinen tot in Amsterdam of toch met de auto naar ginder ... maar dan weet ik niet goed of we dan een P+R vlakbij de stad kiezen om van daaruit dan verder de trein te nemen of dat we een hotel kiezen met een parking. Aangezien ik een tankkaart van het werk heb moet ik niet kijken naar tankkosten als ik maar voltank voor we vertrekken.

Trein is niet goedkoop en duurt een pak langer, een P+R zou 8 euro per dag kosten wat niet veel is.
 
Laatst bewerkt:
We plannen twee overnachtingen in Amsterdam in april. Nog een beetje aan het twijfelen hoe we gaan. Vanuit Mol via Antwerpen treinen tot in Amsterdam of toch met de auto naar ginder ... maar dan weet ik niet goed of we dan een P+R vlakbij de stad kiezen om van daaruit dan verder de trein te nemen of dat we een hotel kiezen met een parking. Aangezien ik een tankkaart van het werk heb moet ik niet kijken naar tankkosten als ik maar voltank voor we vertrekken.

Trein is niet goedkoop en duurt een pak langer, een P+R zou 8 euro per dag kosten wat niet veel is.
Is P+R tegenwoordig €8 per dag? Was eerst een pak goedkoper nog. Ik zet hem altijd op een P+R. Je bent vrij snel in het centrum en het is de goedkoopste optie.
 
Genoeg plekken net buiten de binnenstad om goedkoop al dan niet gratis te parkeren, dan weekenticket bus+trein en je bent in't centrum...
 
Ticket gekocht voor Anne Frankhuis via TicketSwap, want dat wordt vrij snel uitverkocht. Lijkt me ook geen groot museum te zijn. Weet iemand in hoeverre dat een betrouwbare site is? De verkoper kan na het verkopen van zijn tickets toch perfect zelf zijn tickets gebruiken?
 
Ticket gekocht voor Anne Frankhuis via TicketSwap, want dat wordt vrij snel uitverkocht. Lijkt me ook geen groot museum te zijn. Weet iemand in hoeverre dat een betrouwbare site is? De verkoper kan na het verkopen van zijn tickets toch perfect zelf zijn tickets gebruiken?

Ticketswap staat er voor gekend betrouwbaar te zijn, worden zeer veel tickets gekocht en verkocht voor alle soorten evenementen.
 
Net terug van Amsterdam. Ons hotel had blijkbaar gratis parkeerplaats (enfin, onze boeking via Vialuxury dankzij het VAB-abonnement van mijn vrouw). 40 minuutjes stappen van het centrum, dus we hebben nogal afgewandeld. Was een fijne trip en nog niet al te druk, behalve de winkelstraten rond het paleis. Mooie stad met tal van charmante plekjes, maar hier en daar best veel straatvuil. Wat me op een eerste bezoek al was opgevallen is dat veel winkel- of horecapersoneel je in 't Engels aanspreekt, ook al spreek je Nederlands. Het is niet altijd duidelijk of ze geen Nederlands kunnen spreken of niet willen spreken.

Boottochtje leek me aanvankelijk véél te toeristisch, maar was eigenlijk best een leuke manier om de stad te zien.
 
Terug
Bovenaan