Black Myth: Wukong

Vraag je als beginner in Chapter 1. Ik dacht dat je met je light attacks je focus points moest opbouwen om die daarna te gebruiken bij die speciale heavy attack door die button in te houden. Maar in deze video vanaf 3 minuten doet hij dat eigenlijk zonder dat hij al focus points heeft?

Ik ging er vanuit dat de heavy attack-button inhouden alleen zin heeft als je al focus points hebt opgebouwd, maar dat is dus niet zo?
Je kan beide doen, het gebruik van focus points geeft gewoon extra passive boosts. Maar die hangen af van stat perks die je al dan niet geleveld hebt of perks van je gear/wapen. Je kan gewoon van 0 focus een charged heavy starten en op iemand zijn kop slaan en dat doet goed veel damage. Maar als je bv heel de tijd light attacks doet en je focus points op bouwt kan je meteen zonder helemaal op te laden een heavy doen met dezelfde impact. En zoals al gezegd het bijkomende voordeel is dat als je perks hebt die inspelen op je focus punten deze ook getriggerd worden als je focus hebt opgebouwd in tegenstelling tot wanneer je van 0 helemaal charged. Dat zijn geen focus punten op dat moment en triggeren geen extra effecten.

Je kan beide doen, het gebruik van focus points geeft gewoon extra passive boosts. Maar die hangen af van stat perks die je al dan niet geleveld hebt of perks van je gear/wapen. Je kan gewoon van 0 focus een charged heavy starten en op iemand zijn kop slaan en dat doet goed veel damage. Maar als je bv heel de tijd light attacks doet en je focus points op bouwt kan je meteen zonder helemaal op te laden een heavy doen met dezelfde impact. En zoals al gezegd het bijkomende voordeel is dat als je perks hebt die inspelen op je focus punten deze ook getriggerd worden als je focus hebt opgebouwd in tegenstelling tot wanneer je van 0 helemaal charged. Dat zijn geen focus punten op dat moment en triggeren geen extra effecten.
Thanks, dus als ik het goed begrijp: als ik focus points heb opgebouwd, moet ik die button niet inhouden om die focus points te gebruiken? Dat doet hij dan automatisch?

Thanks, dus als ik het goed begrijp: als ik focus points heb opgebouwd, moet ik die button niet inhouden om die focus points te gebruiken? Dat doet hij dan automatisch?
Ik denk dat als je gewoon 1 keer tikt op heavy dat hij dan 1 focus point heavy attack doet en als je hem indrukt ( duurt dan paar seconden ) dat hij dan all zijn focus punten gebruikt in de aanval. Maar dit is alsnog veel sneller dan van 0 helemaal moeten inhouden en laden tot 3 bolletjes.

Later is er ook nog een soort 4de bol die je zelf niet kan laden, maar enkel kan vullen met light attacks zoals je doet om focus punten te vullen.

Er is ook nog een perk die combo's met light en heavy mogelijk maakt en die gebruikt ook focus punten. Als je aanvalt en je hebt 1, 2 of meer focuspunten, dan kan je een light combo halverwege opvolgen met een heavy attack ( gewoon 1 keer tikken ) dit is een snelle follow-up die 1 focus punt gebruikt. De reden waarom deze goed is, is omdat als je dit goed timed wanneer een vijand je aanvalt deze als counter werkt en de aanval negeert en je er door slaat. Me nog een extra perk in diezelfde tree kan je die heavy nog eens opvolgen met een 2de heavy waar je ook een focus punt voor gebruikt.

Er zijn dus veel opties :)

Same here.
Maar nu weet ik wel terug waarom ik nooit platinums doe 🤦
Het is een game waarin de Platinum niet bepaald leuk is, dus ik snap het wel. Er zijn zo net te veel zaken daje zo moet rekening mee houden voor iets heel klein en doms dat niet zou hoeven. Deze plat was perfect mogelijk te maken in 1 playtrough zonder dingen die je kan missen, maar toch beslissen ze er voor om een paar kleine zaken missable te maken for no good reason. Edit: En dan was ik al da farmen nog vergeten xD

Wat betreft de NG+ extra wapens, die zijn het hem in the end ook niet echt waard om er nog eens helemaal door te gaan. En dan mogen we nog blij zijn dat er geen trophy is voor het unlocken van de 4de secret stance in de game, of je kon NG++ ook nog eens helemaal doen xD

Het is een game waarin de Platinum niet bepaald leuk is, dus ik snap het wel. Er zijn zo net te veel zaken daje zo moet rekening mee houden voor iets heel klein en doms dat niet zou hoeven. Deze plat was perfect mogelijk te maken in 1 playtrough zonder dingen die je kan missen, maar toch beslissen ze er voor om een paar kleine zaken missable te maken for no good reason. Edit: En dan was ik al da farmen nog vergeten xD

Wat betreft de NG+ extra wapens, die zijn het hem in the end ook niet echt waard om er nog eens helemaal door te gaan. En dan mogen we nog blij zijn dat er geen trophy is voor het unlocken van de 4de secret stance in de game, of je kon NG++ ook nog eens helemaal doen xD
Ik heb iets te lang een paar van die seeds liggen farmen naar mijn goesting. En die ene headgear van die antenna beesten, man man, kweet zelfs nie hoelang :/
Ng+ gaat wel verrassend vlot, dus das wel een verademing

Hier ook op het laatste die headgear van die antenne beesten :)

Blij dat het voorbij is, eentje van de weinige spellen die ik toch volledig wou halen zie.

Screenshot 2024-09-20 003835.png

Spel 20 miljoen keer verkocht.

Ik zit nu begin chapter 3 maa nog 0 motivatie om verder te spelen...

Ligt al 2 weken aan de kant

Hier ook begin chapter 3. Fucking pagoda zeg...

Vind het wel nog steeds leuk, maar hoop dat het navigeren in Chapter 3 niet te vervelend gaat worden.

Hier ook begin chapter 3. Fucking pagoda zeg...

Vind het wel nog steeds leuk, maar hoop dat het navigeren in Chapter 3 niet te vervelend gaat worden.
Ik vond chapter 2 het enige level waarin je echt soms niet goed wist waar eerst te gaan. Chapter 3 is echt zeer linear met een paar kleine uitzonderingen, maar je hebt toch altijd vrij snel door dat alles aan elkaar hangt of waar je heen gaat. Chapter 4 kan in het begin ook wel zo wat aanvoelen van oei dit wordt een doolhof, maar eens je de layout gezien hebt en kent besef je ook, dat dit super linear is eigenlijk.

Terug
Bovenaan