Cashback acties (Waarom?)

Ik heb er toch al een paar slechte ervaringen mee door een zeer omslachtige manier om u cashback terug te krijgen waar door ze letterlijk hopen dat je het op geeft.
Ik koop niks meer cashback ik surf wel 10 min langer en vind het zo goed als altijd het goedkoper in Nederland aan de deur geleverd.
Er wordt zeker veel geld aan verdiend door mensen die het vergeten of het te omslachtig is.
 
Ter info: met de KBC app kan je cashbacks activeren bij bepaalde winkels, je hoeft er gewoon met uw KBC kaart betalen (na activatie cashback in de app)

Tijdens de solden bijvoorbeeld cashback Maasmechelen village (10% op alle aankopen).
Ook mijn lokale frituur doet mee, al 73cent cashback van gekregen :unsure:
 
Moeilijk maken voor de klant: idd, hier een slechte ervaring met SONY. Een toestel aangekocht tijdens een cash-back actie... thuisgekomen heb ik de procedure willen doen op hun site, maar dat kon blijkbaar pas ingegeven worden vanaf een datum enkele weken later. Dat is voor mij niet aanvaardbaar... dat ze het pas uitbetalen na een bepaalde datum, ok, maar het niet laten ingeven TIJDENS de cashback actie is echt gericht op "de klant zal het hopelijk vergeten".

En uiteindelijk BEN ik het vergeten... had een herinnering gezet in mijn kalender, maar op een of andere manier die herinnering gemist. Ok, dat was mijn fout, maar damned Sony voor dergelijke praktijken. Je bent mij als klant verloren.
 
Deze zomer 20 euro cashback voor een motorola gsm van 130 euro voor 1 van mijn ouders. (ik had em voor hen gekocht)
Factuur opgeladen en dag erna direct goedkeuring ervan.
Tot 60 dagen wachten op de terugbetaling om te vermijden dat je de aankoop zou annuleren, maar de cashback wel al geïnd zou hebben.
Nu 68 dagen ver maar nog geen geld ontvangen.

Ik contacteer hun klantendienst. Direct antwoord, "dat ze het erg druk hebben met betalingen doen omdat er zoveel mensen gebruikgemaakt hebben van de actie"...

Je zou het als consument maar eens moeten proberen. De betalingstermijn negeren.
 
Deze zomer 20 euro cashback voor een motorola gsm van 130 euro voor 1 van mijn ouders. (ik had em voor hen gekocht)
Factuur opgeladen en dag erna direct goedkeuring ervan.
Tot 60 dagen wachten op de terugbetaling om te vermijden dat je de aankoop zou annuleren, maar de cashback wel al geïnd zou hebben.
Nu 68 dagen ver maar nog geen geld ontvangen.

Ik contacteer hun klantendienst. Direct antwoord, "dat ze het erg druk hebben met betalingen doen omdat er zoveel mensen gebruikgemaakt hebben van de actie"...

Je zou het als consument maar eens moeten proberen. De betalingstermijn negeren.
77 dagen ver and counting...

Na een zoveelste bericht van de klantendienst te horen gekregen dat zij eigenlijk niets weten over een stand van zaken (en mij dus in feite aan het lijntje houden met dooddoeners).
Nu dus naar zogezegd het juiste mailadres gestuurd...
 
Ik zag gisteren tijdens mijn autorit een groot geadverteerde “cashback actie” van één of andere winkel en begon me af te vragen, wat is het nut?

Waarom verkopen ze een artikel niet aan bijvoorbeeld € 70 i.p.v. € 100 (met € 30 cashback).

Ik kon de volgende redenen bedenken:
1) Ze hopen dat de klant te lui is of vergeet om van de actie gebruik te maken.
2) Ze hebben tijdelijk meer kapitaal in handen.

Klopt dit zowat?
Spreek hier uit ervaring als marketeer
Er is maar één reden voor: data data data
Data is goud in de marketing. Met die data kunnen ze jou achteraf contacteren met nieuwe acties/producten (post/mail etc). Op die manier is de kans groot dat je volgende aankoop terug van dat merk komt. En laat ons eerlijk zijn, dan is 30€ goedkoop voor dat bedrijf :wink:
 
Ter info: met de KBC app kan je cashbacks activeren bij bepaalde winkels, je hoeft er gewoon met uw KBC kaart betalen (na activatie cashback in de app)

Tijdens de solden bijvoorbeeld cashback Maasmechelen village (10% op alle aankopen).
Ook mijn lokale frituur doet mee, al 73cent cashback van gekregen :unsure:
Je hebt nu ook €15 cashback bij aankoop van minimaal €10 bij Mobile Vikings. Dus voor alle MV'ers met KBC een gratis herlading. Gewoon in de app op een knop drukken..
 
Ik had wel een leuke overtijd - nieuwe gsm voor m'n vrouw: Samsung Galaxy S21

Kon kiezen tussen €100 cashback of een JBL Extreme3 twv €220.

Had ze allebei aangevraagd, you never know.. amper een week later €100 op de rekening en een JBL aan de deur geleverd. Die dan voor €190 verkocht.. quasi €300 korting gehad op dat toestel dus. (+ Dan nog eens de Telenet klantenkorting)
 
Ik had wel een leuke overtijd - nieuwe gsm voor m'n vrouw: Samsung Galaxy S21

Kon kiezen tussen €100 cashback of een JBL Extreme3 twv €220.

Had ze allebei aangevraagd, you never know.. amper een week later €100 op de rekening en een JBL aan de deur geleverd. Die dan voor €190 verkocht.. quasi €300 korting gehad op dat toestel dus. (+ Dan nog eens de Telenet klantenkorting)
Wij hebben zo eens een koopje gedaan op onze grasmaaier. Stond in stevige promo op Amazon én in België was er een cashback (in theorie zijn die niet te combineren).
Gewoon alles opgeladen voor de cashback en onmiddelijk geregeld. Denk dat we in totaal 400€ korting hadden op een toestel van 1000€.
 
Terug
Bovenaan