Chromecast op hotel

kay-gell

Well-known member
Crowdfunder FE
Simpel vraagje.
Ik pak mijn chromecast dus vaak mee op reis. Het probleem is dat die soms met hotel wifi's moeilijk doet.
Geen probleem echter als ik een 4G hotspot op zet met mij gsm maar is er geen manier om van die wifi via mijn gsm (of een extra toestel ofzo) dan een hotspot te maken?
Kwestie dat ik niet al mijn 4G erdoor jaag of een andere oplossing heb als ik buiten de EU ben?
Is er ook een toestel dat wifi verstrekt op hotels?
 
Je kan een MiFi router gebruiken en een eigen WiFi netwerk maken daarmee voor uw devices en de CC. 4G kaartje in die router geeft dan wan verbinding als je dat opzet.

Je kan ook een klassieke router met AP meepakken en daar ergens een UTP kabel die je vindt insteken. Tenzij ze op die bewuste poort- of op MAC adres niveau beveiliging hebben aangebracht kan je zo ook de WiFi omzeilen en naar buiten via je eigen WiFi netwerk.

Zoek eens op "reisrouter."
 
Je kan een MiFi router gebruiken en een eigen WiFi netwerk maken daarmee voor uw devices en de CC. 4G kaartje in die router geeft dan wan verbinding als je dat opzet.

Je kan ook een klassieke router met AP meepakken en daar ergens een UTP kabel die je vindt insteken. Tenzij ze op die bewuste poort- of op MAC adres niveau beveiliging hebben aangebracht kan je zo ook de WiFi omzeilen en naar buiten via je eigen WiFi netwerk.

Zoek eens op "reisrouter."
Merci!
 
Kwestie dat ik niet al mijn 4G erdoor jaag of een andere oplossing heb als ik buiten de EU ben?

Theoretisch gezien zou je het volgende kunnen doen (zelf nog niet getest):

1) via je 4G hotspot de chromecast instellen om te verbinden met de wifi van het hotel.
2) Guest Mode gebruiken

Ben benieuwd of het werkt dus laat het me weten :)

De reden waarom dit trouwens in veel hotels niet werkt, is "client isolation". Elk toestel heeft een private connectie met het netwerk waardoor toestellen elkaar niet kunnen "zien" op dit netwerk (en maar goed ook...).
 
Theoretisch gezien zou je het volgende kunnen doen (zelf nog niet getest):

1) via je 4G hotspot de chromecast instellen om te verbinden met de wifi van het hotel.
2) Guest Mode gebruiken

Ben benieuwd of het werkt dus laat het me weten :)

De reden waarom dit trouwens in veel hotels niet werkt, is "client isolation". Elk toestel heeft een private connectie met het netwerk waardoor toestellen elkaar niet kunnen "zien" op dit netwerk (en maar goed ook...).

En dan blijf ik wel via G verbonden of?
 
Mm nu ik er over nadenk, misschien nog wel 4G nodig om de nodige info op te halen maar de ChromeCast gaat wel de stream binnenhalen via de hotel-wifi.

Ik wil dit binnenkort wel eens testen op het netwerk hier op mijn werk. Ik ben te nieuwsgierig nu :)
 
Chromecast gekocht voor thuis (sorry voor de thread hijack) maar nu moet ik iedere keer naar smart tv -> youtube -> instellingen -> tv code gaan voor de koppeling

Kan dit niet makkelijker? 😒
 
Terug
Bovenaan