On Hold Built in uploader

Selderijstok

Active member
Crowdfunder FE
Wat ik op 9levens miste, en op veel fora, is een built-in uploader voor afbeeldingen.
Vooral in Buy&Sell zou dit handig zijn, telkens je image extern moeten linken is gewoon weer die extra stap :)

Een voorbeeld is het forum van tweakers.net, daar kan je media toevoegen aan je eigen (privé) album en van daaruit een selectie maken om deze toe te voegen aan je posts.
 
Dat vereist natuurlijk server plaats. Tweakers is geen klein forum en zullen wel hun eigen server database hebben.
 
Je kan natuurlijk werken met restricties om het wat te beperken.
Vb.:
- Je moet minimum zolang lid zijn (al is dit nu wat moeilijk :thinking:)
- Alleen toepassen op bepaalde topics/fora
- Automatisch gaan resizen / verkleinen (vraagt dan weer compute power)
- Premium members only?

Ik veronderstel dat een eenmalig crowdfunding niet voldoende zal zijn om de boel draaiende te houden dus zullen er wel inkomsten van verschillende kanalen moeten komen.

Kan een toekomstig idee zijn :sneaky:
 
Los van het storage verhaal, is er ook nog de traffic die zo'n eigen image hosting zou veroorzaken.

We zitten nu wel al met een redelijk goeie cache voor statische content, maar we zijn nog iets te vroeg in het verhaal om in te schatten in welke grootteorde van traffic we gaan zitten zonder eigen image hosting (eens we de boel voor iedereen gaan openzetten voor iedereen), laat staan als we zelf images gaan hosten voor honderden/duizenden gebruikers/bezoekers :D
 
Los van het storage verhaal, is er ook nog de traffic die zo'n eigen image hosting zou veroorzaken.

We zitten nu wel al met een redelijk goeie cache voor statische content, maar we zijn nog iets te vroeg in het verhaal om in te schatten in welke grootteorde van traffic we gaan zitten zonder eigen image hosting (eens we de boel voor iedereen gaan openzetten voor iedereen), laat staan als we zelf images gaan hosten voor honderden/duizenden gebruikers/bezoekers :D

Is hier ondertussen al een beter zicht op?
Ik zou het volledig begrijpen als het niet haalbaar is vanuit storage perspectief, maar indien het wel haalbaar is dan zou het wel heel nuttig zijn.
 
Ja en neen. We hadden dit eigenlijk voorzien voor de T2/T3 supporters omdat hun maandelijkse bijdrage gemiddeld alle kosten voor storage/backup, traffic, ... wel zou kunnen dragen (ook al doen er sommigen es echt zot en gebruiken er anderen het quasi nooit). En dan na een paar weken/maanden evaluatie zien of het ook doenbaar zou zien als we dit voor de T1 supporters zouden kunnen doen.

Maar gans die Patreon-like support constructie werd niet zo goed (ahum) onthaald, dus voorlopig zitten die plannen ergens heel diep verstopt in de diepvries :unsure: Hierdoor hebben we ook wel wat minder "speelruimte" om met die dingen te gaan experimenteren, we moeten het geld van de crowdfund nu ook niet door ramen en deuren beginnen smijten :D
 
1. Surf naar ibb.co
2. Upload afbeelding
3. Kopieer de BB-code
4. Plak die code in uw post

Allé ja, dat is nu toch ook maar 30 seconden extra werk eh.
 
Ja en neen. We hadden dit eigenlijk voorzien voor de T2/T3 supporters omdat hun maandelijkse bijdrage gemiddeld alle kosten voor storage/backup, traffic, ... wel zou kunnen dragen (ook al doen er sommigen es echt zot en gebruiken er anderen het quasi nooit). En dan na een paar weken/maanden evaluatie zien of het ook doenbaar zou zien als we dit voor de T1 supporters zouden kunnen doen.

Maar gans die Patreon-like support constructie werd niet zo goed (ahum) onthaald, dus voorlopig zitten die plannen ergens heel diep verstopt in de diepvries :unsure: Hierdoor hebben we ook wel wat minder "speelruimte" om met die dingen te gaan experimenteren, we moeten het geld van de crowdfund nu ook niet door ramen en deuren beginnen smijten :D
Voorstel, kan je aan de hand van de waarderingsscore een limiet toekennen voor hosting?

Bijvoorbeeld:
0 = standaard 10 MB
100 = 25 MB
200+ = 50 MB
Met een maximum van 50 MB per account of dergelijke.
 
Dit heb ik ook altijd gemist, maar snap wel de reden waarom dit niet zo evident is.

Wat ik mij dan afvraag is hoe een forum als bbqgenootschap.nl (waar men ook zonder betaalmodel werken) dit dan aanpakt?
Ze werken daar met de zelfde software en daar worden 100-den foto's per dag gepost.
Het ledenaantal is daar ook niet zo gigantisch lijkt mij...
 
Is dit nu echt zo noodzakelijk? Je plaatst op imgur in 10 seconden een afbeelding en kan hem dan hier linken. Kleine moeite die de admins en het forum een hoop moeite en kosten bespaard denk ik dan.
 
Wat is deze thread dan.

Een feature request thread. Waarin mensen niet alleen naar zaken vragen die ze absoluut noodzakelijk vinden, maar ook gewoon nuttig of handig.

Allez, we kunnen ook gewoon een PHPBB van 2000 hier zetten, dat bevat waarschijnlijk ook al alles dat 100% absoluut noodzakelijk is, maar dat lijkt me nu ook niet wenselijk.
 
Terug
Bovenaan