Blind getrouwd 2025

Paulien zou beter stoppen met haar bodybuilding, het lijkt nu al nergens meer op en neigt enorm naar narcisme. Dit gaat zelf niet om sportieve prestaties, maar puur om het aanmaken van spiermassa en haar uiterlijk. Er is duidelijk iets mis in haar hoofd, ook de manier waarop ze subtiel haar partner domineert zal weldra botsen bij Kim.

Die obsessie met eiwitreik voedsel, maar dan wel alcohol drinken is even fout dan met de e-step naar Basic-Fit rijden.

Dat die Paulien ging doortrappen zat er nu wel al een paar afleveringen aan te komen, die was al heel de tijd veel te intens aan het doen. En wat een engelengeduld heeft die Kim, heel dat theater aan tafel had voor mij een dikke dealbreaker geweest. Hoe neerbuigend was die tov Kim die de kip was vergeten (en zelf lag ze wat op bed nul bijdrage te leveren).

Dat Ian het zo ging uithangen had ik dan weer niet zien aankomen eigenlijk. Ik denk dat Maïté ook wel de juiste reactie geeft met het allemaal wat te negeren. Dat ze niet goed weet wat een huishouden doen allemaal inhoudt kan ik wel inkomen als je nooit alleen gewoond hebt. Maar we zijn allemaal ooit vertrokken vanuit dat punt en dat leert die dan toch wel gewoon bij.

Sien en Ziggy zie ik totaal niet goedkomen.

Ik snap bij Paulien dat hele olie-/boterverhaal ook niet. Als ze uit eten gaan of daar met de groep aan het eten zijn, gaan die koks toch ook gewoon olie en/of boter gebruikt hebben? Vond het raar dat dit nu "ineens" een ding was.

Dat die Paulien ging doortrappen zat er nu wel al een paar afleveringen aan te komen, die was al heel de tijd veel te intens aan het doen. En wat een engelengeduld heeft die Kim, heel dat theater aan tafel had voor mij een dikke dealbreaker geweest. Hoe neerbuigend was die tov Kim die de kip was vergeten (en zelf lag ze wat op bed nul bijdrage te leveren).

Dat Ian het zo ging uithangen had ik dan weer niet zien aankomen eigenlijk. Ik denk dat Maïté ook wel de juiste reactie geeft met het allemaal wat te negeren. Dat ze niet goed weet wat een huishouden doen allemaal inhoudt kan ik wel inkomen als je nooit alleen gewoond hebt. Maar we zijn allemaal ooit vertrokken vanuit dat punt en dat leert die dan toch wel gewoon bij.

Sien en Ziggy zie ik totaal niet goedkomen.
Wat Ian doet is naar mijn mening ergens wel normaal. Je hebt lang alleen gewoond, je hebt uw gewoontes. En dan komt er plots iemand 24/7 bij u wonen en leggen ze elke scheet asap vast op camera. Dat is gewoon wat 'aanpassen' voor hem maar hij krijgt die tijd niet. Camera er op en voila TV drama!

Paulien in de krant: Ik doe hier niemand kwaad mee toch?
1. Als je u wat aanpast en je u niet afreageert op Kim dan niet "neen".
2. Neen niet tov een ander, maar misschien wél tov uzelf? Mensen zijn ongerust over U.

Het blijft natuurlijk TV. Misschien dat Paulien bij een volgend kookmoment al veel rustiger is tov Kim en dat dit een momentopname was. Het blijft TV: 1 zwak momentje en ze hebben dat vastgelegd op camera. En dat is ook gewoon iets waarbij Paulien zich moet op aanpassen.

Ik snap bij Paulien dat hele olie-/boterverhaal ook niet. Als ze uit eten gaan of daar met de groep aan het eten zijn, gaan die koks toch ook gewoon olie en/of boter gebruikt hebben? Vond het raar dat dit nu "ineens" een ding was.
Gewoon egocentrisme tot en met bij die Paulien: alles moet rond haar draaien en is even verzot op aandacht als die Sien... mega red flags beide dames, zou er zeer hard van weglopen.

Geen enkel probleem dat ze gezond probeert te eten en af en toe een glas wijn moet best kunnen, maar doe eens effe normaal zeg, je hoeft daar echt zo'n spel niet rond te maken: eet gewoon 's morgens je potje skyr maar ambeteer de andere mensen hier toch niet mee.

voor het zelfde geld eet diene Lander ook elke ochtend een potje skyr, maar de wereld hoeft dat heus niet weten.

ik ken nog mensen die zo fanatiek met hun hobbies bezig zijn. Dat kan werken maar daar gaat veel voor moeten wijken. 1 koppel waarvan de man ook hevig traint, die heeft een heel egoistische kijk op veel dingen. Vrouw kookt elke dag 2 verschillende maaltijden, heel veel afwegen, maaltijdpreppen. Daar moet je open voor staan. Voor de rest doen die bijna niks gemeenschappelijk. Kan werken maar niet simpel.

Paulien is gewoon de fitnessvariant van het paardenmeisje hé. Alles moet wijken voor de hobby, ten koste van de partner. Ze doet maar hé maar blijf dan weg van de datingmarkt of zoek die in hetzelfde clubje.

Paulien is gewoon de fitnessvariant van het paardenmeisje hé. Alles moet wijken voor de hobby, ten koste van de partner. Ze doet maar hé maar blijf dan weg van de datingmarkt of zoek die in hetzelfde clubje.
Dit dus. Want no offense. Ik, @Spooky en tientallen anderen uit de sport topics, sporten zeker zoveel (sommigen zelfs nog meer) als Paulien hoor. ;)

Maar (als je een partner hebt) je bent nog altijd met twee. Je moet daar goeie afspraken rond maken en het mag niet een én én én verhaal zijn of worden he. Voor wat hoort wat. Geven en nemen ... anders blijf je beter 'alleen'.

ik ken nog mensen die zo fanatiek met hun hobbies bezig zijn. Dat kan werken maar daar gaat veel voor moeten wijken. 1 koppel waarvan de man ook hevig traint, die heeft een heel egoistische kijk op veel dingen. Vrouw kookt elke dag 2 verschillende maaltijden, heel veel afwegen, maaltijdpreppen. Daar moet je open voor staan. Voor de rest doen die bijna niks gemeenschappelijk. Kan werken maar niet simpel.
Paulien staat om 4:45 op. Kim gaat daar toch nul komma nul last van hebben als ze doorslaapt tem 8 uur of zo.
Tegen dan is ze al terug thuis. Nadien moet je toch beiden gaan werken en is er toch ook geen quality time?

Maar ja wat is extreem? 2 uur sporten? 4 u? 8u? Want daar kunnen grote verschillen in zitten hé :D

Maar goed je moet dat zelf uitmaken en als dat jij zo'n partner niet wenst dan neem je iemand anders hé. Ieder zijn leven ;)

Op restaurant 9 kansen op 10 vraagt die Paulien van er geen olie of boter op te doen.

De meeste deftige zaken houden rekening met dieet en allergie wensen betreffende voeding, op voorwaarde dat je dit op voorhand aangeeft (bij de reservatie of per telefoon / mailtje voor je langskomt).

Laatst bewerkt:
Maité heeft zoals ik dacht effectief ne hond. Ian wil echt gene hond. Nou Ian dat wordt te nemen of te laten he kerel, Maité gaat echt hare hond niet weg doen voor jou! :tongue: En ik vind dat niet meer dan logisch.
Ze woont nog thuis, dus te zien hoe die ouders mee in het honden verhaal zitten.
Wel al vaker gezien dat het van het thuiswonend kind is maar van zodra ze verhuizen naar een appartement dat de hond thuis blijft.
Ik begrijp Ian maar als het mijn droomvrouw is voor de rest zou ik ook wel een uitzondering proberen maken (afhankelijk wat voor een type hond misschien ook)

Ik kon zijn reactie in de preview eveneens interpreteren als bijvoorbeeld iets wat hij van zichzelf van vroeger citeerde of zo. Want ze hebben het toch ongetwijfeld eens al over dat hondje gehad. Dan gaat die nu ineens niet zeggen dat hij dat niet wilt.

Als het je droomvrouw is dan moet je toch beetje boter bij de wijn doen met die hond.

Toen mijn vriendin is komen inwonen heeft ze ook 2 katten meegebracht waar ik persoonlijk ook niks van moet. Ik ben gewoon niet aan huisdieren in de zin dat ik mezelf niet in staat acht om voor een huisdier te zorgen op een adequate manier. Dus de afspraak daarbij is dat zij kijkt voor alles wat met de katten te maken heeft (kattebak, voeding, water, etc...) Ik ben wel bereid om eens bij te springen als ze het mij vraagt maar dat zou dan de uitzondering zijn ipv de regel.

Ian kan in principe hetzelfde doen, gaat allemaal over compromissen sluiten.

Paulien ging wel helemaal apeshit over dat eten, jawadde. Kim zal voortaan wel alleen naar de winkel gaan en misschien is het beter dat elk haar eigen potje kookt. De fles wijn kunnen ze dan wel delen.
Ik denk dat een persoonlijkheid die sowieso al zeer sterk terugvalt op automatismes en gewoontes, eigenlijk een pluspunt is om consistent te trainen voor een sport. Laat ons ook eerlijk zijn, die Paulien ziet er vrij indrukwekkend uit. Maar ik denk dat ze misschien wat teveel "down the rabbithole" is gegaan op vlak van voeding. Het hele "fitnesswereldje" hangt ook aan elkaar van toxische shit uiteindelijk.

Het is rationeel gezien compleet onlogisch om zo krampachtig, bijna alsof het een fobie is, te reageren op olijfolie en boter, maar dan wel geregeld alcohol te drinken. Als je als (top)sporter de laatste % wil halen om te pieken dan laat je de wijn uiteindelijk ook staan. En als je geen professionele atleet bent maar gewoon iemand met een serieuze hobby, moet je misschien ook water in de wijn (hehe) leren doen. Ik denk niet dat die haar fysieke prestaties sterk gaan lijden onder eens afwijken van haar dieet.

Nu, op zich, als grote, sportieve vrouw gaat die ook nooit verzadigd zijn na een halve aubergine in de oven hé. Maar bak dan je kip zelf achteraf of eet je pot skyr.
Paulien zou beter stoppen met haar bodybuilding, het lijkt nu al nergens meer op en neigt enorm naar narcisme. Dit gaat zelf niet om sportieve prestaties, maar puur om het aanmaken van spiermassa en haar uiterlijk. Er is duidelijk iets mis in haar hoofd, ook de manier waarop ze subtiel haar partner domineert zal weldra botsen bij Kim.

Die obsessie met eiwitreik voedsel, maar dan wel alcohol drinken is even fout dan met de e-step naar Basic-Fit rijden.
Doet ze dan bodybuilding, want ik had haar meer crossfit ofzo toegeschreven? Verder lijkt me dat verre van narcisme te zijn, eerder een uit de hand gelopen hobby gecombineerd met een persoonlijkheid die daar zeer ver in gaat.

Als het je droomvrouw is dan moet je toch beetje boter bij de wijn doen met die hond.

Toen mijn vriendin is komen inwonen heeft ze ook 2 katten meegebracht waar ik persoonlijk ook niks van moet. Ik ben gewoon niet aan huisdieren in de zin dat ik mezelf niet in staat acht om voor een huisdier te zorgen op een adequate manier. Dus de afspraak daarbij is dat zij kijkt voor alles wat met de katten te maken heeft (kattebak, voeding, water, etc...) Ik ben wel bereid om eens bij te springen als ze het mij vraagt maar dat zou dan de uitzondering zijn ipv de regel.

Ian kan in principe hetzelfde doen, gaat allemaal over compromissen sluiten.
Eerlijk? Ik wilde het liefst nooit huisdieren in huis. Je moet daar dan altijd rekening mee houden. Maar ze komen er natuurlijk steeds wel. :tongue: We hebben nu alweer 3 jaar lang 2 katers rondlopen.

En 1x raden wie hun lievelingseigenaar is en naar wie ze chronisch steeds komen zagen en af komen om geaaid te worden. :cry:

Huisdieren zijn een verantwoordelijkheid, je moet er tijd insteken en je bent gewoon minder flexibel. Uiteraard gaat een single die voor defensie werkt daar niet voor staan springen toch?

Paulien staat om 4:45 op. Kim gaat daar toch nul komma nul last van hebben als ze doorslaapt tem 8 uur of zo.
Tegen dan is ze al terug thuis. Nadien moet je toch beiden gaan werken en is er toch ook geen quality time?

Maar goed je moet dat zelf uitmaken en als dat jij zo'n partner niet wenst dan neem je iemand anders hé. Ieder zijn leven ;)

Bwa, moest mijn vrouw iedere ochtend om 5u opstaan, dan zou ik daar ook last van hebben in de zin dat ik sowieso wakker zou worden (en misschien zelfs niet meer terug zou slapen). En misschien heeft Kim daar wel een andere visie op? Misschien wordt zij graag samen wakker met haar partner en knuffelt ze graag nog even 10 min. voor ze aan de dag begint?

Ik weet niet of die Paulien dat consequent elke dag doet? Want dat maakt ook nog een groot verschil natuurlijk. Iemand die 2x in de week bij ochtendgloren uit de veren is om te gaan lopen, is nog iets anders dan iemand die iedere dag een heel pak vroeger opstaat.

Zijn natuurlijk de zaken die tijdens een normaal dating proces wel snel naar boven komt, zodat je als andere partij wel kan beslissen of je in dat verhaal mee wil stappen of niet natuurlijk. Het zorgt misschien voor entertainende TV, maar iemand die zo verknocht is aan zijn/haar gewoontes is misschien niet de goede kandidaat om gekoppeld te worden in een formule als 'Bind getrouwd'.

Eerlijk? Ik wilde het liefst nooit huisdieren in huis. Je moet daar dan altijd rekening mee houden. Maar ze komen er natuurlijk steeds wel. :tongue: We hebben nu alweer 3 jaar lang 2 katers rondlopen.

En 1x raden wie hun lievelingseigenaar is en naar wie ze chronisch steeds komen zagen en af komen om geaaid te worden. :cry:
Ik ben persoonlijk ook zo. Wat brengt een huisdier je bij? Je moet er rekening mee houden, kost geld, kost tijd, etc... en dat beest loopt gewoon rond en legt zich ergens. Ik zie er gewoon het nut niet van in. Ik ben geen dierenvriend maar ook geen dierenhater voor de duidelijkheid. Ik wil er gewoon de verantwoordelijkheid niet voor en ook voor het dier is het beter dat iemand anders dan ikzelf ervoor zorgt.

Vrij zeker dat die Ian ook wel zo ingesteld is. Hij lijkt mij niet het type die echt dieren haat, hij is er gewoon onverschillig over omdat het een extra "last" meebrengt in zijn dagelijks leven. Als hij daarover een gesprek kan hebben en die Maite zegt dat zij er de volledige verantwoordelijkheid voor neemt zou dat denk ik veel betekenen voor hem.

Bwa, moest mijn vrouw iedere ochtend om 5u opstaan, dan zou ik daar ook last van hebben in de zin dat ik sowieso wakker zou worden (en misschien zelfs niet meer terug zou slapen). En misschien heeft Kim daar wel een andere visie op? Misschien wordt zij graag samen wakker met haar partner en knuffelt ze graag nog even 10 min. voor ze aan de dag begint?

Ik weet niet of die Paulien dat consequent elke dag doet? Want dat maakt ook nog een groot verschil natuurlijk. Iemand die 2x in de week bij ochtendgloren uit de veren is om te gaan lopen, is nog iets anders dan iemand die iedere dag een heel pak vroeger opstaat.

Zijn natuurlijk de zaken die tijdens een normaal dating proces wel snel naar boven komt, zodat je als andere partij wel kan beslissen of je in dat verhaal mee wil stappen of niet natuurlijk. Het zorgt misschien voor entertainende TV, maar iemand die zo verknocht is aan zijn/haar gewoontes is misschien niet de goede kandidaat om gekoppeld te worden in een formule als 'Bind getrouwd'.
Er is ook nog wel een verschil tussen heel toegewijd zijn aan je hobby en daar 0 flexibiliteit rond vertonen. Lijkt me dat je ook 's avonds je sport kan doen, en afhankelijk wat die sport is er misschien opties zijn die bv. deels thuis te beoefenen. En ja, tot er kinderen zijn is het allemaal gemakkelijk :)

Ik ben persoonlijk ook zo. Wat brengt een huisdier je bij? Je moet er rekening mee houden, kost geld, kost tijd, etc... en dat beest loopt gewoon rond en legt zich ergens. Ik zie er gewoon het nut niet van in. Ik ben geen dierenvriend maar ook geen dierenhater voor de duidelijkheid. Ik wil er gewoon de verantwoordelijkheid niet voor en ook voor het dier is het beter dat iemand anders dan ikzelf ervoor zorgt.

Vrij zeker dat die Ian ook wel zo ingesteld is. Hij lijkt mij niet het type die echt dieren haat, hij is er gewoon onverschillig over omdat het een extra "last" meebrengt in zijn dagelijks leven. Als hij daarover een gesprek kan hebben en die Maite zegt dat zij er de volledige verantwoordelijkheid voor neemt zou dat denk ik veel betekenen voor hem.
Heb zelf 30 jaar lang alleen een kat gehad, en bij dat beest geef ik je gelijk in bovenstaande.
Nu echter sinds 4 jaar een Border Collie en strongly disagree: de liefde dat je van zo'n beest krijgt is eigenlijk niet voor te stellen of te begrijpen als je niet zelf zo'n hond hebt. Ik weet niet of dat klein mormel van Maité vergelijkbaar is, maar moest onze hond ooit komen te gaan, dan gaat heel ons gezin toch wel een serieus potje janken.

Ik snap wel dat het voor iemand bij defensie niet evident is, maar als je zoals ik van thuis werkt dan is zo'n beest zalig!

Ik heb lange tijd nooit een huisdier gehad tot ik een Vlaamse reus in huis nam, onze Maurice. En dat vond ik fantastisch, dat konijn had een karakter en kwam zich aan mijn voeten nestelen toen ik in de zetel zat. Thans is die wel overleden, maar over x aantal jaar gaan we een hond in huis halen en ik kijk er wel naar uit om daar lange wandelingen mee te maken.

Terug
Bovenaan