Ge hebt zeker een punt, maar er is wat nuance. Eerst en vooral moet dit jaar gepresteerd worden na de 3de plek van vorig jaar. Dat is in ieder geval niet goed begonnen voor de duidelijkheid.@Hans Moleman en @Wilcao er zijn elf transfers gekomen dit seizoen ook jonge spelers, dat is toch on ajax ,geef de kansen aan de eigen jeugd.
Of zit er niet veel aan te komen ? ook opvallend ze geven allemaal een contract van 5 jaar.. als ze binnenkort grote kuis houden zit ge met spelers die gehaald zijn die niet meer in de plannen passen.
En blijkbaar 100 miljoen uitgegeven deze zomer, oke geef ze tijd maar nu op het ogenblik staat er geen ploeg op het veld alleen individuen.
Daarnaast zit je met een nieuwe TD, die zoals @Hans Moleman zegt, zich wilt laten gelden en ook nog scout is geweest. Waardoor waarschijnlijk een mooie kans ziet om spelers van zijn lijstje te halen.
Ook heb je ergens rond de 10 spelers van de kern van vorig jaar, die ook vertrokken zijn. Uiteraard niet allemaal basisspelers, maar wel uit de vaste kern. Ook belangrijke spelers zoals Timber, Kudus, Alvarez en Tadic. Hato is dan doorgeschoven en een Vos en Godts zitten tegen de doorbraak aan, maar spelers zoals Unuvar, Fitz-Jim en Hansen worden nog niet klaar genoeg verwacht. Dus er staat te weinig klaar om alles op te vangen.
We hebben inderdaad rond de 100 miljoen uitgegeven, maar er is ook 150 miljoen binnengekomen. Die 5-jarige contracten vind ik nu niet heel speciaal eerlijk gezegd. Volgens mij is de loonlast ook serieus lager geworden.
Ik ga eerlijk zijn, ik had een paar jaar geleden nooit gedacht dat we in deze zouden belanden, maar helaas door omstandigheden is het zover. Op dit moment vind ik het ook los zand en vraag ik me af of dit de goede weg is, maar anderzijds vind ik het nog te vroeg om effectief te zeggen dat het niks gaat worden. Ik verwacht geen titel en dat is altijd een mislukt jaar, Ajax zijnde, maar he te lijkt me realistisch om niet te hopen op een titel dit jaar.

ik wil een goal! matige eerste helft, Wolfsburg verdedigt wel diep.

. Vreselijk. Steijn zal wel mogen vertrekken, maar gaat dat het oplossen?