BG's Atletiek Quiz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Helaas niet zo efficiënt op smartphone. Bij een vijftal vragen kreeg ik de melding dat de tijd op was terwijl de vraag nog niet gesteld was. Toch een leuk initiatief.
 
Meegedaan.
Je kan toch valsspelen?
Klopt, maar het is onmogelijk om identiteiten te controleren en met IP-adressen/dubbelaccounts kan je altijd foefelen. Daarom vragen we om hier te posten als je meegedaan hebt, we rekenen op de eerlijkheid dat mensen niet onder verschillende namen meedoen. 't is niet dat je hiermee prijzen kan winnen.
 
Laatst bewerkt:
Deelgenomen. Na een flitsende start ging het ineens mis en moest ik 5 keer op rij gokken, waar het telkens misliep. :D
 
Ook kunnen meedoen, 2de plaats gestrand...
Denk evenveel goede antwoorden dan bRahms, maar wat trager :shy:
Leuke quiz, thx voor het vertier!
 
Proficiat aan de top3:

1. bRahms
2. PsYchO66
3. Arevee

Zelf hevig liefhebber van atletiek, vooral omwille van de cijfertjes waar je je mee kan bezighouden. Uiteindelijk zo ook enkele jaren als journalist (in bijberoep, eerder zelfs als hobby) naar verschillende atletiekmeetings in het buitenland (EK/WK) geweest, vooral tijdens de hoogdagen van Tia & Kim.

Enkele fait divers uit die tijd:

- in 2004 (OS Athene) liep Kim Gevaert een (relatief) trage wedstrijd. De reden gaf ze nooit mee, maar ze had gewoon last van de maandelijkse vrouwelijke problemen. Vind het nog altijd straf dat zoiets zo sterk een wedstrijd waar je zolang naar toeleeft kan bepalen). Na grote meetings ging Kim samen met Elodie trouwens graag naar de MacDonalds :). Andere atletes van de 4x100 meter ploeg maakten er dan eerder een sport van om ook de 4x100 van de USA binnen te 'draaien' op die OS, wat er blijkbaar eentje gelukt zou zijn. De condooms op de OS zijn niet voor niets populair.

- In 2006 ging ik voor het eerst naar een meerkamp in Götzis, enkel omdat ik Tia beloofd had met de fiets van hier naar daar te gaan. Daar was ik quasi de enige Belg en was er gewoon geen enkele journalist uit België. Ze sprong een wereldrecord (tijdens meerkamp) en behaalde een BR. Toen kon je zonder problemen met haar én met haar partner/coach nog spreken. Dankzij hen ook terug in België geraakt zonder te moeten terugfietsen :p.

- In 2007 ging ik naar het EK in Birmingham. Ik vervoerde toen de polsstokken van 2 atleten die aan de zevenkamp indoor meededen. Tussen Calais en Dover raakten de polsstokken echter los op mijn auto en stonden ze dwars op de auto, dus pakte ik 2 rijbanen in. Bijna waren 2 meerkampers zonder polsstokken naar het EK gegaan door mij...

- in 2008 werd Tia wereldkampioene indoor vijfkamp. Toen ze daar over de meet strompelde was ze uitgeput en dat bleek toen ze de perstribune naar boven klom. Ze heeft nét niet op mijn schoenen haar maag geledigd ;). Even later wel samen met de atletenbus naar het feest geweest.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan