Breakcore/speedcore/baroque core

Bauhaus

Well-known member
Er was nog geen thread voor deze genres, dus bij deze.
Ik ben nog niet lang bezig deze genres te verkennen, enkele favorieten:






 
Laatst bewerkt:
Vroeger wel wat Venetian Snares beluisterd en Enduser vond ik ook wel cool.

Maar what the hell is baroque core eigenlijk? :eek:
 
Ah mijn oude liefde, laatste jaren wel wat minder gezien buiten Igorrr, Snares en Ruby er niet enorm veel "AAA" kwaliteit te vinden valt, maar blijft toch wel heel plezante muziek van tijd. Zeker om op uit te gaan.
Vroeger wel wat Venetian Snares beluisterd en Enduser vond ik ook wel cool.

Maar what the hell is baroque core eigenlijk? :eek:
OOOOW BAROQH. Gewoon het mengen van meer klassieke dingen met breaks zeker? Whatsinaname

WOOD CREW proberen nog steeds jaarlijks 1 a 2 feestjes te organiseren btw
BGMW.jpg
Mighty mighty Doormouse!! Kan je een Dj set verwachten met alles van Donna Summer tot Jean Pierre van Rossem
 
Bon, nu een ietwat grondigere post. Ahem.

Paar labels die serieus demoeite zijn met veel geschiedenis: Zhark, Murder Channel, Ant Zen, Hymen, Praxis, Peace Off, PRSPCT etc
En natuurlijk Planet Mu dat zoveel breder gaat en laten we eerlijk zijn, de fakkel van Warp heeft overgenomen qua experimentele electronische muziek.

2 Legendarische sets
Onze eigenste Hypnoskull!
Zal nooit vergeten wanneer hij rond de release van Panik Mekanic deze wist te droppen op een Wood feestje, ik denk dat hij zijn eigen pose mee had want op 1 seconde zat ik ondersteboven in een moshpitje van begot 6 man maar eruitgeraken was geen sprake van :')
Deze Cardopusher classic stond vorige week nog eens op sinds lang, Cuca knalt hard.
Hoe deze nooit een digitale release heeft gehad ontg.. ah nee, sample clearances. Ah wel ik ben al zeer blij het op youtube te vinden en de vinyl in mijn collectie te hebben. 1 van de vettigste doch meest toegankelijke platen ooit in het genre. Als je 1 plaat uit deze post wilt verkennen, maakt dat het deze is!
AAA+ student Richard Devine, ook wel gekend voor de audio van een paar zeer oninteressante electrische auto's en hopen ander audio design. De moeite om op sociale media te volgen

Maar ja, uiteindelijk komen we altijd wel terug naar "Mr. Funk" die op eenzame hoogte blijft. 20 jaar oud deze? Jezus. Hilarisch hard met dat trompetje ertussen.
 
@Bauhaus Jij bent toch ook een grote fan van goth en new wave? Kan ook altijd een topic voor worden aangemaakt. :) (Als ik niets gemist heb. :unsure: )
 
Thanks @Koonut zitten interessante dingen tussen, die Society Suckers set is idd fantastisch. :)
Van de labels ken ik Ant Zen en Hymen Records, die hebben ook industrial.
Van The Flashbulb vind ik deze ook goed:


@Bauhaus Jij bent toch ook een grote fan van goth en new wave? Kan ook altijd een topic voor worden aangemaakt. :) (Als ik niets gemist heb. :unsure: )

Mja, New Wave is een beetje een mixed bag, daar zit vanalles tussen: gothic rock, synthpop, futurepop, ebm, industrial, neo-classic, neo-folk...
 
Terug
Bovenaan