Film Black Panther: Wakanda Forever

Ik vond hem ok, maar toch teleurstellend. Begint ijzersterk, maar vanaf het midden van de tweede akt stort het imo compleet in en wordt het weer de typische phase 4-film.

Wat een zwakke phase zeg. Ik ga me niet meer laten vangen en de geldkoe nog wat meer opbrengen. Ok is niet langer genoeg om mij aan boord te houden.
 
Filmanalyses over Marvel, lol.
Dit soort films kijken we voor de actie, special effects en popcornpret. Nog eens het kind uithangen om de zoveel tijd moet kunnen.
 
Wij gaan deze middag gaan kijken. Ben vooral benieuwd naar Namor (en uiteraard wie de nieuwe BP zal worden).
was daar ooit twijfel over? was toch al van in het begin (en dan bedoel ik de aankondiging van de film) duidelijk wie de nieuwe BP zou worden?
Ik vond hem ok, maar toch teleurstellend. Begint ijzersterk, maar vanaf het midden van de tweede akt stort het imo compleet in en wordt het weer de typische phase 4-film.

Wat een zwakke phase zeg. Ik ga me niet meer laten vangen en de geldkoe nog wat meer opbrengen. Ok is niet langer genoeg om mij aan boord te houden.
ik vond het een slechte film. ik heb zelfs niet gewacht of er, na de mid-credit-scene nog een post-credit kwam.

ik had ook niet het gevoel dat "de goeien" hier gewonnen hebben.
ik vond de Wakandas hier bijzonder agressief overkomen. blijkbaar hebben ze alles waarvoor T'Challa stond (samenwerking, opening naar de wereld, vreedzaamheid) buitengesmeten nog voor hij goed en wel begraven was.
Ik vond Namor zijn beweegredenen nog wel begrijpelijk, tbh, eigenlijk jammer dat ze hem daarmee villain maken. Als de Wakandas die vrouw niet hadden gedood, was er zelfs geen oorlog gekomen...
 
  • Leuk
Waarderingen: math
Net gekeken, in een bijna lege zaal (waar dat WK allemaal niet goed voor is). Ik vond hem fantastisch, absoluut een van de beste Marvelfilms voor mij. Geloofwaardige antagonist (eindelijk!), geloofwaardig centraal plot, de keuze om Namor een Maya achtergrond te geven is een geniale ingeving en de film was in het geheel een prachtig eerbetoon aan Boseman.

Ik ben er door wat het leven mij zelf al voorgeschoteld heeft misschien wat gevoeliger aan, maar dat eerbetoon raakte alle juiste snaren.

Letitia Wright doet het sterk als hoofdpersonage, goede keuze om het rond haar te laten draaien. Van het Ironheart personage ben ik minder overtuigd, haar pak ziet er ridicuul uit en haar verhaallijn was typerend voor Marvel de laatste tijd: te veel verschillende dingen willen doen. Heel de aasgierenpolitiek van de USA etc, met Valentina de Fontaine voelde nogal gekunsteld er aan geplakt.

Maar verder: top top top.

Mijn broer was ook mee, maar vond het dan weer een van de minste MCU films. Vond het te traag gaan allemaal. Tja, smaken verschillen zeker.
 
Nu dat hij op Disney+ staat, toch maar eens bekeken. Man man man wat een snorefest. :sleep:
Kon me echt geen meter boeien, het enige wat ik goed vond gedaan was het eerbetoon aan Boseman.

Het hielp ook niet echt dat ik nog maar recent die andere film met groenblauwe onderwatermensen heb gezien natuurlijk...
Nee, dit was samen met Thor: Love and Thunder toch echt het Marvel-dieptepunt voor mij. De (meeste) series kan ik eigenlijk beter smaken.
 
Vond het op zich wel OK, maar ik vond black panther zelf maar teleurstellend qua voorkomen. Het kleinste fijnste meisje van heel de hoop.

Ook veel te weinig scènes met black panther.
 
Beginnen kijken via torrent en na een dik uur afgezet. Wat een drocht van een verhaal eigenlijk. Zinkt van de plotholes alleen al.
 
2x geprobeerd maar zal toch moeten afhaken. Stoor me mateloos aan Shuri (alles zo geforceerd, nuja ze schrijft haar tekst niet zelf), the queen, geforceerde mercenaries, o zo voorspelbare zaken en zoveel meer ach gewoon bah
Namor zou ik allerminst geloofwaardig noemen amai. "Tis jullie fout los het op en blaas op de hoorn" -> we geven je de kans niet en doen het zelf wel
"Ik haat mensen boven water want ik zag zeer geloofwaardige(/s)conquistadores en iedereen = slecht"
Mayan over Atlantis ja super geloofwaardig, had zoveel meer potentieel.

Wat. Een. Gedrocht.

Edit; ah 1 berichtje van Shuri "ja mama ik zal meegaan met den Namor effe e tot later" voorkomt een hele oorlog. 👍
Om nog maar te zwijgen van die AI die alles vertaalt maar vergeet te zeggen dat ze vroeg om mee te gaan
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan