Biertopic!

Zo blijkt nog maar eens hoe subjectief al zo'n meningen zijn, ik en mijn omgeving vinden Jupiler 0,0 net één van de slechtste non alcoholische bieren... En hier wint dat dan een prijs voor beste bier te wereld lol.
Dikke enveloppe onder de tafel waarschijnlijk, kan niet anders.

De World Beer Awards zijn dikke quatsch.
Je betaald per bier dat je wilt inschrijven en er zijn enorm veel categorieën. Doorgaans zitten daar dan ook enkel de echt grote brouwerijen.

Jupiler 0,0 gouden medaille? Wat hadden die gedronken? :rofl:

Nouja eens wat resultaten bekeken. Veel bieren nog niet gedronken natuurlijk. Maar zie er toch ook heel wat gekende uit heel Europa. Van diegene die ik wel gedronken heb zijn er inderdaad een paar waar ik van zeg: dat is een terechte winnaar. Van heel wat andere vraag ik mij af wat er mis is met mijn smaakpapillen... Of die van de jury :unsure:

Is er nog altijd zo een Orval schaarste? Ik kan ze op 2 plekken per bak krijgen aan mooie prijzen (al is het al een tijdje geleden dat ik er kocht) ene plek moeten ze je wel kennen maar heeft er altijd en de andere staan open in de winkel en hebben ze 50/50

Weet iemand waar je tegenwoordig Orval kan kopen? Oost Vlaanderen/ Vlaams Brabant
In de Carrefour hier in Kessel-Lo en ook in de Delhaize staan er regelmatig enkele bakken. Maar nooit op een vast tijdstip 😁
Als ik er morgen of overmorgen passeer, zal ik u laten weten of er wat te vinden is.

Force Majeure, brouwerijke uit Genk, produceert enkel alcoholarme bieren (lees: minder dan 1,5%) en deze zijn echt goed. Het heeft niet de typische nat broodsmaak. Zeker de blonde en tripelvariant proberen!

Geen idee maar ik moedig deze trend wel aan.

De Westmalle en St Bernardus 4% versies vind ik ook zeer te smaken! De gewone Westmalle is uiteraard nog steeds voortreffelijk maar tegenwoordig voel ik het wel echt de volgende dag als ik er nog eens twee op één avond van bestel op café ...
Goh. Je noemt er nu net 2 op waarvan ik de lichte bieren niet zo super vind. :p

De Chimay Goud (4,8%) daarentegen vind ik zeer smakelijk en drinkt vlot weg.

Terug
Bovenaan