Bommen in woonwijken, vooral in Antwerpen

Ik leef volledig mee met @Falc, ik kan mij voorstellen dat dit een verschrikkelijk gevoel van onveiligheid geeft.
De mensen die hier met argumenten komen om zijn stelling teniet te doen tonen slechts weinig empathie.
Als er nu één taak is die tot de kerntaken van de overheden behoort is het toch wel veiligheid me dunkt.
Wie doet dat precies teniet? Wie zegt er dat het geen gevoel van onveiligheid kan geven? Want ik hoop alvast niet dat je er mij mee bedoelt.

Vreemd, hier in mijn omgeving worden nochtans geen granaten gegooid.. Dus moet toch zijn dat het te voorkomen is.

Jij hebt dit vreemd absoluut vertrouwen in de werking van de overheid terwijl veel van de data wijst naar een constant falen. ( en ja ik weet het je zal dan zeggen dat het nog veel harder zou kunnen falen)
Allez, Dat politiezone Antwerpen best eens belt naar politiezone Spoorkin want die komen geen granaataanvallen tegen. Ik denk dat ze veel nuttige tips gaan krijgen. Of naar jouw politiezone waar je woont want daar hebben ze dat perfect onder controle.

Allez, Dat politiezone Antwerpen best eens belt naar politiezone Spoorkin want die komen geen granaataanvallen tegen. Ik denk dat ze veel nuttige tips gaan krijgen. Of naar jouw politiezone waar je woont want daar hebben ze dat perfect onder controle.
Lijkt me dat zoiets het niveau van de politiezone overstijgt, maar renegade zijn punt is dat de overheid daar niks aan kan doen, punt. Dat is dus op geen enkel niveau. Ik vind dat een straffe stelling

Lijkt me dat zoiets het niveau van de politiezone overstijgt, maar renegade zijn punt is dat de overheid daar niks aan kan doen, punt. Dat is dus op geen enkel niveau. Ik vind dat een straffe stelling

Je kan niet alles hebben.

Je kan niet één van de grootste logistiek centra zijn van de wereld, een open markt, een liberale maatschappij zijn met veel burgervrijheden en geen criminaliteit hebben. Je kan in België alle grenzen sluiten maar dat betekent ook dat je honderdduizend extra werklozen hebt op den duur want alles van logistiek trekt weg.

Dat is een fantasie. Zweden komt hetzelfde tegen als Antwerpen (maar stukken erger nog daar lijkt het.. Januari 2025 lees ik 30 ontploffingen?) en daar spilt het ook over naar de buurlanden. (Ik lees over een verdachte ontploffing aan de kanten van Oslo in 2023? Explosies in Denemarken door Zweedse bendeleden.)

Feiten zijn:
- In heel Europa heb je genoeg explosieven en wapens op de zwarte markt dankzij de balkanoorlogen en het massaal verduisteren van wapens bij het uiteenvallen van de soviet-unie. Waarschijnlijk vind je granaten aan 50 euro per stuk als je connecties hebt :p. Dat is iets waar je nog 50 jaar last van gaat hebben in gans Europa :p. https://nltimes.nl/2018/11/02/hand-grenade-costs-little-eu5-amsterdam-police-chief-says (5 euro per stuk volgens deze hier :p.)
- En illegale markten, daar handelt men anders af met concurrenten want je zit toch al buiten het wettelijk veld.
- En de meesten willen toch dat deze drugssoorten illegaal blijft dus je bewaart de illegale markt.
- Zolang illegale drugsverkoop rendabel is, blijft het gebeuren. Dat is gewoon een continue spel van "whack-a-mole". Zo simpel is dat.

Is dat geweld ook niet iets dat door de samenleving die veel minder cohesie kent en individueler geworden is veel moeilijker te bestrijden is. Vroeger kon ik mij wel voorstellen dat jacky en gerda van in de straat wel in het snotje hadden dat de kleine van frans zich met weinig goeds bezig hield en politieagenten zo wel wat info konden krijgen. Nu heb je mensen die nog niet eens weten hoe de buurman en vrouw heet, laat staan dat ze nog zouden door hebben dat er daar iemand zich met onfrisse praktijken bezig houdt. En moesten ze het weten, dan laat men daar zeker niks over los want het enige wat je daar aan kan overhouden is zelf miserie krijgen.

Terug
Bovenaan