ChatGPT en andere Large Language Models

De eerste twee weken met de nieuwe billing van GitHub Copilot (de volledige naam voor de liefhebbers ;) ) zitten erop. Ik weet niet exact hoeveel het aan mijn werkgever kost, maar exclusief inbegrepen verbruik en de kortingen die ze de eerste maanden nog toekennen bij Microsoft zat ik puur op basis van de AI credits aan rond de $100 aan verbruik deze week. En dan doe ik nog geen echt zotte dingen met agentic workflows etc.

De meeste credits zijn gegaan naar om op pakweg anderhalve dag iets te bouwen waar ik vroeger waarschijnlijk een week aan zou zitten sukkelen. Zoiets dat je niet op 1 2 3 uit je duim zuigt en een pak documentatie voor moest lezen. Eerst op manier A laten maken, de "goede manier". De uitkomst daarvan werkte maar was beschamend, vol rommel. Iets waar je je naam niet durft onder te zetten. Dan laten herschrijven volgens plan B. Zag er al wat beter uit, maar het was eveneens wat te fragiel, niet to-the-point genoeg en te rommelig. Lessons learned daarvan meegenomen, nog wat gerichte vragen gesteld op basis van de opgedane kennis om dan uiteindelijk een vrij propere variant volgens plan A te krijgen met 100% deftige test coverage. Op deze manier aan "pair programming" doen vind ik best nog leuk.

Dusja zotte dingen maar begin mij dus af te vragen hoe houdbaar dit is zonder stevige dalingen in tokenprijzen want ik zie mezelf op termijn nog een pak meer verbruiken dan dit naarmate ik er behendiger in begin te worden. En ja, er wordt wel gezegd dat bv. Chinese modellen massa's goedkoper zijn maar vrees dat we wel vasthangen aan Microsoft door compliance dit, compliance dat.
Tje als je effectief 3,5 dagen gewonnen hebt.. ik vermoed dat 3,5 van uw dagen meer dan 100 dollar kosten

Terug
Bovenaan