Brievenbuspakjes

astragtuner

Active member
Met welke postverdeler gaan jullie om om brievenbuspakjes op te sturen?

Na de zoveelste verloren gegane envelop, wens ik enkel nog te verzenden met tracking.

Maar wie betaalt nu €6,40 verzendingskosten bij bpost als je artikel begot 5€ kost?
Dus op zoek naar goedkoper alternatief om naar een thuisadres te leveren
 
Hmm





Ik ben momenteel een webshop aan het opzetten, dus de kosten worden gedragen door de koper (gratis verzending vanaf hoger bedrag).



Als de verzendkost te hoog is voor een single game of bluray, dan zullen de mensen afhaken.



Plak ik er 2 postzegels op, dan moet ik zorgen dat ik onder de 100g blijf, dus kan ik al niet te stevig verpakkingsmateriaal gebruiken.

En zonder track&trace heb ik nog eens het risico dat mensen zullen claimed geen pakje ontvangen te hebben.



Op mediamarkt en bol.com rekent men slechts €2,99 aan. Of hebben die zulke goede tarieven wegens groot volume?
Of steken die een stuk in de verkoopprijs?
 
Op mediamarkt en bol.com rekent men slechts €2,99 aan. Of hebben die zulke goede tarieven wegens groot volume?
Of steken die een stuk in de verkoopprijs?
Volume speelt daarbij inderdaad een rol, maar ook commerciële overwegingen.

Een platform als Vinted maakt het mogelijk om spotgoedkoop aan mensen in het buitenland te verkopen. Als jij hetzelfde pakket met een eigen verzendlabel naar Spanje zou versturen kost het de koper drie tot vijfmaal meer afhankelijk van de bezorgdienst.
 
Is het een webshop met vooral klanten in België, of ook in andere landen van de EU?
Als ik pakjes verstuur naar het buitenland, verstuur ik meestal via PostNL in Nederland. Is vaak véél goedkoper. Dan mag je natuurlijk wel niet te ver van de grens wonen. Als je klanten enkel in België zitten, zal het waarschijnlijk wel goedkoper blijven om een dienst in België te gebruiken.
 
Is het een webshop met vooral klanten in België, of ook in andere landen van de EU?
Als ik pakjes verstuur naar het buitenland, verstuur ik meestal via PostNL in Nederland. Is vaak véél goedkoper. Dan mag je natuurlijk wel niet te ver van de grens wonen. Als je klanten enkel in België zitten, zal het waarschijnlijk wel goedkoper blijven om een dienst in België te gebruiken.
Gaat Belgie en nederland worden.
In Belgie zal het Bpost/Homerr worden. Voor Nederland waarschijnlijk enkel Homerr
 
Terug
Bovenaan