Citytrip Amsterdam

Agony

Well-known member
citytrip-amsterdam.jpg


Iemand ervaring/suggesties voor weekendje Amsterdam? Voor mijn vriendin en mezelf. Locatie qua overnachting liefst centraal, al heb ik al geen goed zicht hoe dat juist zit in Amsterdam. Raar genoeg zijn we er beiden nog nooit geweest.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Inderdaad, misschien best eens uitzoeken wat je juist wil doen. Dingen die ik in het verleden heb gedaan:

- Rijksmuseum: hier kan je een hele dag in verdwalen (en wellicht ook twee). Zelfs als je niet veel musea bezoekt, is dit wel een aanrader.
- Madame Tussaud's: het was de eerste keer dat ik daar binnenstapte en dan is het wellicht tof om te doen. Anders zou ik het toch niet aanraden.
- Amsterdam Dungeon: ik had al de London Dungeon bezocht en dat vond ik erg leuk. Deze variant vond ik wel wat tegenvallen. Als je op een interactieve manier de stad wil kennen, is het wel een interessante optie.
- Boom Chicago: vond ik wel leuk voor een avondje improvtheater

Daarnaast zijn er nog de gekende dingen zoals De Wallen bezoeken of een boottochtje op de grachten, maar dat vind ik tourist traps. De Wallen werden pre-Covid overrompeld door dronken Britten, dus niet meteen de meest swingende plek imho.

Als ik nog eens naar Amsterdam ga, wil ik graag het Van Gogh Museum bezoeken en Heineken Experience zou naar verluidt ook wel de moeite zijn.
 
Rustig met ons 2. Dingen bezoeken, eten en drinken zonder zwaar uit te gaan 😏

Fiets huren aan te bevelen?

Ja, met mooi weer vind ik dit sowieso de mooiste manier om een stad te verkennen.

Als je terugkomt van amsterdam met de wagen, en je moet richting antwerpen, tankstation A27 scheiwijk, is echt nice voor een tankstation.

Haha ik kijk er telkens naaruit om daar te stoppen
 
Ja, met mooi weer vind ik dit sowieso de mooiste manier om een stad te verkennen.

Als je terugkomt van amsterdam met de wagen, en je moet richting antwerpen, tankstation A27 scheiwijk, is echt nice voor een tankstation.

Haha ik kijk er telkens naaruit om daar te stoppen
Ik zat vroeger wekelijks in Amsterdam voor het werk. Scheiwijk was wekelijkse stop op weg naar huis. Altijd lekkere dingen om te eten daar. Is echt leuk tankstation :) .

Als ik daar overnachtte, probeerde ik steeds aan de andere kant van de rivier te liggen aan de oude NSDM werf. Op 2 minuten wandelen heb je dan de gratis veerboot die vaart naar centraal station. Rustige ligging en op 10 minuten sta je in het centrum.
 
Voor wie hier nog eens inspiratie zoekt voor een trip naar Amsterdam, 3 woorden:

Van Stapele Koekmakerij

🤤
 
Altijd eens willen doen, je had vroeger ook in Parijs zoiets. Is voor een volgende keer.

Zijn gaan eten in de Ku Kitchen, sushi & bar. Zeer aan te raden. Vrij chill.

En in ‘Nazka’. Verfijnder, Peruaans. Mijn vrouw heeft een tijdje in Peru gewoond en zo de liefde voor die keuken gekregen. Zeer gevarieerd, veel invloeden uit de hele wereld, maar vaak vrij ‘simpel’. Maar deze zaak niet dus. Leunt volgens mij tegen een ster aan, fenomenale wijnkaart ook. Echt een aanrader als je in Amsterdam eens wat specialer wilt eten. Je vindt dat ook niet zo veel, in Antwerpen en Gent ken ik een Peruaans zaakje maar van een hele andere orde dan dit.
 
Ik ga het laatste weekend van Juli (2 nachten) met enkelen van men werk naar Amsterdam om mijn vrijgezellen feestje te vieren.

Agenda:

-Madam Tussauds
-Sex Museum
-Body World
-Hash Marihuana & Hemp Museum
-Anne Frank huis
& natuurlijk af en toe wat coffeeshops bezoeken :D
 
Uitstekend gegeten bij 'Wijnbar Paskamer' en 'Fred's Kitchen'. Beiden de betere tapasformule. Voor de romantische sfeer moet je wel niet naar de Paskamer gaan.
 
Ik ga het laatste weekend van Juli (2 nachten) met enkelen van men werk naar Amsterdam om mijn vrijgezellen feestje te vieren.

Agenda:

-Madam Tussauds
-Sex Museum
-Body World
-Hash Marihuana & Hemp Museum
-Anne Frank huis
& natuurlijk af en toe wat coffeeshops bezoeken :D

En waarom gaat gij op uwe vrijgezellen naar 5 musea? :unsure:
 
Terug
Bovenaan