Betonnen tuinschutting bekleden

Dogo Argentino

Well-known member
Hallo,

Ik heb recent een huis gekocht en ben aan het kijken om de tuin te renoveren. Bedoeling is dat het er strak en modern uitziet.

Een van de dingen die me enorm stoort is de betonnen tuinschutting. Het heeft een kotskleur en een geweven patroon (zoals een picknickmand). Echt dus spuuglelijk. Maar blijkbaar vonden de vorige eigenaar en mijn buren dat redelijk mooi, want ze hebben er een aantal jaar geleden voor gekozen.

Is er iets wat ik aan mijn binnenkant kan doen? Kan je daar over met crepi? Schilderen heeft geen zin want dat patroon/reliëf in de schutting wil ik wegwerken.

Bedankt!

Ericamatten ertegen plaatsen?
Ben wel niet 100% zeker dat dit mogelijk is zonder delen van de muur weg te doen.

Klimplanten ertegen zetten?
Een druivelaar of 5vingerigewingerd nemen al veel van het zicht weg en groeien vlotjes (bij mensen die geen groene vingers hebben).

Klimplanten ertegen zetten?
Een druivelaar of 5vingerigewingerd nemen al veel van het zicht weg en groeien vlotjes (bij mensen die geen groene vingers hebben).
Wingerd zetten, dan toch eerst goed overleggen met de buren of ze dat ook willen. (ik vind dat mooi hè, maar dat kan nogal eens woekeren)

Nieuwe schutting op uw kosten voorstellen? Is misschien goedkoper dan bekleden. Zeker als je het strak en modern wilt dan gaat dat moeilijk worden met die gebogen bovenkanten.

Wingerd zetten, dan toch eerst goed overleggen met de buren of ze dat ook willen. (ik vind dat mooi hè, maar dat kan nogal eens woekeren)

Nieuwe schutting op uw kosten voorstellen? Is misschien goedkoper dan bekleden. Zeker als je het strak en modern wilt dan gaat dat moeilijk worden met die gebogen bovenkanten.
De buren hun tuin is ook volledig omringd met dezelfde schutting. Is het niet toegestaan om een wand voor de schutting te zetten?

Terug
Bovenaan