Général Zantas
Well-known member
Dank u voor de aanrader, maar gezien ik in de verleden tijd sprak in mijn post heb ik dat reeds allemaal gedaan (behalve dat gerechtelijk advies toepassen, gezien de rechtzaak nog niet is voortgekomen. Heb er zelf ook niet echt om gevraagd, die begint spontaan met suggesties bij het vertalen/bespreken van de documenten) en heb alles ter dubbelcheck door Deepl én Google Translate gegooid, dan verzonden en alles gekregen/bekomen wat nodig was.
Een aantal van de suggesties van Gemini werden ook naar voren gebracht door een advocaat bij wie ik eens langsgegaan ben. Maar advocaten zijn ook in Polen reteduur. Ik zou gewoon níet kunnen gaan naar de rechtbank, de zwaarst mogelijke straf krijgen volgens de wet, en alsnog goedkoper uitkomen dan met een advocaat de rechtzaak winnen![]()
De rechtzaak is eindelijk voorgekomen (was uitgesteld met 6 weken), conclusies tot dusver over het gebruik van Gemini Pro 3.1:
Vertalen van officiële documenten van het Pools naar het Nederlands.
Opstellen van documenten/formulieren om inzage te krijgen in bewijsmateriaal en om een tolk present te krijgen op het proces, met referentie naar de correcte wetsartikelen.
Correcte voorstelling van het verloop van een strafzaak in Polen.
Advies/Suggesties op basis van een geupload document in diezelfde prompt.
Langere analyses maken en teksten genereren op basis van de tientallen tekstbestanden en foto's om te gebruiken tijdens de rechtzitting. Veel te veel bijsturing nodig. Hallucinaties. Dingen die vergeten worden. Bestanden die enkele prompts geleden nog geupload werden, kon die niet meer gebruiken en moesten opnieuw geupload worden, etc.Als je het stap voor stap doet, en heel de context telkens minutieus schetst indien nodig, kom je tot heel goede resultaten.
.?
Maar ergens maar goed ook natuurlijk want het is die misnoegdheid die de vooruitgang duwt. Als je terugdenkt aan die eerste fever dream modellen, de monsterhand generatie, de hypersmooth generatie en nu deze... Benieuwd waar we volgend jaar weeral gaan staan. De foutjes worden alsmaar kleiner en zaken als dit zijn gemakkelijk te corrigeren met een follow up prompt. Prolly ook maar een kwestie van tijd voor videogenerators dit niveau halen.