Biertopic!

Ik heb een minieme installatie (lees plastieken vat om te vergisten en gebruik wat oude potten om wat kleine batchen te maken). Maar met kleine kinderen komt het er niet van om veel te brouwen. Intussen is het 2 jaar terug sinds de laatste keer, toen ik thuis zat te stempelen in de Coronacrisis. En de kinderen intussen op school zaten. En er komt te veel goed bier van buiten hier binnen dus krijg dat ook niet snel genoeg weggedronken om nog zelf te moeten voorzien. Ooit neem ik het nog wel eens op, en misschien wel iets uitgebreider en beter uitgerust.

Ik heb dat (luxe)probleem ook, zonder te denken aan zelf proberen te brouwen. En als ik de creativiteit van veel brouwers zie, laat ik dat met heel veel plezier aan hen over, ik koop dan wel wat er interessant of goed is :)

Ik wil in februari nog eens een brouwerij bezoeken met de madam.
Leffe 2 jaar geleden gedaan. Vorig ja Chouffe.
Beetje traditie in ere houden.
Iemand nog een leuk voorstel?

La Trappe lijkt me ook interessant

Ik wil in februari nog eens een brouwerij bezoeken met de madam.
Leffe 2 jaar geleden gedaan. Vorig ja Chouffe.
Beetje traditie in ere houden.
Iemand nog een leuk voorstel?

La Trappe lijkt me ook interessant

Heb je een voorkeur qua regio?

Een aantal bezoeken die er voor mij uit sprongen en waar je ook als individu terecht kan ipv enkel met een grotere groep:
- Dubuisson
- Caracole
- De Dolle Brouwers
- Was ik nog vergeten: Van Honsebrouck - misschien hadden wij geluk, maar de rondleiding werd gegeven door iemand die tijdens de week in de brouwerij werkt en in het weekend uit interesse de rondleiding doet, dat maakte het levendiger en interessanter dan een standaard gidsbeurt die ik in grotere brouwerijen zou verwachten
Recent nog eens geteld en ik zit intussen aan iets van 25 bezochte brouwerijen, op een paar uitzonderingen na allemaal in België en Nederland 🍺

Laatst bewerkt:
Heb je een voorkeur qua regio?

Een aantal bezoeken die er voor mij uit sprongen en waar je ook als individu terecht kan ipv enkel met een grotere groep:
- Dubuisson
- Caracole
- De Dolle Brouwers
- Was ik nog vergeten: Van Honsebrouck - misschien hadden wij geluk, maar de rondleiding werd gegeven door iemand die tijdens de week in de brouwerij werkt en in het weekend uit interesse de rondleiding doet, dat maakte het levendiger en interessanter dan een standaard gidsbeurt die ik in grotere brouwerijen zou verwachten
Recent nog eens geteld en ik zit intussen aan iets van 25 bezochte brouwerijen, op een paar uitzonderingen na allemaal in België en Nederland 🍺
Deze eens verder bekijken.
Regio is minder van belang (maar liefst straal van 2h rond limburg.

Deze eens verder bekijken.
Regio is minder van belang (maar liefst straal van 2h rond limburg.
2h is gelukkig ruim, al vrees ik dat De Dolle Brouwers buiten die straal zullen vallen.

Een stuk dichter in de buurt: Ter Dolen. Meer een "standaard" rondleiding met eerder toegankelijke bieren, maar toch leuk. En een heel ruim terras, ideaal als het deftig weer is :)

Die Van Honsebrouck ziet er idd leuk uit. Ook lekkere biertjes vermoed ik.

Deze had ik ook in gedachte:
Gentse Gruut Brouwerij.

En dit combineren met OAK (verjaardag)

Gruut is tof om eens te doen, maar wel klein.
Ook ooit al gedaan. Was wel een tof concept inderdaad, maar je zag niet zoveel vond ik. Een rondleiding was het ook niet echt want je zag in feite alles van op uw stoel in het restaurant. Ze kwamen aan uw tafel 3-4 keer gewoon wat uitleg doen en dan wat aanwijzen. En ik weet nog dat ze met heel standaard verhaaltjes afkwamen waar ik toen al het antwoord op wist terwijl het hele brouwproces me toen nog absoluut niet gekend was.
Maar die zijn precies al verhuisd ondertussen? Bij mij was dat nog ergens aan de vooruit dus het kan zijn dat het heel anders is qua beleving nu. Dan nog zo stom geweest om te parkeren aan de Zuid en mijn rondleiding en eten (goed stoofvlees) waren nog een pak goedkoper dan die 3u parking.

Ik vorige winter al, zodat die nu een jaartje in mijn kelder heeft kunnen staan :drool:.
Ik heb sinds 2015 elk jaar stuk of 6 die ik weg zet. Die 2017 dat ik onlangs gedronken heb was ook goed :drool:
Ne keer kijken welk jaar dat ik er nog eentje kan missen voor als het straks goed herfstig weer wordt...

Gisteren de nieuwe van Wilderen gedronken, cuvée Clarisse rum infused.
Ik vond het wel meer dan oke, de rest van het gezelschap iets minder

Wel zware boel, +11%
Vanacht ook moeten opstaan omdat ik nog een rumsmaak in mijn mond proefde.

Vanochtend ook hoofdpijn, kan ook aan die 4 Tripels en de gin tonic ervoor liggen 😅

Momenteel een Black Damnation 28 - Van Pouck Stout aan het drinken van de Struise Brouwers. Drinkt gevaarlijk goed weg.

Na een aantal koolzuurgasloze Mariage Parfaits ben ik nu een onderzoek gestart en ik moet zeggen dat de 10 flesjes nadien zijn zoals ze moeten zijn. Ik blijf mijn onderzoek uitvoeren, ter ere van de wetenschap en mijn smaakpallet. Wat een lekker biertje zeg.

Terug
Bovenaan